komt er ook nog sneeuw in vaste vorm te vallen in amsterdam denk je in het begin,zodat het er tenminste een BEETJE wit uitziet op straat?(1 mm ofzo)
Gaan we weer, de laatste keer ging het immers net mis met de sneeuw.
Dit keer geen sneeuw voor Amsterdam en omgeving vlgs EC-MOS, toch is er mi een kleine kans dat er aanvankelijk ook wat natte sneeuw valt in Amsterdam en omgeving.
Ciao Johann
Wat is dit voor een model MOS, klopt mi. nix van of zie ik iets over het hoofd ???
Ciao Johann
Ciao Johann
http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Het MeteoVista Model Output Statistics (MeteoVista - MOS) berekent meteorologische parameters door statistiek en het Global Forecast System te combineren. Aan de hand van de gegevens van het GFS en de waarnemingen uit het verleden wordt gekeken hoe de relatie tussen de gegevens is. Hierdoor kan het weer nog beter en nauwkeuriger voorspeld worden. Elk uur kan dit model worden geüpdatet met nieuwe waarnemingen. Op het korte termijn zijn de waarnemingen veel beter dan het GFS model, omdat ze beter rekening houden met kleine verschillen in het lokale weer. Dit MeteoVista - MOS presteert uitstekend, blijkt uit diverse onderzoeken naar de kwaliteit van de weersinformatie.
Komt mooi overeen mit EC en UKna.
In de nacht vooral naar het NO toe regen weer terug overgaand in sneeuw !
Cioa Johann
Citaat van Johann, dinsdag 22 februari 2011, 23:31 uur Wat is dit voor een model MOS, klopt mi. nix van of zie ik iets over het hoofd ???
Ciao Johann
Ja, zou ik ook zo interpreteren.
Alleen is het vreemd dat ze percentages van 25 tot 55 % oid geven terwijl het front met neerslag pas veel later komt. Kijk mn maar eens naar het NO en het NW en N van Duitsland.
Ciao Johann | Gewijzigd: 22 februari 2011, 23:48 uur, door Alpenweerman
Alleen is het vreemd dat ze percentages van 25 tot 55 % oid geven terwijl het front met neerslag pas veel later komt. Kijk mn maar eens naar het NO en het NW en N van Duitsland.
Ciao Johann
Loopt van woensdag 00z tot donderdag 12z (GMT) en is gebaseerd op GFS.
He wat ben ik melig vandaag bah, zal wel komen door de sneeuw wat in aantocht is
Haha ! Dat zijn de leuke berichten tussen de toch eigenlijk wel slechte berichten van de sneeuwpap door. We zagen het al van mijlenver aankomen. Ik blijf erbij, ondanks mogelijke centimeters, laat die troep maar ergens anders vallen, this toch geen blijvertje.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het gaat dit keer i.p.v. sneeuwpret alleen maar overlast geven, dan hoeft het voor mij ook niet. Als die sneeuw nou eens een blijvertje zou zijn was het een ander verhaal en zou ik de overlast voor lief nemen. Maar ja, we hebben het niet voor 't zeggen...