Ben een winter liefhebber, maar kwijl toch wel wat meer dan gemiddeld als ik jullie temperaturen zie de laatste dagen en verwachting..(zie mijn locatie).
he leuk welkom op het forum Litouwen -> cold temps next days | Gewijzigd: 10 februari 2011, 17:30 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Niet teveel na de bovenlucht kijken bij warmtefront (sector) !
Ondanks vrij hoge Theta-Es en T850hPA gewoon sneeuw door koude plaklaag aan de grond welke niet meteen weggeruimd wordt (WF weinig doorstroming). Daarnaast is het moment van frontpassage (vroege ochtend) natuurlijk ideaal !
Ciao Johann
kou kan ons in deze run wel bereiken
wel/niet/wel/niet/wel....... helaas dus nog LT
zie je, nu weer kouder. blijft gewoon onduidelijk tot het moment van waarheid
Enige probleem is dat het moment van waarheid steeds weer verder weg wordt geschoven.
Maar inderdaad, weer een prachtige GFS run op LT!
Ondanks vrij hoge Theta-Es en T850hPA gewoon sneeuw door koude plaklaag aan de grond welke niet meteen weggeruimd wordt (WF weinig doorstroming). Daarnaast is het moment van frontpassage (vroege ochtend) natuurlijk ideaal !
Ciao Johann
johann hoe zie jij de komende tijd tegemoet voor nl ? ANTW a is zomer , :ANTWb = herfst, ANTW c=WINTER, ANTW d=herfst type.
ik ben johan niet ofzo; maar nederland zal er wel nog krijgen, hopelijk ik ook (a)
Ow ja ik vond UKMO ook wel leuk 12U run ^^
Ja ik had hier iets gehoord over een lagedrukgebied wat zowel voor warmte als kou kon gaan zorgen (trekpaard).