Redenen:
Het wisselend karakter van de pluimen per run, de verschillen tussen de de pluimleden op lange termijn, en het feit dat de verwachtingen volgens COLA maar geen duidelijk koud patroon laten zien.
Voeg daaraan toe, dat zoals elders opgemerkt, de natuur ook richting voorjaar gaat, waardoor mijn gevoel mij zegt dat het over is...
Maar wie weet is het over een week allemaal weer anders, we gaan zien!
Kan ook al niet meer wachten op zo'n spontane tropische bui op een hete middag,... al die natte hempjes...... oke ik draaf door.
Jan jij heb het over slechte runs, maar uh pluimpje geeft toch echt wel koude aan ,...???
Heb het niet over slecht, alleen minder dan gisteren
***PLAOTIE***
Jammer dat de sneeuw direct weggespoeld word..... Maar ik mag aannemen dat de hoeveelheden sneeuw niet al te veel voorstelt.
Vandaag 11:09 uur
Winterweer blijft in oosten en noorden Europa
Moskou komende nachten kouder dan -20 graden
Vanochtend in Moskou -14 graden en lichte sneeuw.
Komende nachten minima tussen -20 en -25 graden. Na het weekend gaat de temperatuur daar richting de -30 tot -35 graden.
Vorst valt noordoosten Polen binnen
De vorst valt ook Polen binnen. Daar vanochtend nog rond nul maar vanmiddag al lichte vorst in het oosten van Polen. De vorstgrens blijft boven het noorden van Duitsland en Polen liggen. Vanaf zondag wint deze terrein en gaat het in het noordoosten van Polen matig tot streng vriezen.
Geleidelijk aan wint de vorst na het weekend vanuit het oosten wel iets terrein in westelijke richting maar echte kou blijft ver weg en boven (Wit) Rusland en Polen.
Winter breekt niet door in centraal Europa: lichte hooguit matige vorst
Centraal Europa koelt geleidelijk aan af maar van diep winters weer zal in- en ook na het weekend geen sprake zijn. In de nachten vriest het licht tot hooguit matig en overdag is het iets boven nul. Dat het niet meer vriest komt doordat er waarschijnlijk veel bewolking aanwezig blijft.
Scandinavië: -25 tot -35 graden
Geen echte winterinval dus in centraal en west Europa. Echte kou blijft in het oostelijke deel en in Scandinavië waar het in delen van Zweden afgelopen nacht 34 graden vroor. Deze felle kou blijft daar voorlopig en kan ook niet uitbreken. Een hogedrukgebied houdt het gevangen.
Ook in Finland zeer koud met in de nachten 30 tot soms 35 graden vorst!
Siberië: -56 graden
Veel kouder nog is het in Siberië waar de temperatuur vanochtend om 7.30 gedaald was tot -56 graden.(Ojmjakon)
maar als we iets verder vooruit kijken komt het misschien wel weer goed met sneeuw, koude en sneeuwstormen,... maarja 't zal wel weer opschuiven
Op zich wel goed gevonden, maar het is best ver weg, de befaamde LT, verder zijn het de 'oper' en 'control' lijnen die dit aangeven, dus ik acht de kans klein. Maarrr; we gaan van het positieve uit en we hopen op een lamleggende 'snowzilla' sneeuwstorm voor de laatste decade van februari.
Zonder 'grande finale' lijkt deze winter, die zo stoer begon, een beetje suf te eindigen...
Zie ook: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/webtv.htm
Weerkaart Deense TV, deze ochtend, voor morgen 13.00u.