...
en daarna?? Spanning stijgt. Wat komt daarna?
Ik heb het iig gemeld bij een ufo meldpunt, dus ik ga afwachten op hun bericht of ze meerdere meldingen hebben gekregen uit omstreken.
De vliegbasis Leeuwarden had vanavond avondvliegen en rond die tijd waren er wel wat F-16's in de lucht boven het Noorden van het land en de Noordzee. Kan het een nabrander zijn geweest wellicht ?
Eric
Daarna maken Scandihoog en Azoren-/UK-hoog verbinding, waardoor Scandihoog versterkt en wij paar dagen noordoostenwinden hebben. Echter komt er daarna lagedruk vanuit Groenland dat het Scanihoog wegdrukt, waardoor we weer een UK-hoog overhouden. Dejavu..
Dat laatste is natuurlijk zeer lange termijn en weer veel anders dan de vorige run en zal er volgende run dan ook weer uit zijn. | Gewijzigd: 9 februari 2011, 23:49 uur, door vdweste
Ik heb het iig gemeld bij een ufo meldpunt, dus ik ga afwachten op hun bericht of ze meerdere meldingen hebben gekregen uit omstreken.
Is it a bird? Is it a plane? No it's a Rus on a brandblusapparaat
http://www.dumpert.nl/mediabase/1351611/40...e_snow.flv.html
Edit: Ben47 is er niet, dus maar snel ff zijn vergelijkingskaartje aangepast
( Klik voor vergroting, laatste pluim onderaan)
[attachment=54489:pluim_ve...lijk9feb.jpg]
Bedankt hoor! Nou, het is weer iets kouder op lange en middellange termijn. Hopen dat het uitkomt en nog verder zakt. Helaas blijven de eerste dagen, waarvan je meer op aan kan, aan de veel te warm kant. Maar van flinke strijd tussen de koude en warme stromingen boven onze omgeving houd ik ook wel. Kom maar op. Liefst met veel sneeuw!
gr marieke
ps ik wil die beer weleens ontmoeten.
Hoezo onzekerheid, zelfs nog niet duidelijk wat er na het weekend gebeurt:
gr marieke
ps ik wil die beer weleens ontmoeten.
Eens zien wat de laatste runs ons "voortoveren".....
EC LT ziet geen winter (meer) (0 RUN 10 febr)
| Gewijzigd: 10 februari 2011, 08:54 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Vandaag 08:35 uur
Winter voorlopig op afstand
Terwijl het oosten van Europa steeds kouder wordt ( in Moskou vroor het deze ochtend al 12 graden) heeft ons land nog altijd te maken met een zacht weertype. Dat wordt veroorzaakt door een hogedrukgebied boven het vaste land van Europa.
Vanaf de Noordzee nadert een depressie die ons later vandaag zal bereiken en naar Denemarken en het Oostzeegebied trekt.
Daarachter zien we drukstijgingen boven Scandinavië. Rondom dit hogedrukgebied probeert koude vrieslucht in zuidelijke richting uit te breken. Tegelijk zien we oprukkende zachte Oceaanlucht onder aanvoering van een diepe depressie (940 hPa).
In het grensgebied tussen deze twee grootmachten (koude- en zachte lucht) ontstaan allerlei storingen. Ons land ligt de komende dagen juist in dat grensgebied en dus kunnen we ons voorbereiden op regelmatig regen. We bevinden ons in de zachte lucht, dat zal duidelijk zijn en voorlopig weet de koude vrieslucht ons land niet te bereiken.
Dat is in het weekend zo en ook de eerste dagen na het weekend.Gisteren leek het nog of de vrieslucht zelfs tot aan de Duitse Bocht zou reiken het komende weekend. De nieuwste berekeningen laten de kou minder ver in westelijke richting oprukken.
Of de winter nog toe zal gaan slagen volgende week is maar zeer de vraag. Hoewel het wel allemaal kouder gaat worden, lijkt mij de kans op een echte winterinval niet bijzonder groot.
Er is te veel depressieactiviteit op de Oceaan waardoor zachte lucht het Scandinavische hoog verhindert een winterinval tot stand te brengen. De winter blijft voorlopig dan ook op afstand. | Gewijzigd: 10 februari 2011, 09:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Net zo grillig als het weer......
Of net zo grillig als de pluim......
Ge-jojo is voorlopig nog niet klaar.
Misschien houden we het gewoon bij gemiddeld.
donderdag 17 februari tot en met donderdag 24 februari
50% kans op overgang naar koud en droog weer, 50% kans op licht wisselvallig weer met temperaturen boven normaal.
Uitgifte: 10/02/2011 03.06 uur LT
donderdag 17 februari tot en met donderdag 24 februari
50% kans op overgang naar koud en droog weer, 50% kans op licht wisselvallig weer met temperaturen boven normaal.
Uitgifte: 10/02/2011 03.06 uur LT
@KNMI
Modelbeoordeling en onzekerheden:
De Uitvoer schuift nogal in de voor ons relevante systemen. Het
vertragen en tegelijk deformeren van de frontale systemen van de Oceaan
boven onze omgeving zorgt voor onzekerheid in de timing en positie van
de neerslag. Tot en met zaterdag valt er gemiddeld over het land elke
dag 3-10 mm waarbij de nadruk op het midden en zuiden lijkt te liggen.
Na zaterdag wordt de kans op neerslag duidelijk kleiner en de
hoeveelheden nemen af.
De oplossing uit de Oper Uitvoer waarbij we rond het midden van de
komende week onder invloed van een brug of rug van hogedruk komen wordt
door ongeveer 70% van de Leden ondersteund. In de rest blijven we onder
invloed van noordwest-zuidoost georiënteerde frontale zones van de
Oceaan. Aan het einde van de week neemt de spreiding tussen de Leden
sterk toe. In ongeveer de helft van de Leden (waaronder de Oper en
Control Uitvoer) komen we onder invloed van een hoog boven Scandinavië
en stroomt continentaal polaire lucht over het land. In de rest
verplaatst het gehele patroon zich langzaam oostwaarts en komen we
opnieuw onder invloed van depressies van de Oceaan, op de termijn na 21