Nee kan niet aan de hand van de run van 06u, natte sneeuw voor de hand liggend maar zeker niet die hoeveelheden. Net even de nieuwe run gezien en temps liggen rond de -3 a -4 op 1500 meter
Enkel voor NL (vooral N) In België is van winter nog geen sprake in de run! Wat wel leuk beter is, is dat het hoogje en het laagje (op 850hpa) meer naar het westen worden voorspelt...
Voor NL oost wind voor België ZO wind waardoor Zuid NL en België de kou tot nu toe ontlopen
Voor NL oost wind voor België ZO wind waardoor Zuid NL en België de kou tot nu toe ontlopen
overtuigend is het allemaal nog niet....
echter, we zien duidelijk dat het strijdtoneel boven NL gaat plaatsvinden.
Wie gaat de winnaar worden? Dat laag op de oceaan moest maar eens wieberen.
Ik denk dat Feb te warm wordt en dat het scandi hoog hoe graag ik het ook wil te zwak zal zijn!
Dan niet alleen het hoog boven scandi is belangrijk ook dat boven de azoren steeds opnieuw zie ik het op lange termijn richting ons trekken en uiteindelijk de koude lucht verjagen!
Alles wordt gewoon teveel naar het oosten berekend met resultaat dat de kou niet voor BENELUX is! Waarschijnlijk wel NO nl....
Sorry voor mijn niet winterse kijk op de zaak maar ik geloof er niet echt in ... ik ben grote winterliefhebber maar ik zie gewoon steeds op lange termijn zeer koude opties die steeds warmer worden op korte termijn.
Hopen dat modellen bijdraaien maar ik denk het niet zoals zo vaak deze winter zijn wij de pineut en krijgen we niks of weinig!
Beste Love Snow,
Ik ben het niet met je eens wat betreft dat de kou constant vooruit schuift.
Pagina 1 van deze topic staat een duidelijk verhaal van Jan en de bijhorende kaarten (iets daaronder) dat we kans op vorst hebben vanaf 13 Februari.
Op pagina 4 van dezelfde Topic staan weer een aantal kaarten met uitleg van Johann, weer vanaf de 13de van deze maand!
De huidige kaarten hebben het nog steeds over de 13 februari, dus over welke verschuiving hebben we het?
Dus ik hoop dat het wel uitkomt... (uiteraard kijk ik alleen maar naar de beschikbare kaarten die hier worden gepost)
Groeten Antoin
edit: ik zie hier net boven me de 15 de...dus toch een kleine verschuiving (misschien) | Gewijzigd: 8 februari 2011, 17:38 uur, door Hoffies
Ben ik niet met je eens helaas, dat zie ik in deze run niet terug, sterker nog, volgens deze run wint de zachte lucht na enkele dagen strijd te leveren zelfs weer terrein. Het kan naar mijn idee pas echt interessant worden als dat laag wat bij de UK ligt naar 't zuiden wordt gedrukt, en dat gaat aldus GFS 12u niet gebeuren. | Gewijzigd: 8 februari 2011, 17:40 uur, door Rutte31
Ik ben het niet met je eens wat betreft dat de kou constant vooruit schuift.
Pagina 1 van deze topic staat een duidelijk verhaal van Jan en de bijhorende kaarten (iets daaronder) dat we kans op vorst hebben vanaf 13 Februari.
Op pagina 4 van dezelfde Topic staan weer een aantal kaarten met uitleg van Johann, weer vanaf de 13de van deze maand!
De huidige kaarten hebben het nog steeds over de 13 februari, dus over welke verschuiving hebben we het?
Dus ik hoop dat het wel uitkomt... (uiteraard kijk ik alleen maar naar de beschikbare kaarten die hier worden gepost)
Groeten Antoin
Ik zie koude lucht tot N Frankrijk voor 15feb nu is het al op het nippertje Het noorden van NL dat lichte vorst heeft 's nachts daarbij zie ik de nieuwe WC al weer op de kaarten staan bij GFS!
Als je elke run bekijkt dan zie je de laatste runs steeds warmer worden met nu op lange termijn alweer een WC ...
Nounou,niet overdrijven.... in het noorden wat lichte tot matige vorst en in het midden/westen/zuiden temps rond of boven 0 om 6 uur `s ochtends...
En een paar dagen later alweer +11C vind ik niet echt een vorstinval.
helaas een slechte run idd
kou licht heel heel dichtbij, maar het hoog ontwikkeld zich niet goed genoeg en verliest de strijd vrij makkelijk.
Jammer dit, zou EC beter zijn? Ik betwijfel het eigenlijk.
En een paar dagen later alweer +11C vind ik niet echt een vorstinval.
hmm ik zie geen +11
kou licht heel heel dichtbij, maar het hoog ontwikkeld zich niet goed genoeg en verliest de strijd vrij makkelijk.
Jammer dit, zou EC beter zijn? Ik betwijfel het eigenlijk.
Regelrechte prullebakrun indd.
We hebben nog wel een paar dagen te gaan, dus de situatie kan nog wel tig keer veranderen.
Gewoon de moed erin houden en hopen dat EC straks wat beters uitspuugt.