Zou niet weten waarom.. die dag is de temp rond de 5 graden ( boven nul) de 850 hPa temp is hoger dan -5..
wel mogelijk een lekker ( klein) stormpje..of op zijn minst winderig
maar hieronder een kaartje waarom ik onder andere denk dat het allemaal niet zo winters wordt als we hopen..
Ik zie al een poosje dat de Jetstream zich weer aan het verplaatsen is naar het noorden.. dit betekent voor ons meestal geen koud weer.
Op de afbeelding hieronder zie je de luchtstroom en zie je hoe enorm sterk deze die dag is.. en sneeuw die dag.. volgens de 18:00 run.. no way.. | Gewijzigd: 9 februari 2011, 00:22 uur, door Callie-P
Leuke is dat op het einde van de run notabene een lagedruk gebied ervoor zorgt dat het bij ons wat gaat vriezen..
Dit gebied zakt dusdanig laag dat het kou wegtrekt uit het oosten en even een pact aan gaat met het hogedruk in het noorden.
Jammer genoeg wordt het niet echt koud doordat het behoorlijk warm is in het zuiden ( italie) en deze lucht mengt zich met de koude lucht die uit het oosten komt... dus minimum temperaturen zo rond het vriespunt en misschien iets lager..
op de onderstaande kaart kun je dit wel goed zien..
let wel dit is extreem lange termijn dus zie dit als info en niet als een verwachting. | Gewijzigd: 9 februari 2011, 00:41 uur, door Callie-P
2x klikken voor vergroting!
Hoofdrun van 00u lijkt het te houden op een tweedeling na 13febr.
Noord oosten in de vorst en het zuiden met pos tempr.
Uiteindelijk wint alsnog het scandi hoog van de depressies op 17/18febr.
Dan gegroeid tot wel 1045hpa. Met dan alsnog koude lucht voor de benelux. Overdag lichte tot matige vorst en in de nachten matige tot strenge vorst. En dat vervolgens tot na 25febr.
Klinkt als het GEM scenario van gisteren.
Kou sluipt het land in:
| Gewijzigd: 9 februari 2011, 08:11 uur, door mosw
wel mogelijk een lekker ( klein) stormpje..of op zijn minst winderig
maar hieronder een kaartje waarom ik onder andere denk dat het allemaal niet zo winters wordt als we hopen..
Ik zie al een poosje dat de Jetstream zich weer aan het verplaatsen is naar het noorden.. dit betekent voor ons meestal geen koud weer.
Op de afbeelding hieronder zie je de luchtstroom en zie je hoe enorm sterk deze die dag is.. en sneeuw die dag.. volgens de 18:00 run.. no way..
In deze run van GFS zit de straalstroom weer in het zuiden. Wat ook te merken is aan de kou die de kaarten nu laten zien.
Van mij mag het ook uitkomen!
[attachment=54453:pluim_vo...260_feb9.png]
Ja Zwoof,vanaf de 12de kouinval ga ik zo niet meer redden
Maar ik zie t toch nog positieve signalen
Maar ik zie t toch nog positieve signalen
Wat ben je van plan dan?
Als je het niet meer aan kunt kunnen we hulp regelen voor je. Er een einde aan maken is niet nodig.