Dit seizoen kan alleen maar beter dan 2009-2010 . Dit waren echt de 2 slechtste jaren ooit hier aan de Belgische kust
Nog één jaar overleef ik niet meer
TaL
Jan, heb je ook een lijstje met onweersdagen per jaar? Het enige wat ik denk dat nog iets zinnigs kan opleveren is de meest analoge jaren op te zoeken.
Niet dat ik denk dat dat veel oplevert, maar dan is het toch tenminste ergens op gebaseerd.
Ik denk dat dit jaar meer dan gemiddeld blokkades gaat opleveren en dat het een relatief droog zomerseizoen gaat worden. Uberhaupt een droog jaar, gok ik. Maar wat dat betekent voor het aantal onweersdagen weet ik niet. Droger (en daardoor iets warmer) weer kan leiden tot meer onweer, maar minder vocht in de lucht is dan weer niet goed voor het ontstaan van buien.
Lastige vraag!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
de 2 voorgaande jaren waren slecht. De lente zal droog en normaal van temperatuur verlopen maar dan knallen we in de zomer los met een hogedruk boven de oostzee en lagedruk bij bretagne en een strakke zuidstroming met veel onweershaarden die vanuit frankrijk onze kant op koersen. Ook aan zee veel onweer denk ik.... Zeker niet altijd zwaar onweer maar we gaan dit jaar echt dagen krijgen met noodweer en minimaal 2x een weeralarm.