ps:ik ga er lekker voor zitten met m'n Murmelmann
Of het nu 50 of 50 wordt mummelmann smaakt altijd
Goedemorgen op deze grijze dag.
Je bedoeld die van gisteravond? Ik heb de nieuwe nog niet gezien...
Edit: Hier is ie
Helaas weer minder... | Gewijzigd: 10 februari 2011, 10:12 uur, door zwoof
Heb net ff op mijn O-O Androidapp gekeken en dat zag er toch wel aardig uit,iig weer kouder dan die van gisteren.Vanaf de 16e! duikt ie weer helemaal onder nul maar goed..LT.
ach ja ik blijf positief vandaag. knmi heeft het over 50% kans op kouder en pp heeft het over kouder. pluim gister was kouder. dus begin nu wel te denken dat het kan. bedoel dat het kouder kan worden.
ga wel duimen.
gr marieke
gaat anders wel in de vriezer zitten.
Wel mooi even zo'n opsomming Ben, maakt de boel wat inzichtelijker en goed vergelijkbaar. Maar ja, LT onbetrouwbaar, tja.
Je ziet ook aan de opsomming van Ben dat de trend al dagen schuin naar beneden is. De trend is dus dat het kouder wordt. Verder kan je er uit opmaken dat de modellen het lang niet eens zijn en 50/50 scenario’s (boven of onder nul) worden berekend. Daardoor blijft het gemiddelde rond de nul-lijn dansen. Wachten is op het moment dat de modellen allemaal het zelfde berekenen. Daarvoor zal het een stukje dichter bij moeten komen eer dat gebeurd. | Gewijzigd: 10 februari 2011, 11:49 uur, door zwoof
Mischien mis ik iets, maar een duidelijke H boven Frankrijk en 850 hPa temps boven 0 voor NL geeft zeker geen winter. Die koude bel ligt veel te ver oostwaarts en wordt ook niet erg naar het westen gestuurd door dat Franse H.
Mischien mis ik iets, maar een duidelijke H boven Frankrijk en 850 hPa temps boven 0 voor NL geeft zeker geen winter. Die koude bel ligt veel te ver oostwaarts en wordt ook niet erg naar het westen gestuurd door dat Franse H.
Ik beweer ook niet dat t hier gaat winteren
Kou zakt af,zie laatste kaartje.
Wilde even laten zien dat (als t uitkomt) we naast de koek happen.
Graag zou ik de Franse H negeren
Kou op ca.1500m zakt wel erg door...........
Precies en de 06run van GFS geeft toch weer een betere (en compleet andere) drukverdeling weer. Het blijft zwabberen !
Hoofdzaak is dat de "koudebron" voorlopig gevoed blijft. Nu is het afwachten of de drukgebieden een consistente winterse positie willen kiezen.
Hoofdzaak is dat de "koudebron" voorlopig gevoed blijft. Nu is het afwachten of de drukgebieden een consistente winterse positie willen kiezen.
[/quote]
Precies;
Als ik thuis zo zou zwabberen dan zou mijn vrouw zich
afvragen of ik al aan de Mummelmann gezeten heb
Ik had expres even gewacht op de nieuwe kaartjes.
Of ik vergis me,er staat bovenaan GFS 10 nov 06z
Dan moet t toch de 06 run zijn Rayonhoofd?
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8979159...land,buitenland
Onweer dagen 2012: 1 !
Ik wil zo graag die grote palmbomen van me buiten zwieren want ik heb plaats nodig in de kassen. Maar ik durf niet voor ik zeker weet of het nu wel of niet meer gaat winteren.
Ik ga GILLEN.....
In de tweede helft van de volgende week kan het in een uitloper van het hoog wat kouder worden met 's nachts tijdens opklaringen lichte vorst en overdag temperaturen rond 5 graden. Wat er daarna gebeurt valt ver buiten het momentane bereik van voorspelbaarheid, een relatief kleine wijziging van de drukverdeling zou er voor kunnen zorgen dat de kou wel tot ons land kan doordringen | Gewijzigd: 10 februari 2011, 13:36 uur, door Verwijderde_gebruiker_04