Heb net de hond uitgelaten in een gevoelstemperatuur van -8,4
Da's een redelijk unieke combi op 1 dag....
...arme hond
In het westen (den Haag- Hoek van Holland) regen overgaand in natte sneeuw bij temperaturen tussen de 2 en 1.3 °C.
Ciao Johann
Ciao Johann
ik kan confirmen dat het hier op dit moment zeiknat is.. er valt hier een mengelmoes met regen en natte sneeuw...heel vies.
ow hier even een temp verloop.. wel leuk op wat voor korte termijn de temperatuur zakt..
| Gewijzigd: 19 februari 2011, 22:38 uur, door Callie-P
ow hier even een temp verloop.. wel leuk op wat voor korte termijn de temperatuur zakt..
jaja,dat betekend dus dat wij hier sneeuw krijgen in adam!!
toch..???
http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx | Gewijzigd: 19 februari 2011, 22:45 uur, door baux
KLA op warmtefront, isothermie en neerslagafkoeling.
Kortom alle ingrediënten voor natte sneeuw en uiteindelijk sneeuw bij temperaturen die zakken (zolang neerslag) tot 0 °C.
Niet gek van EC-MOS.
Ciao Johann
toch..???
Yep, zoals al eerder beschreven.
Temp Adam Airport inmiddels gezakt tot 1.0 °C en DP van -2.0 °C
Ciao Johann
Ciao Johann
ja maar ik zei toch dat het ging sneeuwen ( kon geen smiley vinden met zo een kringetje boven zijn hoofd)
Ciao Johann
heel mooi van EC-MOS inderdaad.
ik ben benieuwd straks hoelaat dan,als het goed is, de eerste vlokken zullen vallen.
hou jullie op de hoogte;)
Dennis
Dat heeft alles te maken met de positie van de sturende drukgebieden en met name het hoog boven Scandinavië wat geleidelijk aan kracht in boet en naar het zuidoosten wegtrek. Daardoor kan de kou vanuit het oosten Nederland niet bereiken. Tegelijkertijd zien we weer verhoogde depressie activiteit op de Atlantische Oceaan waardoor we meer en meer met een westelijke hoogtestroming te maken gaan krijgen.
Op wat langere termijn gaat het opnieuw afkoelen, of dat een eerste aanzet wordt voor een evt. maarts wintertje is nog onzeker maar geenszins onmogelijk. Mocht ik morgen wat meer tijd hebben zal ik aan de hand van kaarten hier wat dieper hierop ingaan. Overigens is de onzekerheid in "modellenland" nog steeds erg groot.
Ciao Johann
Op wat langere termijn gaat het opnieuw afkoelen, of dat een eerste aanzet wordt voor een evt. maarts wintertje is nog onzeker maar geenszins onmogelijk. Mocht ik morgen wat meer tijd hebben zal ik aan de hand van kaarten hier wat dieper hierop ingaan. Overigens is de onzekerheid in "modellenland" nog steeds erg groot.
Ciao Johann
Dank je voor de heldere uitleg.... onzekerheid in Modelland - juist geformuleerd (al vanaf 3 febr)
uhhhh...
Calliep schreef;
//maar goed.. morgenvroeg zullen we het zien.. maar ik geloof er echt niet in..kijken of ik morgenvroeg bakzeil moet halen//
Dus nu al bakzeil halen
Ciao Johann | Gewijzigd: 19 februari 2011, 22:58 uur, door Alpenweerman
Calliep schreef;
//maar goed.. morgenvroeg zullen we het zien.. maar ik geloof er echt niet in..kijken of ik morgenvroeg bakzeil moet halen//
Dus nu al bakzeil halen
Ciao Johann
dat heb ik eeeecht niet geschreven maare het moet wel ergens wit worden he.. want dat was waar ik ( nog steeds) aan twijfel.
ow het is hier inmiddels al weer droog.. grmbl
ow zeilen is leuk dus ik haal graag bakzeil | Gewijzigd: 19 februari 2011, 23:10 uur, door Callie-P