Tijdens de tweede helft van de week dringen zachte luchtmassa’s het Noordzeegebied binnen maar de kans op een doorzettende westcirculatie lijkt niet groot. Een krachtig Azorenhoog breidt zich tijdens het laatste weekeinde van de meteorologische winter noordwaarts uit. Aan de oostzijde van de hoogterug stelt zich boven het Noordzeegebied een noordwestelijke stroming in. Daarmee worden polaire luchtmassa’s naar ons land getransporteerd. In de polaire lucht wordt het kwik weer enkele graden gedrukt. Een opsteker voor de wintersportgebieden is dat de kans op significante sneeuwval in het Alpengebied duidelijk gaat toenemen. Dat is voor de wintersporters die aan het einde van de week naar hun bestemming vertrekken een opsteker.
(ehm is dit op O-O al niet geconcludeerd... tja we liggen hier straten voor op alle voorspellingen: lang leve O-O | Gewijzigd: 21 februari 2011, 17:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
(ow foutje, zijn waterstanden)
Gelukkig, ik vond die +64 en -50 nogal zeer extreem binnen één land.
das waar maar is ook wel lekker... s'nachts toch wel weer lichte vorst (NO NL 0/-1) ... vanuit NW komt dan een nieuwe inzet van koelere lucht over zee...
Zo al met al niet direkt heel veel lente... (en dat bedoel ik gewoon als algemene uitdrukking naar bestudering van de kaarten en niets anders) | Gewijzigd: 21 februari 2011, 17:41 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Zo al met al niet direkt heel veel lente... (en dat bedoel ik gewoon als algemene uitdrukking naar bestudering van de kaarten en niets anders)
Ik hoop vooral van dat bewolkte weer af te zijn
Nee lente zit er momenteel niet in, iets te warm weer dat overgaat in normaal weer voor hier. | Gewijzigd: 21 februari 2011, 17:44 uur, door WimBaens
Zo al met al niet direkt heel veel lente... (en dat bedoel ik gewoon als algemene uitdrukking naar bestudering van de kaarten en niets anders)
Is nog veel te ver weg joh! Voor hetzelfde geld wordt dat Hoog boven Ierland zo sterk dat de warme lucht boven de Oceaan om dat Hoog heen met een NW wind Nederland bereikt.
Maar misschien verdwijnt het Hoog boven Ierland en versterkt het Hoog boven Zuid Noorwegen en krijgen we een koude O-NO stroming.
Van mij mag het laatste.
Nee lente zit er momenteel niet in, iets te warm weer dat overgaat in normaal weer voor hier.
Met de N(NW) invloed toch meer kans op neerslag/bewolking (helaas) -hoop ook op een zonnetje
Wij staan geen geweld toe. Gelijk arresteren die hap, een maand opsluiten en pas met 21 maart loslaten.
Aankomende woensdag is een dag die we goed in de gaten moeten houden. Woensdag probeert er een front door te dringen vanaf de Oceaan. Het front zal voornamelijk zachte lucht met zich mee gaan brengen. Momenteel (en gisteren ook al vele runs) laat het Amerikaans weermodel (GFS) woensdag in de vroege ochtend al de eerste winterse neerslag zien in het kustgebied, de neerslag zal voornamelijk vallen in de vorm van natte sneeuw. Het gebied zal langzaam naar het oosten trekken. Hoe meer de neerslag richting het binnenland trekt des te meer kans is er op gewone sneeuw. In het noorden van het land zal het gelijk in de vorm van sneeuw vallen.
In de middag gaat de winterse neerslag in het westelijk deel van het land over in regen, in het binnenland neemt de kans op ijzel toe. De hoeveelheden sneeuw die er kan vallen blijft beperk tot zo'n 1 a 2 centimeter. Het verkeer moet dus woensdag rekening houden met gladheid door sneeuwval en mogelijk tegen de avond in het noorden en oosten van het land ijzel.
Maar misschien verdwijnt het Hoog boven Ierland en versterkt het Hoog boven Zuid Noorwegen en krijgen we een koude O-NO stroming.
Van mij mag het laatste.
Van mij ook! | Gewijzigd: 21 februari 2011, 18:14 uur, door Apeldoorn1988