Gisteren Deze Tijd:Alleen maar lof en geluk,de kou gaat er nu echt komen! een mega run,kaarten zoals die van 1986
Nu:We gaan een Wc in,het word niks. Einde winter.
Laten we het relatief bekijken,Misschien gebeurt Das WetterWunder vanavond wel bij Ec.
Onthoud Ec en GFS zijn het nooit eens
of de 18z/00z is weer schitterend om te zien,want de opties die zijn er net zo als gisteren avond
Inderdaad. Tegen ëe laag"opboksen op deze positie is wel mogelijk (zie kaart), maar tegen bodemloze put is het hard vechten voor een H !
[/quote]
jou laag tig jaar geleden is wel van een totaal ander kaliber dan het laag waar het GFS nu mee komt.
Dus niet te vergelijken, en zoals je zelf al zegt, bodemloze put is hard vechten.
jou laag tig jaar geleden is wel van een totaal ander kaliber dan het laag waar het GFS nu mee komt.
Dus niet te vergelijken, en zoals je zelf al zegt, bodemloze put is hard vechten.
net wat jij zeg het scheelt wel heel wat
of het nou over 990 pHa hebben of over 930/940 pHa
Ja het ziet ernaar uit volgens de huidige kaarten dat de kou in Duitsland blijft en dat wij het nakijken hebben..
Hoewel ik zelf niet geloof in een vorstperiode van langer dan 3 dagen zijn er nog steeds genoeg mogelijkheden dat dit toch anders gaat lopen.
De mooie runs die we hebben gezien en de "slechte"runs die we nu zien zijn elke keer gebaseerd geweest op kleine verschuivingen. De trend is toevallig nu dat het hoog naar het noorden wegtrekt en dat we langzaam onder invloed komen van Lagedruk gebieden vanaf de oceaan.. maar die trend kan zo weer anders zijn..
De kans dat wij met ons zeeklimaat in dit geval warmer weer krijgen is weliswaar groter maar de battle is nog lang niet over.. en misschien moeten we de zinnen even niet zetten op een herhaling van een winter uit 47 of een sneeuwstorm uit 2005.. want dat is denk ik een beetje over de edge..
Maar een paar dagen vorst met eventueel sneeuw is absoluut mogelijk,want anders is het dadelijk 1 maart en dan zijn we zo druk geweest met het zoeken naar langdurige kou dat we de speldenprikjes gemist hebben en een prik van een speld kan best venijnig zijn !
En vanaf 1 mrt gaan we gewoon de lente in ( of alleen het lente topic in met winterweer )
edit : ja ik durf het woord LENTE best te gebruiken 20 dagen voor aanvang hiervan | Gewijzigd: 8 februari 2011, 19:28 uur, door Callie-P
Ja het ziet ernaar uit volgens de huidige kaarten dat de kou in Duitsland blijft en dat wij het nakijken hebben..
Hoewel ik zelf niet geloof in een vorstperiode van langer dan 3 dagen zijn er nog steeds genoeg mogelijkheden dat dit toch anders gaat lopen.
De mooie runs die we hebben gezien en de "slechte"runs die we nu zien zijn elke keer gebaseerd geweest op kleine verschuivingen. De trend is toevallig nu dat het hoog naar het noorden wegtrekt en dat we langzaam onder invloed komen van Lagedruk gebieden vanaf de oceaan.. maar die trend kan zo weer anders zijn..
De kans dat wij met ons zeeklimaat in dit geval warmer weer krijgen is weliswaar groter maar de battle is nog lang niet over.. en misschien moeten we de zinnen even niet zetten op een herhaling van een winter uit 47 of een sneeuwstorm uit 2005.. want dat is denk ik een beetje over de edge..
Maar een paar dagen vorst met eventueel sneeuw is absoluut mogelijk,want anders is het dadelijk 1 maart en dan zijn we zo druk geweest met het zoeken naar langdurige kou dat we de speldenprikjes gemist hebben en een prik van een speld kan best venijnig zijn !
En vanaf 1 mrt gaan we gewoon de lente in ( of alleen het lente topic in met winterweer )
We moeten het zien als de speciale winter van 2011 en niet als een herhaling
Ik denk dat Feb te warm wordt en dat het scandi hoog hoe graag ik het ook wil te zwak zal zijn!
Dan niet alleen het hoog boven scandi is belangrijk ook dat boven de azoren steeds opnieuw zie ik het op lange termijn richting ons trekken en uiteindelijk de koude lucht verjagen!
Alles wordt gewoon teveel naar het oosten berekend met resultaat dat de kou niet voor BENELUX is! Waarschijnlijk wel NO nl....
Sorry voor mijn niet winterse kijk op de zaak maar ik geloof er niet echt in ... ik ben grote winterliefhebber maar ik zie gewoon steeds op lange termijn zeer koude opties die steeds warmer worden op korte termijn.
Hopen dat modellen bijdraaien maar ik denk het niet zoals zo vaak deze winter zijn wij de pineut en krijgen we niks of weinig!
En zo is het al vanaf de 1ste week van Januari
Steeds mogelijke kou,wat continue naar voren werd geschoven
De wens hier was de vader van de gedachten
Het aloude hollandse spreekwoord dat hier prima van toepassing is ,is
van uitstel,komt afstel
De afgelopen dagen zijn er weer een tal van kaarten de revue gepasseerd met data van 14/15 dagen verder.
Is het misschien geen optie om een vast protocol op te stellen voordat een kaartje gepost wordt; want het weer is nogal wisselvallig op de kaart. Hierdoor loop je al snel het risico, dat na 100 kaarten (beetje overdreven) die steeds warmer worden, het geloof en de overtuigingskracht afneemt.
Als protocol zou ik dan willen voorstellen niet meteen kaarten te plaatsen, maar eerst 2/3 dagen af te wachten wat de trend is. Dan heb je een klein filter wat ervoor zorgt dat de schommelingen kleiner zijn. Dat wil niet zeggen dat je dan zekerheid hebt, maar het voorkomt wel een hoop teleurstellingen en negatieve reacties. En ook ben ik van mening dat het de overtuigingskracht verder vergroot.
Ps: probeer het te zien als constructieve kritiek, en niet destructief.
STHMN
die kans is hier in NO groter dan bij jullie, ik zie het hier nog wel wit worden zoals het er nu voor staat
Ik gun het jullie ook wel hoor
we komen steeds dichter bij zondag, lijkt me stug dat het nu nog weer verandert op de kaarten.
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait