Klik hier!
;)
Griep en snotter seizoen is niet voor niets in de herfst en winter
kijk en dat is de reden dat ik zeg mijdt het openbaar vervoer pak de auto.. honderden mensen niet meer in de ziektewet.. zo weer geld gewonnen economie rijst de pan uit zodat wij voortaan met het vliegtuig ( prive natuurlijk) onze winters kunnen doorbrengen in bijvoorbeeld lapland
het is maar een gedachte
;)
Tja, geen speld tussen te krijgen. Oma's wijsheden zijn wat dat betreft dus niet wetenschappelijk getoetst. Ze zei altijd: Een stevige vorst houd een verkoudheid buiten de deur.
Ach winter is toch nog ver weg dus nog 1x off top.
Zoals er staat kan het slapen bij een open raam, of een sauna nemen je lichaam wel sterken.
Men moet extremen vermijden. Als het hard vriest kleed men zichzelf warm, bij kwakkelweer als vandaag zweet je snel in de buitenlucht. Jas uit en kleren worden nat door het zweet, en als je stopt met werken koelt je lichaam snel af door de natte kleding en krijgen virussen een kans. Zo gek is oma dus niet
O.T/
Zoals er staat kan het slapen bij een open raam, of een sauna nemen je lichaam wel sterken.
Men moet extremen vermijden. Als het hard vriest kleed men zichzelf warm, bij kwakkelweer als vandaag zweet je snel in de buitenlucht. Jas uit en kleren worden nat door het zweet, en als je stopt met werken koelt je lichaam snel af door de natte kleding en krijgen virussen een kans. Zo gek is oma dus niet
O.T/
Klopt. Vrieskou betekent ook vaak droge lucht. Met name vochtig weer maakt je vatbaarder voor griep
Idd Lekker mountainbiken, dat doe ik al vrijwel iedere dag zomer én winter trouwens. Maar zonder lange broek en mouw, handschoenen, overschoenen oorwarmers etc. valt ook wel weer wat voor te zeggen.
Hoe bedoel je dat Ben "garantie tot aan de volgende run" ?
Edit: Ik heb hem door hoor. | Gewijzigd: 18 februari 2011, 00:29 uur, door zwoof
tjonge dat scheelt niet veel of ze kunnen daar weer schaatsen met die temps
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Ik hoop sneeuw, maar op hoogte niet koud genoeg dan of wel Jan? ECWMF geeft -6 op 850hPa aan voor een groot deel NL.
Edit: De dauwpunttemps voor woensdagmorgen volgens GSF:
| Gewijzigd: 18 februari 2011, 12:41 uur, door zwoof
KNMI modelbeoordeling: 'Aandachtspunt kijkende naar de nacht naar zondag is het feit dat het occluderende front vertraagt boven onze omgeving, naarmate het zich wat verder noordoostwaarts verplaatst kan de regen dan overgaan in IJsregen/IJzel, zeker gezien de aflandige stroming die onderin koude lucht aanvoert vanaf het continent in combinatie met mogelijke opklaringen er vooruit. Dit lijkt momenteel vooral een aandachtspunt voor de noordoostelijke helft.'
Boven lijkt me ook koud genoeg,bewolking onder de 850 hpa
Op dit moment hier ook wat motsneeuw,-0,1 graad.
Zo koud is het 'boven' niet. Vandaag is het op 1500m volgens KNMI bericht voor de kleine luchtvaart slechts -1°C. | Gewijzigd: 18 februari 2011, 11:10 uur, door Ben47
Ha die Ben,voor volgende week woensdag.
Zie bericht Zwoof.
Gaat mij vooral om de koude plaklaag,onder de 1500 m.
| Gewijzigd: 18 februari 2011, 12:05 uur, door albalinda