Laatste stukkie kan nog naar beneden
Aan deze pluim heeft de rest van Nederland wel niks, daar worden totaal geen ijsdagen verwacht.
Laatste run van GFS geeft woensdag terug +10°C voor het grootste deel van Nederland en België.
Als we nu eens voor volgende week vrijdag kijken, staat er een +15°C voor het westen van België.
Laatste run van GFS geeft woensdag terug +10°C voor het grootste deel van Nederland en België.
Als we nu eens voor volgende week vrijdag kijken, staat er een +15°C voor het westen van België.
Ha die Wim,deze bedoel je.....
Gelukkig klein deel van Nederland.
En zal woensdag kouder uitvallen dan deze kaart aangeeft. | Gewijzigd: 19 februari 2011, 11:53 uur, door albalinda
Gelukkig klein deel van Nederland.
En zal woensdag kouder uitvallen dan deze kaart aangeeft.
Ik hoop het voor jou, hier in België is het na december zwakjes geweest qua winterweer.
En ziet er ook niet naar uit dat wij echt iets gaan meekrijgen de volgende dagen.
Dit kaartje is gelukkig voor jou nog veraf:
En ziet er ook niet naar uit dat wij echt iets gaan meekrijgen de volgende dagen.
Dit kaartje is gelukkig voor jou nog veraf:
Ik denk dat we beide hetzelfde willen; WINTER.
OFF Topic;Daarnaast heb ik nog een huis(je) in de Brabantse Kempen,daar kom ik
zo'n 2 x per week,en het was daar de laatste 2 maanden vaak Lente
Hopelijk valt de schade mee en winteren we nog 1 maand
Vanuit het westen nadert een neerslagzone, welke in de Ardennen zal zorgen voor (natte) sneeuw. Als de neerslagzone deze namiddag/avond het land verlaat, kan de laatste neerslag ook in Vlaanderen winters worden. Niet schrikken dus van een (natte) sneeuwvlok .
bron:weatherservice
druk turnhout in vlaanderen krijgt te maken met sneeuw vannacht en morgen er kan tot 5 cm vallen hoera hoera eindelijk nog eens sneeuw in vlaanderen
Ik zou niet te snel op weerplaza vertrouwen, de verwachtingen van GFS en ECMWF zijn toch wat anders. Een natte sneeuwvlok is waarschijnlijk het hoogst haalbare.
Met dank aan een Russisch hogedrukgebied van dik 1045 hPa duurt het koude weer in met name het noorden en noordoosten van ons land tot en met woensdag voort. Verder zijn de neerslagkansen over het algemeen klein en laat de zon zich geregeld zien. Na woensdag is de rol van het Ruslandhoog grotendeels uitgespeeld. Tussen een omvangrijk IJslandlaag en het zich tijdelijk boven Zuidwest-Europa posterende Azorenhoog dringen minder koude luchtmassa’s tot het Noordzeegebied door. Dat proces gaat tevens gepaard met een toenemende kans op neerslag. Of de temperatuur meteen op donderdag en vrijdag al tot circa 10 graden gaat stijgen moet nog even worden afgewacht: dat zou ook een dag of wat later kunnen gaan gebeuren.
De neerslag zal tot de lijn Den Helder-Winterswijk komen. Noord van die lijn blijft het meest droog. Het is wederom vrij koud met maximumtemperaturen van slechts enkele graden boven nul. In het zuiden loopt de temperatuur wat verder op richting een graad of 5. De oost- tot zuidoostenwind is matig, kracht 3 tot 4 en aan de kust en op het IJsselmeer, vrij krachtig tot krachtig, 5 a 6.
Voorzichtig dan maar; nog geen waarschuwingen afgegeven door KNMI/Noodweercentrale | Gewijzigd: 19 februari 2011, 15:02 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Voorzichtig dus!Ben benieuwd hoe de wereld er morgenochtendvroeg uitziet,om 03.45 de wekker en 04.44 aan het werk.Met de trein de sneeuwvlokjes in zou leuk zijn
kunnen ook niet alles willen hebben hier int noorden
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait