Ga vanmiddag vast wat paaseieren verstoppen. Dan weet ik tegen de tijd dat ik ze moet gaan zoeken toch niet meer waar ze liggen
Vanmiddag en vanavond valt er in het gehele westelijk kustgebied regen en lichte regen. In overig Nederland valt geleidelijk lichte sneeuw tot matige sneeuw. Vanavond gaat de sneeuw over in regen en lichte regen. In het noorden, oosten en zuidoosten blijft het ook vanavond nog langdurig sneeuwen. Elders valt dan regen en kan mist voorkomen. Waarschuwing: Kans op gladheid en soms matig of slecht zicht en overlast door sneeuw.
Bron: Piet Paulusma
KNMI
'....Maart 1845 was met een gemiddelde in De Bilt van -2,3 graden (normaal +5,0) veruit de koudste voorjaarsmaand ooit. De eerste drie weken vroor het elke dag matig tot streng of zeer streng. De periode van 13-16 maart hoort tot de koudste ooit met minima rond -20 graden en overdag -10 graden. Bovendien stond er een snijdend koude oostenwind. Het Paasfeest op 23 maart 1845 was een uniek schaatsfestijn met paaseieren op het ijs...'
http://www.knmi.nl/cms/content/30060/extreme_kou_in_maart
sorry, kon zo gauw geen camera vinden, en eer ik er 1 had was het alweer droog
maarja, tijd zal het leren en wie weet voor wat voor verassingen we nog komen te staan!!
helaas en hoop op vroeg voorjaar, wand dit kwakkelweer duurt te lang voor mij
temps zakken weer als de sneeuw valt
Dat de gemiddelde temps van maart kouder waren dan februari is lang geleden, ja. Daar vroeg je ook om. Maar dat het in maart wel eens harder vroor dan de voorafgaande februari en zelfs januari is recenter hoor. Zelfs het record!
Maart 2005 was een vrij zachte maand, maar in die maand werd wel de laagste temperatuur die ooit in maart was gemeten geregistreerd. -20,7 °C, werd gemeten op 4 maart in Marknesse. Op sommige plaatsen werden deze maand zelfs vier ijsdagen genoteerd. In januari en februari 2005 werden in de Bilt geen ijsdagen geregistreerd. Het maandgemiddelde werd echter 6,5 tegen 5,8 normaal.
Bron KNMI
Typisch verloop voor WF en Occlusiefronten (KLA)
Daarbij ook nog wat neerslagafkoeling. (zie ook mijn topic van gisteravond).
Ciao Johann