Wat zegt Piers dan zoal.
the WORLD major jet stream shifts - to North for USA and a shift to colder block for Britain. En hierbij ook Europa.
For Britain, Ireland & Europe, the current weather period 4th-9th Feb is milder at times and more mobile in South half of Britain & Ireland and much of Europe than long-range forecasted. Variations were anyway warned of in the WeatherAction forecast for the first 12 days so now it seems clear the milder side will largely prevail in the South.
However the view for colder sometimes snowy weather including South England and parts of Europe in mid and later Feb still stands.
Bovendien ga ik later nog even terug komen op een en ander aan gaande gfs en pluimen tenminste dat hoop ik wel.
Overigens val ik niemand aan maar doe ik en constatering, wel leuk dat ik daar dan op wordt aangevallen. Maar dat zal wel de winter stress zijn. Overigens had ik wel aan kunnen vallen want het materiaal ligt hier voor het oprapen. Maar zo kinderachtig ben ik niet,daar zijn andere mensen heel erg goed in.
Ikke niks te maken. Ikke alleen weermodellen volgen. Ikke zien flipperkast, dan weer winter en dan weer lente. Ikke weet wel hier winterdiscussie-topic en winter nog niet voorbij.
Dat weet jij ook donders goed
However the view for colder sometimes snowy weather including South England and parts of Europe in mid and later Feb still stands.
Ok, ik hoop ook dat ie gelijk krijgt, er vanuit gaande dat Nederland ook onder dat part of Europe wordt verstaan.
Komaan mensen gedraag je eens als volwassenen in de plaats van de hele tijd te reageren op een beetje kritiek ...
Oké ja pluimen zijn vandaag tropisch maar als ik vergelijk met die van gisteren en het verschil zie kan het zo weer de andere kant op! Ow ja GFS rekent (volgens mij) toch echt wel met gemiddeldes het Azoren hoog komt steeds terug op elk lange termijn kaartje en ook in de middellange termijn zie je vaak gemiddeldes in de run sluipen!
Maar swat er wordt 1m sneeuw verwacht in men skidorp en geloof nog steeds in winter! Ik heb al slechtere pluimen gezien bv in Jan wanneer er gewoon GEEN koude members waren nu zijn er nog die voor -10°C gaan!
Onzekerheid troef dus afwachten en niet vastpinnen op 1run!
Hehe Lente in Twente! Maar er kan nog best een kink in de kabel komen voor alle warmteliefhebbers.
Maar het weer is toch wel degelijk heeeeeeeel belangrijk Ben ? Het bepaald zelfs of je een jas aan moet of juist niet
Ik volg Piers niet, maar krijg er wel wat van mee door wat jij o.a. hier plaatst. Hij zit regelmatig in de goede richting maar ik kan me ook herinneren dat jij aangaf dat hij een barre februari verwachtte, dat is vooralsnog niet uitgekomen... Maar goed we hebben nog iets meer dan twee weken. Wie weet.
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/exp...MO=&PERIOD=
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Dat weet jij ook donders goed
wat imrich al zegt. ook ik val niemand aan.
het is gewoon zo dat de pluimen duidelijk genoeg zijn voor me dat is geen 1 run nee...maar al deze hele week dat is warmte aangeeft. en het is heus leuk dat jullie de moed erin houden. maar blijf enigzins rieeel en alle modellen verschillen allemaal de 1 is kouder of warmer dan de ander. maar weet ook zwoof, dat de pluim uit vijftig runs bestaat he..en ik kijk meestal naar de everage en de trend die hij zet
weather without storms is no weather at all.
ook die ene 2 weken blijven ONwinters.
helaas kan ik me niet nader verklaren.
weather without storms is no weather at all.
laat ik het eerst zo verwoorden : de strijd is heel dichtbij ons land ) soms over NL ; er ontstaan wat Laagjes volgende week boven atl.oceaan tegenover een 1030 Hpa op 15 febr | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:11 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
helaas kan ik me niet nader verklaren.
Maakt niet uit joh, maar zo mag ik het graag horen 2 weken WinterON
Edit: Ik denk trouwens ook dat het een kwakkel wordt tot de laatste week en we daarmee behoorlijk gefopt zijn door de weermodellen met de steeds uitgestelde kou. | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:12 uur, door zwoof
zijn voorspellingen waren:
januari en februari te zacht voor de tijd van het jaar met in januari voor nl en b regen en februari af en toe winterse buitjes
maart en april : te koud voor de tijd van het jaar met in maart grote vorstkansen zowel overdag als snachts en grotere kansen op sneeuwtapijt in belgie zoals in december
april zou ook te koud voor de tijd van het jaar verlopen met in april nog enkele sneeuwbuien en ijzel gevolgd door de maand mei die snel hogere temperaturen zou behalen (lentetemperaturen 15-20 graden celsius)
iemand meer raad kan spijtig genoeg het artikel niet terugvinden
januari en februari te zacht voor de tijd van het jaar met in januari voor nl en b regen en februari af en toe winterse buitjes
maart en april : te koud voor de tijd van het jaar met in maart grote vorstkansen zowel overdag als snachts en grotere kansen op sneeuwtapijt in belgie zoals in december
april zou ook te koud voor de tijd van het jaar verlopen met in april nog enkele sneeuwbuien en ijzel gevolgd door de maand mei die snel hogere temperaturen zou behalen (lentetemperaturen 15-20 graden celsius)
TOt nu toe zit hij echt wel prachtig goed
Is niet te hopen. Een koude maart en april vind ik bijzonder vervelend. Je bent dan echt toe aan de LENTE en svp dan geen koudeinval, maar ik vrees dat dit weleens het scenario kon worden.
Komaan mensen gedraag je eens als volwassenen in de plaats van de hele tijd te reageren op een beetje kritiek ...
Je hebt gelijk ( ik gok dat je ook mijn reactie bedoelt ) ik denk dat ik me ook even liet gaan.. moet niet ingaan op dat soort posts..ik moet wel beter weten inmiddels
Ik weet wel dat de meesten weten dat ik mijn posts goed onderbouw en dat men dat wel waardeert.. anders kan ik er net zo goed mee kappen
En indien er mensen zijn die mij willen aanvallen op mijn vaak kritische opstelling dan gaarne via PB zodat we ons forum schoon houden.
edit : tenzij iemand natuurlijk ( onderbouwd) een leuke discussie wil opstarten dan natuurlijk hier | Gewijzigd: 11 februari 2011, 23:19 uur, door Callie-P