Hirlam en ECMWF laten de neerslag als sneeuw zien overgaand in regen. Het is echter lastig om op voorhand te kunnen zeggen waar precies de sneeuw zal gaan vallen. Gezien het feit dat de temperaturen in orde lijken zou je morgen overal sneeuw kunnen verwachten. Wel staat vast hoe meer naar het oosten des te meer kans op sneeuw.
Leuk dat het er waarschijnlijk toch nog van gaat komen, morgen weer (wat) sneeuw te zien. En Jan, toch niet voor niets dit topic nog aangemaakt! Even weer een spannende dag morgen om in de gaten te houden! | Gewijzigd: 22 februari 2011, 20:05 uur, door Tyshane
Ik denk dat de kinderkes nog wel even blij zijn morgen
blijft spannend, de winter is nog nie voorbij
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
blijft spannend, de winter is nog nie voorbij
Nou inderdaad, al is het maar een half uurtje, maar dat van morgen pakken we mee, niet alleen de kinderkes. Ik ga toch echt even naar buiten als het gaat sneeuwen. Even weer die sfeer in real life ervaren.
Haha, dat is leuk voor de voorpret maar niet voor het 'moment supreme'. Het weer moet je voornamelijk buiten beleven idd!
Bron:piet paulusma
Hier de 'bijstelling':
Woensdagavondspits met regen en sneeuw
Het weerbeeld voor woensdag is maar weinig anders geworden. De komst van de dooiaanval kan hooguit wat vertragen. Ik verwacht: dat een gebied met regen en sneeuw zich langzaam van west naar oost over het land zal verplaatsen. In het westelijk en zuidwestelijk kustgebied valt woensdagmiddag regen en lichte regen. Elders in het land valt lichte sneeuw tot matige sneeuw. In de avond gaat de sneeuw over in regen en lichte regen. In het noorden, oosten en zuidoosten blijft het in de avond langdurig sneeuwen. In overig Nederland valt er dan regen of gaat de sneeuw snel over in regen.
Ik kom dan ook met een waarschuwing voor het verkeer. Woensdagmiddag en avond kans op sneeuw, regen, gladheid en soms matig of slecht zicht. Ik kom woensdagochtend met een bijstelling.
Laatste update: Vandaag 17:41 uur
Bron: Piet Paulusma | Gewijzigd: 22 februari 2011, 20:18 uur, door Tyshane
Volgens mij trekken ganzen elke dag heen en weer, op zoek naar voedsel. De zogenaamde ochtend- en avondtrek. Dus van hun schuil-slaapplek naar de weilanden en vica versa. Pas als ganzen hiermee ophouden schijnt het echt koud te worden.
zat toevallig niels holgerson op een van die ganzen die kwam vertellen dat de kou onderweg was naar de benelux?
He wat ben ik melig vandaag bah, zal wel komen door de sneeuw wat in aantocht is
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait