temp 2 mtr 5 graden boven nul
wind op 10 mtr nauwelijks
Het enige wat laag is is de 850 hPa die zit tussen de -5 en -10 maar ja de rest werkt niet mee..
dus nee
en idd het is mega ver weg dus veranderd nog 1000 keer
klopt maar op de lange termijn kijk ik aleen naar luchtdruk. de rest is nutteloos
Als we kaarten bekijken zien we een stevige storm .
Aan de deense kust.
En daar zit ook veel wind op.
Maar dat laat ik jullie zo zien. >
Iedereen denk nu van dat is vast een storm met hoge tempraturen.
Ja eerst wel maar dan!!!!!!!
Aan de deense kust.
Van mij mag het hoor Gerard, maar op 2m temp kaart van die dagen zie ik alleen die van de 6e (zie hieronder) temps tegen de 0 graden aan vertonen. Ik hoop met jou dat een flinke sneeuwstorm wordt, maar 6 maart is bijna nog een winter ver verwijderd van vandaag hoor!
dt310, als je naar onderstaande pluim van de luchtdruk kijkt, dan zal je zien dat die net zo veel of zelfs meer spreiding vertoont dan de temperatuurpluim. Neem nu de laatste dag (6 maart) die jij noemt. De hoogste lijn geeft daar 1038 en de laagste 989 hPa. Dat is nogal een spreidng! Dan zijn de posities van de druksystemen nog niet in pluimen uitgedrukt. Dan zou het allemaal nog onoverzichtelijker zijn.
| Gewijzigd: 18 februari 2011, 21:24 uur, door Ben47
als je die andere lange termijnkaarten nutteloos noemt dan is een LT 500hPa net zo nutteloos...
De inhoud van de kaarten is een totaal situatie en een 500 hPa kaart kun je niet los zien van de andere kaarten.
LT is te onbetrouwbaar voor een uitspraak
De Atlantische Oceaan wint !
LT laat een markante verzachting zien vanaf de 23 februari (EC12)
Zo gaat het gemiddelde van de ensembles (50 members) omhoog naar de 8 °C en ook op de wat langere termijn geen winterse aspiraties.
Ciao Johan
(net) niet genoeg tegendruk dus door Hoog boven Scandi/Russia....
mss later wel zo sneeuwbuien vanaf de noordzee .. | Gewijzigd: 18 februari 2011, 22:43 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Aan de deense kust.
sorry ik wil je analyse niet onderuithalen maar je heb de kaarten in de verkeerde volgorde liggen..
Je windkaarten ( 10 mtr) staan niet in de juiste volgorde..
De 850hPa Kaart die je laat zien met temperaturen rond de -10 geldt voor de zondag.. en op zondag is er geen storm.
Plus die dag liggen de temperaturen (min/max) ruim boven nul ( eigenlijk het hele weekend)
De windkaarten die je laat zien gelden voor vrijdag en een stukje zaterdag 12h daarna neemt de wind af.
Je zal zien dat met de 18h run het hele verhaal misschien zelfs van de baan is.
edit : al hoop ik natuurlijk wel op een storm(pje) | Gewijzigd: 18 februari 2011, 23:06 uur, door Callie-P
Hoog boven Russia wordt weer iets sterker na weekend 1040 HPa met een laagje boeven Italie/Zw France
Ok Azoren Hoog wordt ook sterker... toch drukt kou meer nog..... | Gewijzigd: 18 februari 2011, 23:15 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
hmm ja.. ik denk dat het hoe dan ook volgende week een koud aanvoelende week gaat worden.
Temperaturen blijven overdag wel boven nul maar door de oostenwind zal de gevoelstemp een stuk lager zijn.
Het is echt verdomd jammer.. de kaarten zijn eigenlijk pracht kaarten voor de winter maar de kou wil de Duitse grens maar niet overkomen want elke keer kriebelt een lagedruk aan onze temps...
Kortom de winterkaars brandt deze week nog voorzichtig voordat we na komende week de meteorologische lente ingaan en we de eindcijfers van deze winter kunnen maken.
Jan begin je vast te tellen ?
ach jullie hebben het wereldrecord met de kabinetsformatie
edit: en zoals Jan en Johan ook zeggen.. wij krijgen ook niets spannends kwa winterweer | Gewijzigd: 18 februari 2011, 23:18 uur, door Callie-P
Nou Atlantische Oceaan, gefeliciteerd dan maar vast met de overwinning.
Het was een lange, doch spannende strijd waarin de sterkste gewonnen heeft. De koude troepen uit het oosten hebben gevochten als leeuwen, maar verloren uiteindelijk de slag om Nederland. Steeds meer koude soldaten sneuvelden, de verliezen waren enorm aan oostelijke zijde. Dit werd de kentering in de koud/warm oorlog, met als inzet de strijd om de laatste winterweken. Het einde van de oorlog, die al bijna een maand gaande is eindelijk in zicht. De oostelijke troepen zullen zich naar verluidt steeds verder terugtrekken. De laatste koude natte-flats en sneeuwtroepen worden komende dagen verdreven uit Nederland en Europa zal verder worden bezet door de warm-watertroepen van de oceaan. Einde Oorlog. Echter, tegenstand en verzet blijft voorlopig nog mogelijk. Vooral in de nachten kunnen de koude troepen mogelijk in opstand komen. De opstanden zullen naar verwachting met warme hand gestraft worden.