Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
11 februari 2011, 23:23 uur | Bericht #213104
Goeienavond allemaal,

Het knmi geeft nu ook een waarschuwing voor ijzel af in het NO! Dus....ff oppassen daar
uw vermaak is onze taak!
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2011, 23:24 uur | Bericht #213105
Citaat van Calliep, vrijdag 11 februari 2011, 23:15 uur En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.

edit : tenzij iemand natuurlijk ( onderbouwd) een leuke discussie wil opstarten dan natuurlijk hier

precies! dit heen en weer geslinger heeft lang genoeg geduurd nu dus gaarne terug ontopic
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
11 februari 2011, 23:28 uur | Bericht #213132
Voor het allemaal dan mss echt over gaat....
11 februari 2011, 23:29 uur | Bericht #213134
Citaat van glenneke, vrijdag 11 februari 2011, 23:17 uur ga dit bericht bewaren het moest maar eens echt gebeuren een koude maart en april

Koude maart mag van mij wel, heb al te lang in die 10 graden plus temps gezeten
zit nog niet te springen om de Lente laat dat dan maar in april komen.

Alles wat we in Feb niet kregen mag maart over doen
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Tyshane
Lid
11 februari 2011, 23:32 uur | Bericht #213133
Citaat van Musselkanaalder, vrijdag 11 februari 2011, 23:29 uur Alles wat we in Feb niet kregen mag maart over doen
Neen! sbatje.gif Graag in februari nog!

QUOTE(Calliep @ Feb 11 2011, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
ik denk dat ik me ook even liet gaan.. moet niet ingaan op dat soort posts..ik moet wel beter weten inmiddels

Snap niet wat er mis was aan jouw post, net als Imrich en anderen, mag jij ook zeggen wat je vind, snap niet dat je het gedelete hebt.

| Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:38 uur, door Tyshane
Henri_1
Lid
11 februari 2011, 23:32 uur | Bericht #213135
Citaat van Calliep, vrijdag 11 februari 2011, 23:15 uur Je hebt gelijk ( ik gok dat je ook mijn reactie bedoelt ) ik denk dat ik me ook even liet gaan.. moet niet ingaan op dat soort posts..ik moet wel beter weten inmiddels

Ik weet wel dat de meesten weten dat ik mijn posts goed onderbouw en dat men dat wel waardeert.. anders kan ik er net zo goed mee kappen
En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.

edit : tenzij iemand natuurlijk ( onderbouwd) een leuke discussie wil opstarten dan natuurlijk hier

Was inderdaad ook naar jou maar versta ook de reactie maar swat leuk dat je er even op in gaat!

En daarbij heb je het mooi gezien geen winter meer komende dagen/weken! Kijken wat de komende dagen zal brengen!
Callie-P
Moderator
11 februari 2011, 23:35 uur | Bericht #213136
Citaat van Musselkanaalder, vrijdag 11 februari 2011, 23:29 uur Koude maart mag van mij wel, heb al te lang in die 10 graden plus temps gezeten
zit nog niet te springen om de Lente laat dat dan maar in april komen.

Alles wat we in Feb niet kregen mag maart over doen

tja witte pasen zal het niet worden want dat valt dit jaar mega laat ( eind april) maar wie weet nog een paar dagen vette sneeuw in maart..
Zoals het spreekwoord maart roert zijn staart". ow ja en "april doet wat hij wil".. hmm misschien toch wel sneeuw met pasen

maar goed februari is nog niet voorbij..
11 februari 2011, 23:38 uur | Bericht #213137
Citaat van Tyshane, vrijdag 11 februari 2011, 23:32 uur Neen! Graag in februari nog!

nou oke halverwege maart de lente in

Wil toch nog even sneeuw voor dat de temps de lucht in schieten.

edit: aan dat beetje van morgen wat gelijk weer weg spoelt hebben we ook niks aan | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:43 uur, door Musselkanaalder
Tyshane
Lid
11 februari 2011, 23:41 uur | Bericht #213138
Citaat van Musselkanaalder, vrijdag 11 februari 2011, 23:38 uur nou oke halverwege maart de lente in Wil toch nog even sneeuw voor dat de temps de lucht in schieten.
;) Nou dat zou ik ook graag nog willen, een dik pak sneeuw, maar niet meer zo'n lange periode, gewoon nog even een week veel, heel veel sneeuw. Liefst met storm. Dan hebben we nog een mooi winters einde, nu lijkt het alsof de winter langzaam uitdooft en dat klopt niet zo voor het gevoel... Daarna mag het voorjaar best komen hoor!
Callie-P
Moderator
11 februari 2011, 23:45 uur | Bericht #213139
Citaat van Tyshane, vrijdag 11 februari 2011, 23:41 uur ;) Nou dat zou ik ook graag nog willen, een dik pak sneeuw, maar niet meer zo'n lange periode, gewoon nog even een week veel, heel veel sneeuw. Liefst met storm. Dan hebben we nog een mooi winters einde, nu lijkt het alsof de winter langzaam uitdooft en dat klopt niet zo voor het gevoel... Daarna mag het voorjaar best komen hoor!

als je onderstaande link even klikt en leest zie je dat in maart er heeeeeeeeeeeeel veel sneeuw kan vallen... (2005)

http://www.knmi.nl/cms/content/4507/recordkou_en_veel_sneeuw

maar goed stiekem zit ik wel een beetje uit te kijken naar hogere temps want de tuin gaat echt mega klappen krijgen als het nu hard zou gaan vriezen.. ( ik kan al bijna weer het gras gaan maaien) | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:46 uur, door Callie-P
akammd
Lid
11 februari 2011, 23:47 uur | Bericht #213140
Citaat van Tyshane, vrijdag 11 februari 2011, 23:41 uur ;) Nou dat zou ik ook graag nog willen, een dik pak sneeuw, maar niet meer zo'n lange periode, gewoon nog even een week veel, heel veel sneeuw. Liefst met storm. Dan hebben we nog een mooi winters einde, nu lijkt het alsof de winter langzaam uitdooft en dat klopt niet zo voor het gevoel... Daarna mag het voorjaar best komen hoor!

Precies wat ik ook zou willen, nog even knallen en dan lekker de lente in. thumbsup.gif
Southman
Lid
11 februari 2011, 23:48 uur | Bericht #213141
Ik denk dat het nu toch echt de hoogste tijd is geworden om over te stappen naar het lente-topic, want de temperaturen doen niet echt winters meer aan (except the north).

Om de voorspelde temperaturen (10+) hier te bespreken is een beetje vloeken in de kerk.

Tyshane
Lid
11 februari 2011, 23:49 uur | Bericht #213142
Citaat van Calliep, vrijdag 11 februari 2011, 23:45 uur als je onderstaande link even klikt en leest zie je dat in maart er heeeeeeeeeeeeel veel sneeuw kan vallen... (2005)
Dank, maar dat van 2005 wist ik natuurlijk wel, en dat die kans bestaat weet ik ook! Heb zelfs in maart nog wel eens een iglo gemaakt.

QUOTE(Southman @ Feb 11 2011, 23:48) <{POST_SNAPBACK}>
Ik denk dat het nu toch echt de hoogste tijd is geworden om over te stappen naar het lente-topic, want de temperaturen doen niet echt winters meer aan (except the north).

Ja, maar gisteren nog waren de scenario's nogal winters, dat zou zo weer kunnen gebeuren, dus dan blijf je switchen. Nog twee weekjes dan begint de meteorologisch lente, dus een lente-topic zal eerdaags vast verschijnen, vooralsnog houden we hier nog de laatste winter-stuiptrekkingen in de gaten, maar goed, da's mijn mening.

| Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:53 uur, door Tyshane
11 februari 2011, 23:56 uur | Bericht #213143
sneeuw2.JPG

Heb eerder in dit topic ook nog een geplaatst. 2005 was idd heftig
woonde toen nog in Fryslan foto is ook van fryslan.
Rutte31
Lid
12 februari 2011, 00:06 uur | Bericht #213147
Citaat van Calliep, vrijdag 11 februari 2011, 23:15 uur Ik weet wel dat de meesten weten dat ik mijn posts goed onderbouw en dat men dat wel waardeert.. anders kan ik er net zo goed mee kappen
En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.

Eens!
zwoof
Lid
12 februari 2011, 00:14 uur | Bericht #213149
Citaat van Tyshane, vrijdag 11 februari 2011, 23:49 uur Ja, maar gisteren nog waren de scenario's nogal winters, dat zou zo weer kunnen gebeuren, dus dan blijf je switchen. Nog twee weekjes dan begint de meteorologisch lente, dus een lente-topic zal eerdaags vast verschijnen, vooralsnog houden we hier nog de laatste winter-stuiptrekkingen in de gaten, maar goed, da's mijn mening.
Als de trend in de pluimen "gewoon" doorzet, zitten we morgenavond idd weer met een winterse setting. Begint alles weer van voor af aan haha. Het blijft fascinerend om te zien hier, die reacties en soms stemmingswisselingen. En dat alles op basis van virtuele informatie. Geweldig!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
jeroenelf
Lid
12 februari 2011, 00:28 uur | Bericht #213152
Kan me nog begin maart 2006 super goed herinneren. Heel het land wintersebuien, maar net boven/voor Zwolle gingen ze clusteren wat er voor zorgde dat het hier uren achterheen zwaar sneeuwde. resultaat : 35cm sneeuw in Zwolle en de rest van het land ongeveer 5 - 10cm .
Goeie Onweersdagen Zwolle ; 2

Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei

Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
zwoof
Lid
12 februari 2011, 00:43 uur | Bericht #213150
Citaat van albalinda, vrijdag 11 februari 2011, 20:55 uur Wel ontzettend mooi gemaakt man.
Als je daar tijd voor hebt zou ik het zeker overwegen om r een werkend spel van te maken!
Genoeg spelers hier op het forum denk,zeker als t weer kouder dreigt te worden.........

Thx, maar was niet zoveel moeite en aanvankelijk als grapje gemaakt. Een echte versie dat wordt dan wellicht iets voor volgende winter. In zomer ben ik toch te druk. Ik zal er in elk geval eens over na denken.

QUOTE(Tyshane @ Feb 11 2011, 21:43) <{POST_SNAPBACK}>
Lol, mooi gemaakt hoor! Nu nog een bingo-apparaat, een glazen bol en een fruitmachine!

Een fruitmachine kan ook , met 3 sneeuwballen als hoogste b.v. Verder zou je ijspegels, ijskristallen en sleetjes etc op de rol kunnen zetten.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
dg1979
Lid
12 februari 2011, 00:48 uur | Bericht #213146
Als ik eerlijk mag zijn... Ik heb het helemaal gehad met deze winter, die na de veelbelovende December toch uiteindelijk een grote teleurstelling aan het worden is.
En dan zie je steeds maar weer veelbelovende LT-voorspellingen, maar ofwel schuift het allemaal op, of het slaat toch weer naar kwakkelweer of zachtheid om, en zo gaan we maar rustig verder en is ook Februari voorbij en zal als zacht de boeken ingaan...

Als er binnen de week niets meer komt qua winterweer, dan mag de winter voor mij helemaal wegblijven. Temeer ook omdat de natuur al stilaan aan het ontwaken is en we op een zeer vroege lente gaan afstevenen: sneeuwklokjes komen nu al in bloei en ook de krokussen zijn al goed aan het groeien, ook zieik al bepaalde bomen en struiken op het punt staan om uit te lopen. Krijgen we alsnog een forse winterprik (je weet nooit, zie maar naar Maart 2005) dan brengt dit toch schade toe aan bepaalde planten- en dierensoorten lijkt me...
Micky
Lid
12 februari 2011, 01:06 uur | Bericht #213154
Laatste pluim is echt....

Zit net windfinder en windguru (pro) te bekijken. (gfs)
Voor volgende week vrijdag, en ja ik weet het is nog ver weg staat er een heuse storm op het menu.
Vlagen van tegen de 50 knopen wat over eenkomt met 10 bf.

Helaas dus geen winter maar mssn wel een dikke storm.
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 104 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 104, lezen 5 mensen het topic "Onweerskansen week 30".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden