note: het gaat hier om de oper. Dus nu maar hopen dat de rest van de pluim straks ook mee gaat.
En dat we morgen niet weer een zachte pluim als tegenreactie krijgen.. zoals vanmorgen wel het geval was.
beide modellen komen met winterweer in hun 12Z runs.
Afwachten of dit ook wordt ondersteund in het ensemble. En uiteraard in de volgende runs.
GFS 12Z: oper is een koude eenzame uitbijter helaas.
EC 12Z: ? | Gewijzigd: 10 februari 2011, 20:17 uur, door Maarten Dings
Heb ik deze periode nog niet gezien van EC ... GFS ookal aardig op weg net als andere modellen!
EC komt zelfs al met ijsdagen en temps lager dan -10°C op 850hpa met nodige sneeuwval kans laagje dat ten zuiden van ons passeert stevige NO wind op lange termijn!
Het enige wat we nu nog roet in het eten kan gooien is een opper die helemaal onderaan in de pluim zit
Ik die niet geloofde in terugkeer van de winter de voorbije dagen denk dat de nieuwe aanval wel zal slagen ...
Gelukkig, we zijn mensen i.p.v. computers!!
beide modellen komen met winterweer in hun 12Z runs.
Afwachten of dit ook wordt ondersteund in het ensemble. En uiteraard in de volgende runs.
GFS 12Z: oper is een koude eenzame uitbijter helaas.
EC 12Z: ?
Op basis van dit plaatje met gemiddelden verwacht je toch dat de oper als 1 van de koudste oplossingen in de pluim gaat verschijnen?
Nou wat ik wil zien (en dat zie ik nu toevallig) is een koude GFS een Koude EC en een Koude UKMO en een koude JMA een zeer koude NOGAPS
Allemaal zeer gelijkaardige opties! Kan zijn dat het morge weer weg is!
Gefopt kan maar toch wel leuk om te kijken wat de runs ervan maken, daarbij ben ik ook niet zomaar positief vorige week toen er een winterprik werd aangekondigd was ik tegen omdat de kaarten te weinig winterse opties boden nu zie je in bijna alle modellen een laagje ten zuiden van ons de koude stroom op gang trekken.
Allemaal zeer gelijkaardige opties! Kan zijn dat het morge weer weg is!
Gefopt kan maar toch wel leuk om te kijken wat de runs ervan maken, daarbij ben ik ook niet zomaar positief vorige week toen er een winterprik werd aangekondigd was ik tegen omdat de kaarten te weinig winterse opties boden nu zie je in bijna alle modellen een laagje ten zuiden van ons de koude stroom op gang trekken.
Dan krijgen we dus een onvervalste code A zometeen? | Gewijzigd: 10 februari 2011, 21:06 uur, door zwoof
Bwah ik denk dat opper en koude uitschieter kan zijn maar ik kan fout zijn!
Maar ik vind het wel leuk dat heel wat modellen voor een depressie ten zuiden van ons gaan en als trekpaard werken voor de kou! Maar zoals je al bij GFS zag kan het zeker wel eens een koude uitbijter zijn