Of de winter daadwerkelijk over is? Ik weet het zo net nog niet, als ik de kaarten zie, zie ik dat de kou erg dichtbij zit, dus een knip en daar is het weer koud (of warm ) en zoals ik al vaker heb gezegt: Ik hou maart 2005 in het achterhoofd!
Alle mogelijkheden liggen nog open wat mij betreft en nee, ik ga geen voorspellingen doen, daar heb ik de ballen verstand van, daar hebben we Jan, Johan enz.... voor.
Ik ga maar weer snel terug in mijn vertrouwde MLS
Greetszzz,
Moneytree-Troll
Dinsdagochtend trekt, volgens de Britse weerdienst, een actieve storing over Frankrijk naar het zuidoosten met bestemming Middellandse Zee. Het lagedrukgebied veroorzaakt in de Franse Alpen en de Pyreneeën sneeuwval van betekenis. Behalve dat de oostenwind tussen de storing en het tot bijna 1050 hPa toenemende Russische hoog blijft doorstaan, hebben wij geen ‘last’ van het systeem.
Vanaf woensdag brokkelt de invloed van het sterke Ruslandhoog af. Tussen het tegen Portugal aanschurende Azorenhoog en het omvangrijke IJslandlaag transporteren west- tot zuidwestenwind zachte en vochtige lucht naar het Noordzeegebied. Dat proces gaat gepaard met bewolking, enige regen (woensdag eerst ook kans op smeltende sneeuw) en tot rond 10 graden oplopende temperaturen.
Tijdens het laatste weekeinde van de meteorologische winter versterkt het Azorenhoog zich noordwest van Spanje tot 1040 hPa. Omheen het hogedrukgebied dringen tijdelijk iets minder zachte luchtmassa’s naar ons land op. Een overgang naar winterweer is echter niet meer aan de orde.
De te verwachten ontwikkeling: Azoren Hoog blijft niet liggen op termijn maar gaat "lopen" naar IJsland/N-Ierland positie - als tegenwaarde in Scandi/Russ Laag met koude lucht stroming vanuit Hoge Noorden | Gewijzigd: 20 februari 2011, 13:34 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Ach ja.. de winter komt deze week nog een beetje buurten en dan is het 1 mrt.
Als we dan weer koude ontwikkelingen krijgen dan lijkt me dat we dat posten in het lente-topic en niet in het wintertopic aangezien het seizoen winter dan voorbij is.
Het leuke is dat als maart koud gaat worden, de lente "zoals onze Jan al eerder voorspelde" te koud gaat uitvallen.
Overigens als het deze week redelijk gaat vriezen ( in het hele land ! en dus niet alleen in Grunningen ) dan is Piet Paulusma degene die de beste wintervoorspelling heeft gemaakt. Hij voorspelde een wisselvallige jan en febr maar wel met 1 of 2 vorstperiodes maar niets extreems.
Kortom Piet +1.
Maar goed ik zal het wel missen dat elke dag even spieken in het wintertopic en daar onze wijsheden delen.
Ik ben niet zo een Lente-fanaat kwa weersverwachtingen dus ik denk dat ik daar minder of niet bij zal zijn.
Maar wat niet is kan komen want het is wel een soort verslaving..net als die lantaarnpalen zeg maar
laten we er nog een leuk weekje van maken ! | Gewijzigd: 20 februari 2011, 14:28 uur, door Callie-P
ach ja eens stopt de winter weer....
Komende nacht zijn er bredere opklaringen. Het wordt koud: de
minimumtemperatuur loopt uiteen van -7 graden in het noordoosten tot -3
graden in het zuidwesten van het land. Maandag overdag zijn er perioden
met zon en het blijft droog. De middagtemperatuur loopt uiteen van 3 a 4
graden in het zuidwesten tot rond nul in het noordoosten. De wind is
oostelijk en zwak tot matig, rond kracht 3, aan zee en op het IJsselmeer
vrij krachtig, 5, in het Waddengebied soms krachtig, 6. | Gewijzigd: 20 februari 2011, 14:41 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Wanneer worden de winterverwachtingen vergeleken Jan? Ik ben heel benieuwd wat iedereen voorspeld heeft en hoe dat uit is gekomen!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dit alles vanwege deze bijzondere mededeling van het KNMI:
Verwachting
zondag 20 tot en met zaterdag 26 februari 2011
Vandaag en morgen: Geleidelijk meer zon
Vanmiddag komt met name in de noordelijke helft van het land de zon god tevoorschijn.
Ik zou degene die HEM het eerst spot willen vragen er wel ff een foto van te maken!!
Verwachting
Vanmiddag komt met name in de noordelijke helft van het land de zon god tevoorschijn.
Ik zou degene die HEM het eerst spot willen vragen er wel ff een foto van te maken!!
Super *lol*
Iemand HEM al gespot ?
Ciao Johann
Vanmiddag komt met name in de noordelijke helft van het land de zon god tevoorschijn
de zonnegod? | Gewijzigd: 20 februari 2011, 17:09 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Verwachting
Lol en nog eens lol
ik moest jou stukje een paar keer lezen voor ik hem door had
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait