edit : tenzij iemand natuurlijk ( onderbouwd) een leuke discussie wil opstarten dan natuurlijk hier
precies! dit heen en weer geslinger heeft lang genoeg geduurd nu dus gaarne terug ontopic
Onweersdagen: 0
Koude maart mag van mij wel, heb al te lang in die 10 graden plus temps gezeten
zit nog niet te springen om de Lente laat dat dan maar in april komen.
Alles wat we in Feb niet kregen mag maart over doen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Neen! Graag in februari nog!
Snap niet wat er mis was aan jouw post, net als Imrich en anderen, mag jij ook zeggen wat je vind, snap niet dat je het gedelete hebt.
| Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:38 uur, door Tyshane
Ik weet wel dat de meesten weten dat ik mijn posts goed onderbouw en dat men dat wel waardeert.. anders kan ik er net zo goed mee kappen
En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.
edit : tenzij iemand natuurlijk ( onderbouwd) een leuke discussie wil opstarten dan natuurlijk hier
Was inderdaad ook naar jou maar versta ook de reactie maar swat leuk dat je er even op in gaat!
En daarbij heb je het mooi gezien geen winter meer komende dagen/weken! Kijken wat de komende dagen zal brengen!
zit nog niet te springen om de Lente laat dat dan maar in april komen.
Alles wat we in Feb niet kregen mag maart over doen
tja witte pasen zal het niet worden want dat valt dit jaar mega laat ( eind april) maar wie weet nog een paar dagen vette sneeuw in maart..
Zoals het spreekwoord maart roert zijn staart". ow ja en "april doet wat hij wil".. hmm misschien toch wel sneeuw met pasen
maar goed februari is nog niet voorbij..
nou oke halverwege maart de lente in
Wil toch nog even sneeuw voor dat de temps de lucht in schieten.
edit: aan dat beetje van morgen wat gelijk weer weg spoelt hebben we ook niks aan | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:43 uur, door Musselkanaalder
;) Nou dat zou ik ook graag nog willen, een dik pak sneeuw, maar niet meer zo'n lange periode, gewoon nog even een week veel, heel veel sneeuw. Liefst met storm. Dan hebben we nog een mooi winters einde, nu lijkt het alsof de winter langzaam uitdooft en dat klopt niet zo voor het gevoel... Daarna mag het voorjaar best komen hoor!
als je onderstaande link even klikt en leest zie je dat in maart er heeeeeeeeeeeeel veel sneeuw kan vallen... (2005)
http://www.knmi.nl/cms/content/4507/recordkou_en_veel_sneeuw
maar goed stiekem zit ik wel een beetje uit te kijken naar hogere temps want de tuin gaat echt mega klappen krijgen als het nu hard zou gaan vriezen.. ( ik kan al bijna weer het gras gaan maaien) | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:46 uur, door Callie-P
Precies wat ik ook zou willen, nog even knallen en dan lekker de lente in.
Om de voorspelde temperaturen (10+) hier te bespreken is een beetje vloeken in de kerk.
Dank, maar dat van 2005 wist ik natuurlijk wel, en dat die kans bestaat weet ik ook! Heb zelfs in maart nog wel eens een iglo gemaakt.
Ja, maar gisteren nog waren de scenario's nogal winters, dat zou zo weer kunnen gebeuren, dus dan blijf je switchen. Nog twee weekjes dan begint de meteorologisch lente, dus een lente-topic zal eerdaags vast verschijnen, vooralsnog houden we hier nog de laatste winter-stuiptrekkingen in de gaten, maar goed, da's mijn mening.
| Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:53 uur, door Tyshane
Heb eerder in dit topic ook nog een geplaatst. 2005 was idd heftig
woonde toen nog in Fryslan foto is ook van fryslan.
En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.
Eens!
Als de trend in de pluimen "gewoon" doorzet, zitten we morgenavond idd weer met een winterse setting. Begint alles weer van voor af aan haha. Het blijft fascinerend om te zien hier, die reacties en soms stemmingswisselingen. En dat alles op basis van virtuele informatie. Geweldig!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Als je daar tijd voor hebt zou ik het zeker overwegen om r een werkend spel van te maken!
Genoeg spelers hier op het forum denk,zeker als t weer kouder dreigt te worden.........
Thx, maar was niet zoveel moeite en aanvankelijk als grapje gemaakt. Een echte versie dat wordt dan wellicht iets voor volgende winter. In zomer ben ik toch te druk. Ik zal er in elk geval eens over na denken.
Een fruitmachine kan ook , met 3 sneeuwballen als hoogste b.v. Verder zou je ijspegels, ijskristallen en sleetjes etc op de rol kunnen zetten.
En dan zie je steeds maar weer veelbelovende LT-voorspellingen, maar ofwel schuift het allemaal op, of het slaat toch weer naar kwakkelweer of zachtheid om, en zo gaan we maar rustig verder en is ook Februari voorbij en zal als zacht de boeken ingaan...
Als er binnen de week niets meer komt qua winterweer, dan mag de winter voor mij helemaal wegblijven. Temeer ook omdat de natuur al stilaan aan het ontwaken is en we op een zeer vroege lente gaan afstevenen: sneeuwklokjes komen nu al in bloei en ook de krokussen zijn al goed aan het groeien, ook zieik al bepaalde bomen en struiken op het punt staan om uit te lopen. Krijgen we alsnog een forse winterprik (je weet nooit, zie maar naar Maart 2005) dan brengt dit toch schade toe aan bepaalde planten- en dierensoorten lijkt me...
Zit net windfinder en windguru (pro) te bekijken. (gfs)
Voor volgende week vrijdag, en ja ik weet het is nog ver weg staat er een heuse storm op het menu.
Vlagen van tegen de 50 knopen wat over eenkomt met 10 bf.
Helaas dus geen winter maar mssn wel een dikke storm.