Niet bepaald modieus. Wel sneu, nu loopt hij wel een beetje voor schut met die verschillende laarzen aan.
Das dan noorden.. bij mij zal er nooit nog winter komen gok ik..
Ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden..?
Edit: meestal een lezer, maar het is zo stil.
EC is zoals verwacht weer een stuk warmer dan GFS, we zullen zien welk model gelijk krijgt.
als iemand ze bestempelt als een LT run waar je toch niets aan hebt kun je net zo goed "het forum" gevoel doodslaan....
Lang leve de WINTER
Hiep hiep hoera.
Overigens zitten er in de laatste EC toch een paar mooie sneeuwmomenten voor NL, dus eigenlijk gaan we best de goede kant op.
Zoiets:
ECMWF hoofdrun van 12u laat nog steeds hogedruk opbouw zien boven scandinavie op 11/12febr.
Tegelijkertijd ook een diepe depressie van 940hpa op 12febr. Die verstoord het opbouw van het scandi hoog.
13febr zuiden winden voor NL.
Op 14febr neemt het hoog weer in kracht toe naar 1035hpa. Maar er ontstaan ook kleine laagjes ten westen van NL, die het verdere opbouw verstoren.
14febr trekt er een laagje naar Spanje toe. Die is op 15febr boven Spanje aangekomen.
Ondertussen op 16febr breidt het azorenhoog zich uit naar het noorden.
Gevolg dat het laagje boven Spanje naar de alpen trekt (met name zuidkant)
Dan voor NL no winden op 17/18febr.
En een koude bel boven NL op 1500m, met dan -8gr (sneeuwkans)
Voorzover je nog een wintertoetje wenst.
Veel te ver weg, maar wel kansrijk. | Gewijzigd: 8 februari 2011, 21:49 uur, door mosw
als iemand ze bestempelt als een LT run waar je toch niets aan hebt kun je net zo goed "het forum" gevoel doodslaan....
Lang leve de WINTER
Lang leve Dennis !
Overigens zitten er in de laatste EC toch een paar mooie sneeuwmomenten voor NL, dus eigenlijk gaan we best de goede kant op.
Voorzover je nog een wintertoetje wenst.
Nu nog belgie, maarja daaar zal ik maar niet teveel op hopen zeker?=s
8 februari 2011 - 19:53
We zien elke GFS run de kans stijgen dat het nog eens aardig gaat sneeuwen in Nederland begin volgende week. Voor de Alpen krijgen we weinig duidelijkheid. Hierboven zie je een kaart die we vanmiddag al hadden samen met de nieuwste kaart voor 15 februari. Het hoofdsneeuwfront is in de nieuwe run juist verder naar het oosten, maar heeft er een soort tweede halo bij gekregen.... een vooruitgeschoven stauzone waaruit ineens in heel Nederland een dun laagje wit zou kunnen vallen in plaats van de eerder voor Groningen berekende 20cm. We weten uit eerdere situaties dat laaglandsneeuw van run tot run nog springeriger is dan sneeuw in de bergen. Echt afwachten dus als we dichterbij komen.
Hierboven een situatie in het GFS model een paar dagen later: 18 februari. We zien het spanningsveld dat allesbepalend wordt. Het Scandihoog versus het Azorenhoog. En op het grensvlak veel depressieactiviteit. Met in deze berekening opnieuw sneeuw voor Nederland. Je ziet aan de temperatuurkaart dat alleen Zeeland met regen of ijzel te maken zou kunnen krijgen. De rest is sneeuw. Maar goed: ook dit is erg onzeker. gelukkig maar want binnen deze ontwikkeling gaat er ook weer aardig wat warmte naar de Alpen. Als de kou toch meer noordelijk uitvloeit over Nederland dan schiet zachte lucht onderlangs.
sneeuwverwachting