ff, klein beetje off: kan hier iemand al enigzins het weer voor aankomende zaterdag voorspellen?
ga dan namelijk een dagje weg
[/quote
Het antwoord hierop is: Nee. Het is te ver weg.
Maar zoals Zwoof al schreef kan je naar de pluim kijken en behalve de temperatuur die hij aan geeft dat het kan worden, zie je dat er ook een member is die voor overdag voor 2 a 3 graden gaat, terwijl de kans dat het droog blijft niet uitsluit. M.a.w. het kan nog alle kanten op. De ervaring met pluimen heeft geleerd ook niet uit te gaan van een meerderheid of het gemiddelde, want dat kwam ook vaak niet uit. Een eenzame member (groen lijntje) kan gelijk krijgen.
Daarom is mijn antwoord. Nee!
Maar waarom Rotterdam? Ik ben een geboren Rotterdammer, maar kom er nooit. Is echt geen gezellige stad. Kaal. niet mooi en geen echt mooi winkelcentrum. Ga liever naar Hertogenbosch of Maastricht. Als je toch een dagkaart hebt...
Is denk ik de meest slechte dag om te gaan qua weer. Of ja jullie willen een dagje treinen zonder de stad in te gaan. Zeker zo'n kortingskaart van het Kruidvat? Die zijn idd alleen geldig in het weekend, da's jammer. Zoek een overdekte attractie!
eigenlijk wouden we de stad in, maar ja, we vinden hopelijk wel iets leuks,
en ja, het is van kruidvat
on-topic, wat een prachtig, maar berekoud weertje zo
Het antwoord hierop is: Nee. Het is te ver weg.
Maar zoals Zwoof al schreef kan je naar de pluim kijken en behalve de temperatuur die hij aan geeft dat het kan worden, zie je dat er ook een member is die voor overdag voor 2 a 3 graden gaat, terwijl de kans dat het droog blijft niet uitsluit. M.a.w. het kan nog alle kanten op. De ervaring met pluimen heeft geleerd ook niet uit te gaan van een meerderheid of het gemiddelde, want dat kwam ook vaak niet uit. Een eenzame member (groen lijntje) kan gelijk krijgen.
Daarom is mijn antwoord. Nee!
Maar waarom Rotterdam? Ik ben een geboren Rotterdammer, maar kom er nooit. Is echt geen gezellige stad. Kaal. niet mooi en geen echt mooi winkelcentrum. Ga liever naar Hertogenbosch of Maastricht. Als je toch een dagkaart hebt...
dank, voor je antwoord, maar we komen ook langs, Amersfoort, Amsterdam en Utrecht! | Gewijzigd: 21 februari 2011, 11:09 uur, door gerard van den brink
ps er ontstaan bij Canada/Groenland zeer koude luchtmassa's ; groenland 2m temp -55!!! | Gewijzigd: 21 februari 2011, 11:38 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Jammer dat de winter als een nachtkaars is uitgegegaan. Aan jullie hoop en positieve gedachte heeft het niet gelegen. Vrijwel iedere dag dit forum met heel veel plezier gelezen de afgelopen maanden. Veel geleerd ook. Niet alleen Jan, Johann en Calliep, maar iedereen bedankt voor zijn leerzame inbreng en gezelligheid. Hopelijk krijg ik nog wat sneeuw in Oostenrijk binnenkort. Ik meld me wel weer als de eerste rolwolk vanuit het westen nadert.
Groet, Jeroen
ja ik ook word volgens mij ook nog eens veel neerslag berekend begin maart
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/satellit.htm
Hahaha 8 maart. Zie er koud uit áls dit uitkomt. De grondtemps zullen daarbij aardig onder het vriespunt dalen, vooral bij heldere nacht. Wel lekker zonnetje overdag hoop ik dan!
Je hebt em toch niet op de lente topic geplaatst hè? Ach die mensen daar hunkeren zo naar 20 graden boven 0.
geniet ervan zoals je het zelf wilt
Dennis ( p.s mij zul je in het lentetopic niet zo snel iets zien posten) | Gewijzigd: 21 februari 2011, 12:03 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
geniet ervan zoals je het zelf wilt
Dennis
Geldt voor mij evenzo hoor Dennis.
In Noord-Europa heeft het de afgelopen nacht opnieuw bijzonder hard gevroren. Het Deense Aalborg rapporteerde -16,5 en Helsinki, waar de barometer steeg naar 1038 hPa, meldde -24,7º. In Lapland ging Kautokeino onderuit naar -33,0º, in het Zweedse Naimakka werd -35,0º geregistreerd. Doordat het ook in de Baltische staten en in Polen ontzettend koud is (Torun, Polen -20,6, Riga -24,4 en Zoseni, Letland -27,1º) verloopt de ijsvorming op de Oostzee razendsnel. De verwachting is dat het oprukkende zee-ijs rond woensdag het grote Zweedse eiland Gotland bereikt.
De nacht naar woensdag zal koud verlopen met op de meeste plekken lichte, en in het noordoosten ook matige vorst. Overdag zal de temperatuur dan wel weer boven het vriespunt uitkomen, maar er wordt een lichte neerslagzone verwacht.
De neerslag kan in het noordoosten ( tijdelijk ) in de vorm van sneeuw vallen, maar omdat de temperatuur op hoogte al stijgt zal dit waarschijnlijk overgaan in lichte regen.
Aangezien dat tijdens de passage van die neerslagzone de vorst nog niet geheel uit de grond zal zijn zou dit eventueel kunnen leiden tot ijzelvorming.
| Gewijzigd: 21 februari 2011, 15:35 uur, door Rutte31
Doordat het ook in de Baltische staten en in Polen ontzettend koud is (Torun, Polen -20,6, Riga -24,4 en Zoseni, Letland -27,1º) verloopt de ijsvorming op de Oostzee razendsnel. De verwachting is dat het oprukkende zee-ijs rond woensdag het grote Zweedse eiland Gotland bereikt.
Hier de Ijskaart van de Baltische zee van vandaag. Gotland (Visby) is de zee langs de kust reeds aan het bevriezen. Tussen Helsinki en Tallinn ligt reeds 20-25 compact ijs.
(2x klikken voor vergroten). Rechts de satelliet opname van vandaag.
| Gewijzigd: 21 februari 2011, 16:42 uur, door Ben47