Hmm volgens alle kaarten zou er op zaterdag de gehele dag zo een beetje neerslag vallen..het is hier toch echt al de hele dag droog.
Dus even buienradar bekeken en daarop zie je dat de buien oplossen..
- [
- Temperatuur buiten plus 5 graden..
- temperatuur voor de komende nacht op 850hPa rond de nul graden..
- op de vloer wel onder nul.. echter alleen in de nacht en dan ook grotendeels in het oosten/noorden.( en daar valt geen neerslag)
- In het zuiden/westen waar de neerslag zou moeten vallen wordt het niet eens onder nul..
ik zeg geen sneeuw..beter naar je vrouw staren ipv naar een lantaarnpaal dan gebeurt er vanavond misschien nog wat
EC-MOS pas in de namiddag en avond neerslag voor zuidwesten en daarbij geleidelijke temperatuur daling tot aan of net iets boven het vriespunt in de loop van de nacht en vroege ochtend. En zoals het KNMI ook al schreef vanavond en komende nacht toenemende kans op winterse neerslag door zwakke kou-advectie onderin.
Dus kans op sneeuw zeker aanwezend, wordt echter een gevalletje now-casten.
Overigens heeft EC-MOS de sneeuw voor bv Amsterdam wat teruggeschroefd. Laatste stand van zaken is dat de regen na middernacht in (natte) sneeuw overgaat met uiteindelijk 2 tot 4 cm sneeuw. Ik moet dit echter ook eerst nog zien temeer omdat UK-na dit niet ondersteund. Later meer...
Ciao Johann
Dus kans op sneeuw zeker aanwezend, wordt echter een gevalletje now-casten.
Overigens heeft EC-MOS de sneeuw voor bv Amsterdam wat teruggeschroefd. Laatste stand van zaken is dat de regen na middernacht in (natte) sneeuw overgaat met uiteindelijk 2 tot 4 cm sneeuw. Ik moet dit echter ook eerst nog zien temeer omdat UK-na dit niet ondersteund. Later meer...
Ciao Johann
maar hoe je het ook wend of keert het is nu 18:00 en hier is geen druppel gevallen..
als ik naar de wolken kijk kan ik er bijna doorheen kijken zo dun is de bewolking die op het moment overkomt.
maar goed.. morgenvroeg zullen we het zien.. maar ik geloof er echt niet in..kijken of ik morgenvroeg bakzeil moet halen
Overigens ik dacht dat een kou-advectie ontstaat in de voorhoede van een warmtefront.. maar die mis ik in deze..
is er een andere reden voor dat dit kan ontstaan ? | Gewijzigd: 19 februari 2011, 18:04 uur, door Callie-P
Geintje moet ook kunnen denk,niet altijd zo miepen
Als je de berichten terug leest,zie je dat ik de run zelf 1 x op het topic gezet heb
darn die sneeuwverslaving.. toch eens een praatgroep bezoeken ( of ik geef johan de schuld ) | Gewijzigd: 19 februari 2011, 18:28 uur, door Callie-P
darn die sneeuwverslaving.. toch eens een praatgroep bezoeken ( of ik geef johan de schuld )
Hehe ben je nu nog aan't lantaarnpaalstaren geslagen? Schiet op naar je vrouw jij!
darn die sneeuwverslaving.. toch eens een praatgroep bezoeken ( of ik geef johan de schuld )
Ben bang dat een praatgroep niet genoeg is,waarschijnlijk
zit je dan met de hele groep naar de lantaarnpalen te staren
als ik naar de wolken kijk kan ik er bijna doorheen kijken zo dun is de bewolking die op het moment overkomt.
maar goed.. morgenvroeg zullen we het zien.. maar ik geloof er echt niet in..kijken of ik morgenvroeg bakzeil moet halen
Overigens ik dacht dat een kou-advectie ontstaat in de voorhoede van een warmtefront.. maar die mis ik in deze..
is er een andere reden voor dat dit kan ontstaan ?
Ik ben op het werk en kan helaas niet de kaarten bewerken maar neem van mij aan dat er wel degelijk KA is in, zoals je terecht opmerkt, de "voorhoede van het WF". Goed ook te zien aan de steeds lager wordende DP.
Dus voor wat dat betreft voorzie ik geen problemen. Vraag is alleen of het toereikend is voor natte sneeuw en en-of sneeuw. Zoals ik al schreef vind ik EC-MOS erg optimistisch.
Ciao Johann