Het zijn dan ook niet de berichten over de kou maar de personen die roepen dat het over is waar de moeilijkheden zitten.
Dat gejammer dat het over is heeft en zeer negatieve invloed en dat wordt dan door deze personen versterkt ook. Zo weet caliep aan de hand van 2 pluimen te vertellen dat het over is en iedereen gelooft dit.
Nu even waar ik naar wil kijken. Pluimen hebben als basis het verleden en die was de afgelopen 10 jaar niet bijzonder uitgesloten de laatste 3 jaar dan. Dit probleem heb je met elk model wat je gebruikt dus ook kaarten die gebruik maken van gebeurtenissen uit het verleden.
Hier door krijg je het beeld dat de modellen heel sterk worstelen met de huidige situatie.
Zo lijkt het er op dat in onze omgeving de straalstroom naar het zuiden zakt iets waar de modellen moeite mee kunnen hebben, de gevolgen voor ons zijn echter wel dat we makkelijker in kouder weer terecht kunnen komen. Overigens zonder dat dit op de kaarten te zien is voorlopig.
Tot nu toe blijft het zo dat van af ongeveer midden februari de winter terug komt min of plus en paar dagen en daar kan geen azijn tegen op.
Ik deel je mening dat de modellen moeite hebben en afhankelijk zijn van bepaalde input. Dat schreef Johann ook al. Verder zie je dat ook goed terug in de pluimen. Het is zo'n beetje om en om plus of min, oftewel, flipperkast.
Het kan dus misschien best zo zijn dat de modellen er vreselijk naast zitten en de kou gewoon wel komt. Ik kan het zelf persoonlijk niet zien, daar is mijn weerkennis niet groot genoeg voor. Ik moet kijken naar wat de modellen zeggen. De uitkomsten van de weermodellen zijn mijn weerkennis op de LT en ik denk van vele anderen hier. Daardoor wordt er geroepen wat het word volgens de modellen, welke juist niets anders doen dan op en af gaan omdat ze het eigenlijk niet weten. Feit is wel dat iedereen een mening mag hebben, ook al is het namens de weermodellen. Het wordt in elk geval wel steeds geleidelijk iets kouder, sinds de WC van de eerste week.
so let c whats next on the run
ah man schei uit..je neemt jezelf in de zeik man.
de pluimen blijven gewoon ''lente'' aantonen. gaat al dagenlang zo door.
denk je nou echt dat de winter nog terugkomt met temps van minus 9 snachts? en minus 2 a 3 overdag?
dat zie ik echt niet meer gebeuren.
weather without storms is no weather at all.
de pluimen blijven gewoon ''lente'' aantonen. gaat al dagenlang zo door.
denk je nou echt dat de winter nog terugkomt met temps van minus 9 snachts? en minus 2 a 3 overdag?
dat zie ik echt niet meer gebeuren.
mag toch "iets" vriendelijker" uitgedrukt worden ->maybe (bedankt)
Tja, ik snap wel wat je bedoelt maar zo kan je doorgaan natuurlijk. Niemand zegt dat dit echt gebeurt, dat geldt ook voor de koude dus andere opties. We kunnen blijven analyseren en kaarten checken, maar het is één grote lotto-show. We weten het niet en het is afwachten geblazen en als we maar lang genoeg wachten... dan is het weer december.
goed geconcludeert
Natte sneeuw is beter dan geen sneeuw. En dooie nussen, ja die leven niet.
Mee eens... | Gewijzigd: 11 februari 2011, 22:22 uur, door Tyshane