Vanavond en komende nacht neemt de kans op winterse neerslag iets verder toe door zwakke kou-advectie onderin. Pas in de loop van de nacht wordt het van het noordoosten weer droog. In het zuidoosten waar het front het langst in de buurt blijft liggen duurt het echter tot zondagavond voordat het daar echt droog wordt.
Ja kijk daarvoor kom ik ook uit m'n 'winter????'slaap ... zal toch zomaar gebeuren zeg dat het met het uur beter wordt!
on- Temperatuursdaling zet zich al in bij mij, 30 min nog +3.2
nu op dit moment: +2.7
hopelijk dat het hier ver genoeg zodat we nog een vlokje mee kunnen pikken
man, man; wat is het al lang geleden eer dat ik het laatste vlokje heb aanschouwt
on- Temperatuursdaling zet zich al in bij mij, 30 min nog +3.2
nu op dit moment: +2.7
hopelijk dat het hier ver genoeg zodat we nog een vlokje mee kunnen pikken
man, man; wat is het al lang geleden eer dat ik het laatste vlokje heb aanschouwt
viel mij ook al op dat de tempra daalt
tempra nu 2.0 | Gewijzigd: 19 februari 2011, 16:56 uur, door pietjelol
En wij hier moeten ons maar bezig houden met woensdag, lijkt toch een finale dag te worden
Sneeuw willen we nog zien, Veeeel sneeuw
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Hmm volgens alle kaarten zou er op zaterdag de gehele dag zo een beetje neerslag vallen..het is hier toch echt al de hele dag droog.
Dus even buienradar bekeken en daarop zie je dat de buien oplossen..
- [
- Temperatuur binnen 21 graden
- Temperatuur buiten plus 5 graden..
- temperatuur voor de komende nacht op 850hPa rond de nul graden..
- op de vloer wel onder nul.. echter alleen in de nacht en dan ook grotendeels in het oosten/noorden.( en daar valt geen neerslag)
- In het zuiden/westen waar de neerslag zou moeten vallen wordt het niet eens onder nul..
ik zeg geen sneeuw..beter naar je vrouw staren ipv naar een lantaarnpaal dan gebeurt er vanavond misschien nog wat
( overigens is het gevoelsmatig wel heerlijk koud... net uur in de speeltuin gespeeld met de kids en de oudste had ijshandjes) | Gewijzigd: 19 februari 2011, 17:48 uur, door Callie-P