druk turnhout in vlaanderen krijgt te maken met sneeuw vannacht en morgen er kan tot 5 cm vallen hoera hoera eindelijk nog eens sneeuw in vlaanderen
Waar ligt turnhout ergens
google is je vriend
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&biw=9...ved=0CCMQ8gEwAA
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
K.t is toch met een d en echt(d) ook?
Ik vind het wel sneu,wij krijgen ook niks
Zoals het er nu naar uitziet zullen die ook niet komen. (vlgs. het gebruikte model UK-Na)
Neerslag blijft beneden de grote rivieren, daarnaast ook geen gladheid aldaar door te hoge temps.
Maar eens ff verder vervolgen.
Ciao Johann
Neerslag blijft beneden de grote rivieren, daarnaast ook geen gladheid aldaar door te hoge temps.
Maar eens ff verder vervolgen.
Ciao Johann
True - mss nog een wintermix met zeer lokale gladheid | Gewijzigd: 19 februari 2011, 15:54 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Dat et dan maar eens sterk komt dat heel benelux (let op me woorden HEEEEEEEEEEL benelux) onder koude ligt. anders hoop ik echt dat het afzwakt (als t tg niet komt naar hier)
Zou kunnen, maar het model waarop de alarmen zijn gebaseerd laat dit op dit moment niet zien.
Ciao Johann
Interessant
Heb nog eens ff EC-MOS erbij gepakt en dit model berekent voor bv Amsterdam-Airport dat de neerslag vanavond rond middernacht in sneeuw overgaat en tot een uur of 12h00 zal aanhouden en totaal zo'n 5 a 6 cm sneeuw zal opleveren. !
Ciao Johann | Gewijzigd: 19 februari 2011, 16:07 uur, door Alpenweerman
Heb nog eens ff EC-MOS erbij gepakt en dit model berekent voor bv Amsterdam-Airport vanaf vanavond 22h00 neerslag welke rond middernacht in sneeuw overgaat en tot een uur of 12h00 zal aanhouden en totaal zo'n 5 a 6 cm sneeuw zal opleveren. !
Ciao Johann
Zeer Int! een stagnerend front -- koude oost winden blijven dit voeden - zw NL in de zachte lucht - midden NL (strijdtoneel) - NO NL vorstverscherping
Vandaag 14:59 uur
Regen en sneeuw
Gisteren heb ik aangegeven dat er dit weekend kans is op regen en sneeuw. Vrijdag ging ik er vanuit dat de kans op sneeuw was weggelegd voor het oosten en noorden. De storing lijkt nu tot over het IJsselmeer te komen, maar daar blijft het dan ook bij. Met als gevolg dat het noordoosten en oosten droog weer houden. Het westen en midden van ons land krijgen wel te maken met de kans op sneeuw en gladheid. Het zuidwesten en zuiden hebben regen. Dit weertype verwacht ik vanaf zaterdagavond tot en met zondagochtend. Het weerbeeld kan met gemak een andere verdeling tussen de kans op sneeuw en regen geven. Het is vrij laat te bepalen waar een dergelijke storing langstrekt en waar de grens tussen de zachte en koude lucht komt te liggen. Dus kom ik later vanavond met een bijstelling.
Een tip voor morgen: warm kleden vanwege de sterke en koude oostenwind.
beste johan kun je dit ook eens voor vosselaar in belgie bekijken aub en iets laten weten
EC-MOS berekent voor het dichts bijzijnde MM station in Antwerpen alles in vloeibare vorm en dus geen sneeuwval
Het noordelijker gelegen station Gilzerijen (Nl) vanaf morgenochtend 06h00 sneeuwsignalen en het oostelijker gelegen Schaffen (Be) in de nacht van zondag op maandag of maandagochtend mogelijk wat sneeuw.
Ligt dus allemaal dicht bij elkaar en met een beetje geluk wellicht ook in Vosselaar wat sneeuwval.
Ciao Johann
Heb nog eens ff EC-MOS erbij gepakt en dit model berekent voor bv Amsterdam-Airport dat de neerslag vanavond rond middernacht in sneeuw overgaat en tot een uur of 12h00 zal aanhouden en totaal zo'n 5 a 6 cm sneeuw zal opleveren. !
Ciao Johann
JAAAAAAAAA!!!!!!!!! HAHAHAAAA!!! EINDELIJK!!!!!
thanks for the info johan!
en nu maar afwachten op de eerste vlokken!!!