Haha, flipperkast. Je mag em ook wel maken hoor. Kom vannacht pas thuis en heb er hier de programma's niet voor.
Overigens vind ik de ontwikkeling momenteel in het noorden interessant. De wind is daar nu N en de temps zakken licht. We zitten niet ver van de koude lucht. De kou wint terrein en Denemarken krijgt er al mee te maken.
Deze link naar het Deens weerbericht was al eerder geplaatst door Gerard112. Nu nieuw weerbericht van 20u.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/webtv.htm | Gewijzigd: 10 februari 2011, 22:43 uur, door Ben47
Nog wel, maar dan hij moet stoppen met die fopperij. We eisen morgen minstens een vergelijkbare pluim
Aldus, Edje.
Is dit nu een WLA of niet ? ...
Ja, ofschoon we al met een zelfstandig afgesloten (koud) hoog te maken hebben zien we aan de westflank steeds weer WLA (warme voorkant depressie). Op de 500 hPa kaart is dit nauwelijks uit te maken, echter op de 850 hPA kaart voor datzelfde tijdstip is mooi de gele warme tong (vinger) te zien die bijna tot aan IJsland tipt.
Ciao Johann | Gewijzigd: 10 februari 2011, 23:09 uur, door Alpenweerman
Overigens vind ik de ontwikkeling momenteel in het noorden interessant. De wind is daar nu N en de temps zakken licht. We zitten niet ver van de koude lucht. De kou wint terrein en Denemarken krijgt er al mee te maken.
Deze link naar het Deens weerbericht was al eerder geplaatst door Gerard112. Nu nieuw weerbericht van 20u.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/webtv.htm
Nou bij deze dan de flipperkast. Vegroting klikken en flipperen maar
Edit: Ik had er per abuis de pluim voor regio oost bij in geplakt. | Gewijzigd: 10 februari 2011, 23:07 uur, door zwoof
GFS 18Z gaat niet voor winterkou
In deze run zien we een depressie roet in het eten gooien en vliegen de temperaturen na het weekend vrolijk omhoog.
dus we zijn weer terug bij af
Morgen zal EC ook wel weer zacht zijn en begint het hele dode mus verhaal weer van voren af aan | Gewijzigd: 10 februari 2011, 23:26 uur, door Maarten Dings
Enfin, laat het dan maar droge kou zijn. Maar is het niet te laat voor de schaatsliefhebbers ? De dagen lengen alweer behoorlijk, gelukkig trouwens.
De flessen Mummelman kunnen weer uit de vriezer bbrrrrrrrrrrrrrr
Gisteren nog een foto genomen rond half negen in de ochtend bij de brug van Doesburg. Ik zat op de fiets en dacht die is voor mij - een hele sterk verblindende en opkomende zon met veel nevel, heel apart. Het lijkt net of de brug in de fik staat.
In dit scenario zou koude vrieslucht ons toch nog kunnen bereiken.
Hieronder 2 kaartjes ECMWF, één met de druk verdeling, en één met de temperatuur op 1500m hoogte.
Niet te vroeg juichen, het is maar een enkele run, en kan morgen weer anders zijn, maar toch hoopgevend allemaal.
FF klik doen. | Gewijzigd: 10 februari 2011, 23:30 uur, door Rutte31
In dit scenario zou koude vrieslucht ons toch nog kunnen bereiken.
Hieronder 2 kaartjes ECMW, één met de druk verdeling, en één met de temperatuur op 1500m hoogte.
Niet te vroeg juichen, het is maar een enkele run, en kan morgen weer anders zijn, maar toch hoopgevend allemaal.
FF klik doen.
Je bedoeld valse hoop neem ik aan?
GFS 18Z is allesbehalve winters te noemen
Komt de winter weer even kijken of worden we gefopt?
@JAN
Ik begrijp nu wat je bedoelde met deze opmerking.
Kaartjes waar ik 't over heb is ECMWF
Ja en heel toevallig was GFS in de vorige run IJSKOUD en nu SUPERZACHT
En wat doet EC? precies hetzelfde, vanmorgen zacht, nu weer koud
dus morgen.... vul zelf maar in