Wij Joey en ik hadden een oproep voor mensen in Overijssel die deze zomer willen chasen .
Joey en ik gaan dit jaar weer met de auto achter de onweer aan , daar maken we foto`s van onderandere Bliksem en Wolkenformaties . Jammer genoeg zijn de dit jaar met zijn 2en omdat we uit het oude team zijn gestapt . Daarom zoeken wij mensen die in Overijssel wonen en die willen chasen deze zomer
Wij zoeken naar mensen die kaarten kunnen lezen en die weten hoe de radar in elkaar steekt . Het zou ook mooi zijn als je een videocam of gewoon een camera hebt en als je de nederlandse wegen kent .
Als je intresse hebt stuur dan een PM naar mij of Joey .
Groeten Joey en Steven.
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Mocht er ooit een specifieke situatie zijn waarbij het op een vrije dag duidelijk is dat er in de loop van de dag buien vanuit het zuiden komen dan zou ik eventueel wel al met een paar man wat vroeger op pad willen, op voorwaarde dat er goed internet acces is
Ik wil het dus echt van situatie tot situatie bekijken.
In Amerika geven veel chasers trouwens iedere minuut hun positie door aan het spotters network (automatisch via GPS+Internet) Als veel Nederlandse chasers ook die mogelijkheid hebben wil ik wel een programma maken dat zoiets mogelijk maakt.
Daniel
er is nog altijd plek vrij in de auto voor iemand uit omgeving groningen die ook wel eens mee wil chasen!
Daniel
Op zich wel een leuk en handig idee, probleem wel is dat die gene die op pad gaan wel in bezit moeten zijn van een laptop en internet, en dat is juist net iets dat niet iedereen heeft.
Mocht er ooit een specifieke situatie zijn waarbij het op een vrije dag duidelijk is dat er in de loop van de dag buien vanuit het zuiden komen dan zou ik eventueel wel al met een paar man wat vroeger op pad willen, op voorwaarde dat er goed internet acces is
Ik wil het dus echt van situatie tot situatie bekijken.
In Amerika geven veel chasers trouwens iedere minuut hun positie door aan het spotters network (automatisch via GPS+Internet) Als veel Nederlandse chasers ook die mogelijkheid hebben wil ik wel een programma maken dat zoiets mogelijk maakt.
Daniel
Heey Daniel ,
Het zou een goed idee zijn om dat te doen . Ik moet het nu nog met een windows mobile mobiel doen maar binnenkort komt er een nieuwe laptop .
Ik kijk hier naar uit .
Grtz. Steven
Sommige chasers hebben mobiel internet, en waarschijnlijk ook gps ingebouwd.
Zou mooi zijn inderdaad programma op je Blackberry, Iphone etc. te hebben die iedere minuut je lokatie doorgeeft.
Zodat je thuis ook eens kan kijken welke route je allemaal hebt afgelegd
Stel voor om dan even de berichten vanaf Knightdoppler in nieuw topic te plaatsen betreft het programma.
Nee dat is chase gericht
Zijn hier ook mensen die in omg Soest wonen, en waarmee ik mee op pad kan gaan, het enige wat ik wel graag wil is dat de persoon ervaring heeft met chasen en kaarten/radar lezen.
Ik woon in Amersfoort en haal mijn broertje vaak voor chasen op in Soest. Je kan vast af en toe wel mee als ik ga chasen
Gaat deze zomer ongetwijfeld goed komen
gr Chiel
Ik woon vlakbij tiel, officieel gene betuwe meer.
Zou graag een keer willen chasen maar ben pas 17 dus geen rijbewijs.
Als ik weet dat het vanavond kan gaan stormen en ik heb tijd zat wil ik best wel eens wat krachten bundelen...
Maar als ik A zeg... heeft de rest (die bij mij in de auto zitten) 1 optie... volgen of achterblijven... hahah (nooit voorgekomen hoor)
google latitude geeft zijn locatie af... echter moet je dan wel bekend zijn bij de persoon wie deze wil lezen..
Wat ik echter jammer vind is dat als mensen elkaar gaan opzoeken ze ook dezelfde foto's maken...
vanuit dezelfde hoek. het is mooier om met meerdere mensen buien vanuit verschillende oogpunten te bekijken/fotograferen
vanuit dezelfde hoek. het is mooier om met meerdere mensen buien vanuit verschillende oogpunten te bekijken/fotograferen
Dat is ook weer een heel goed punt... maar met meer mensen op pad --> meer meningen over eventuele ontwikkelingen van de bui --> dus misschien betere resultaten na een chase.
Ach ja zo heeft iedereen zijn eigen kijk erop...
Ik denk dat de gedachte achter een track progje is dat je kan zien waar de chasers zitten . zodat je zeker weet dat je op de goede bui jaagt . En zodat mensen die niet kunnen chasen toch kunnen zien waar de chasers zich bevinden .