2x klikken voor vergroting.
De weerbericht van de deenseweerdienst heeft er zin in vannacht sneeuw daar en zondag ook sneeuw
Ik ga GILLEN.....
In de tweede helft van de volgende week kan het in een uitloper van het hoog wat kouder worden met 's nachts tijdens opklaringen lichte vorst en overdag temperaturen rond 5 graden. Wat er daarna gebeurt valt ver buiten het momentane bereik van voorspelbaarheid, een relatief kleine wijziging van de drukverdeling zou er voor kunnen zorgen dat de kou wel tot ons land kan doordringen
Mag ik ook gaan gillen als ik naar dat kaartje kijk ????
Ben een winter liefhebber, maar kwijl toch wel wat meer dan gemiddeld als ik jullie temperaturen zie de laatste dagen en verwachting..(zie mijn locatie).
We zitten nu bijna halverwege februari. Als de kou door zou zetten, zoals sommigen denken (of hopen), hoe fel kan die zijn? De zon wint aan kracht, en maart is nabij. Een koudegolf zoals in december, dus voor een langere tijd, is dan toch niet meer te verwachten? Of zit ik nu heel erg fout?
Ze bloeien gewoon al. En ook enkele bomen zie ik bloeien (zoals bv. de kattestaart en een bloessem die ik al zag)
Het was afgelopen dagen dan ook wel heel mooi en vrij zacht weer
Gister had ik echt het lentegevoel, want het was nog aangenaam ook in de zon.
Ik weet, de kou hoeft nog niet voorbij te zijn, maar het is toch wel even een mooi voorproefje. En dat al zo ontzettend vroeg.
| Gewijzigd: 10 februari 2011, 16:02 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ze bloeien gewoon al. En ook enkele bomen zie ik bloeien (zoals bv. de kattestaart en een bloessem die ik al zag)
Ik weet, de kou hoeft nog niet voorbij te zijn, maar het is toch wel even een mooi voorproefje. En dat al zo ontzettend vroeg.
Daarom hoop ik ook dat mocht er nog koude komen dat moeder natuur er eerst een mooi isolerend sneeuwtapijtje over heen legt.
We zitten nu bijna halverwege februari. Als de kou door zou zetten, zoals sommigen denken (of hopen), hoe fel kan die zijn? De zon wint aan kracht, en maart is nabij. Een koudegolf zoals in december, dus voor een langere tijd, is dan toch niet meer te verwachten? Of zit ik nu heel erg fout? Daar hoef je geen weerleek voor te zijn.
Winteraconieten?
Deze?
http://www.google.nl/images?q=aconieten&am...280&bih=619
NL en omgeving zal komende dgn steeds een strijdtoneel zijn tussen de lente en de winter
Ik ga GILLEN.....
In de tweede helft van de volgende week kan het in een uitloper van het hoog wat kouder worden met 's nachts tijdens opklaringen lichte vorst en overdag temperaturen rond 5 graden. Wat er daarna gebeurt valt ver buiten het momentane bereik van voorspelbaarheid, een relatief kleine wijziging van de drukverdeling zou er voor kunnen zorgen dat de kou wel tot ons land kan doordringen
Zo dichtbij en toch zooooo ver weg............
Ik als weerleek:
We zitten nu bijna halverwege februari. Als de kou door zou zetten, zoals sommigen denken (of hopen), hoe fel kan die zijn? De zon wint aan kracht, en maart is nabij. Een koudegolf zoals in december, dus voor een langere tijd, is dan toch niet meer te verwachten? Of zit ik nu heel erg fout ?
Langere koude-periode in Februari is zeker mogelijk. 's Nachts kan het streng tot zeer streng vriezen, terwijl de temperatuur t.g.v. de zonkracht overdag (ruim) boven nul kan komen. Bij een bestendig hogedrukgebied boven Scandinavie is dit scenario zeker realistisch.
na ja, valt wel mee die grap.
Ook EC-MOS berekent voor het noordoosten een aantal centimeters sneeuw zaterdagochtend.
Ciao Johann
Ook EC-MOS berekent voor het noordoosten een aantal centimeters sneeuw zaterdagochtend.
Ciao Johann
in mijn ogen is de bovenluchttemperatuur te hoog voor sneeuw.
Deze?
http://www.google.nl/images?q=aconieten&am...280&bih=619
Als je bedenkt dat de krokusvakantie vaak in februari valt is het nog niet eens zo idioot gek dat de (gok ik) krokussen nu al naar boven komen na zo'n warme januari. De tulpenbollen in m'n tuin komen ook al boven de grond uit namelijk (gelukkig niet idioot hoog nog ).
Zou leuk zijn als de kou door zet... Als het maar 5 en 6 maart flink zonnig is en goed warm voor de rest mag het van mij tot diep in april koud zijn
hmm toch vreemd idd; toch wel even een mooie surprise in al dat ge-jojo van de laaste dgn (volgens mij niet de laaste in de komende dgn next week | Gewijzigd: 10 februari 2011, 17:34 uur, door Verwijderde_gebruiker_04