Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2011, 12:20 uur | Bericht #212220
@JV : even over gisteren (14+ bij ons in Limburg)

“Hitzewelle im Februar” berichtte de Oostenrijkse weerdienst. In Reichenau in de zuidelijke Wiener Becken is maandag een maximumtemperatuur van 20,6º geregistreerd. Over een periode van 100 jaar is het begin februari niet eerder zo warm geweest in het Alpenland. Het warmterecord voor de gehele maand februari bedraagt 23,6º en werd gemeten op de schrikkeldag van 1960 in Bruck, Stiermarken. Ook op de Balkan duurde de sprokkellente gisteren voort. Het Kroatische Dubrovnik meldde 20,9, Banja Luka in Bosnië 21,2 en Tivat in Servië 21,7º. Verder in Rome (meetpunt Urbe) 21,3º en in het zuiden van Frankrijk noteerde St-Girons 20,9º.

8 februari 2011, 12:21 uur | Bericht #212221
@PP Vandaag 12:08 uur

Winter gaat beslissende fase in

In het weekend gaat de winter een serieuze poging doen ons land te veroveren. We zien van donderdag op vrijdag druk stijgingen vanaf het Poolgebied tot nabij de Noorse kust. Richting het weekend resulteren deze druk stijgingen in een krachtig hogedrukgebied boven Noorwegen en Zweden.

Door deze ontwikkeling wordt er koude lucht vanuit het noorden van Scandinavië in zuidelijke richtingen getransporteerd. De vorstgrens komt zaterdagmiddag bijna boven de Duitse Bocht te liggen en komt dus erg dichtbij.

Tegelijk zet een Oceaanstoring druk om dichterbij ons land te komen en biedt felle tegenstand aan het naderende winterweer en oprukkende kou.
De strijd die er dan ontstaat kan wel eens beslissend zijn voor het verdere verloop van de winter. Zal de zachte lucht de slag winnen is de kans op een zuidwest circulatie vrij groot en zulke stromingen weten het doorgaans wel een tijdje uit te houden. En Februari begint al aardig op te schieten.

Het is echter nog geen uitgemaakte zaak. In de nieuwste run van het Amerikaanse NCEP zal het hoog in kracht toenemen en de strijd komend weekend vol aangaan met de zachte Oceaanlucht.
Er komt een diepe depressie boven het zuidwesten van Rusland te liggen waardoor het hoog eigenlijk verhindert wordt naar centraal Europa te trekken. Het blijft dan in deze oplossing boven centraal Scandinavië liggen en wat volgt is een straffe oostelijke wind die na het weekend de vorst steeds verder ons land inblaast.

Of het ook zover komt, durf ik nu niet te zeggen. Het hogedrukgebied en de Oceaan depressie: ze zijn aan elkaar gewaagd. De uitkomst is nog onzeker. Zeker is wel dat de winter een beslissende fase ingaat!

Waarom deze advertentie?
8 februari 2011, 12:26 uur | Bericht #212222
Citaat van erik, dinsdag 8 februari 2011, 12:19 uur Gaan we opeens PP hier serieus nemen??Heb daar toch wel eens andere berichten over gelezen...

Voorlopig vanavond kans op wat nachtvorst en tot in het weekend geen temperaturen onder 0 C.

Ik neem J. Joos ook niet serieus, maar zie ook berichten van hem hier. Het heeft tenslotte met winter te maken en daar gaat het in dit topic om.
8 februari 2011, 12:26 uur | Bericht #212227
GFS 6 RUN (8 febr) | Gewijzigd: 8 februari 2011, 12:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Tehawe
Lid
8 februari 2011, 12:27 uur | Bericht #212228
@Erik
PP is een vaardig weerman die net als ieder andere weerman af en toe de plank misslaat. Zijn stukje over de ontwikkelingen van de komende dagen is aardig steekhoudend.
8 februari 2011, 12:37 uur | Bericht #212231
Murmelmann-tijd
erik
Lid
8 februari 2011, 12:37 uur | Bericht #212233
Citaat van Tehawe, dinsdag 8 februari 2011, 12:27 uur @Erik
PP is een vaardig weerman die net als ieder andere weerman af en toe de plank misslaat. Zijn stukje over de ontwikkelingen van de komende dagen is aardig steekhoudend.

Ik heb helemaal niets tegen Piet Paulusma,maar als je al wat langer op o-o zit dan lees ik in de afgelopen jaren een heleboel dingen over verschillende weermensen en dan ben ik soms wel verbaasd over hoe meningen blijkbaar 180 graden veranderen als de boodschap binnen het straatje past.
Franky43
Lid
8 februari 2011, 12:38 uur | Bericht #212234
Hier heerlijk weer bij 8.5c nu bij een heerlijk zonnetje.
8 februari 2011, 12:39 uur | Bericht #212235
Als ik t zie is het enkel Nederland dat de winter zal krijgen?=(
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
Serge
Lid
8 februari 2011, 12:42 uur | Bericht #212237
wat een heerlijk winterzonnetje vandaag, dit is gewoon zwaar genieten... Wat mij betreft mag het nog 1 x lekker extreem worden en dan moeten we ons maar is op gaan maken voor de lente en daarna wat heerlijk extreem zomerweer,....
Winter 2014 - 2015 wordt horror?
Invicta
Lid
8 februari 2011, 12:54 uur | Bericht #212239
Citaat van erik, dinsdag 8 februari 2011, 12:37 uur Ik heb helemaal niets tegen Piet Paulusma,maar als je al wat langer op o-o zit dan lees ik in de afgelopen jaren een heleboel dingen over verschillende weermensen en dan ben ik soms wel verbaasd over hoe meningen blijkbaar 180 graden veranderen als de boodschap binnen het straatje past.

Ik heb wel eens kritiek op je maar hier ben ik het 100% mee eens. 9 van de 10 keer wordt PP volledig afgefakkelt en nu opeens is het een kundig weerman.....

On: Lekker weertje buiten, beter dan de afgelopen grijze dagen. Nu nog een graad of 15 kouder en ik ben helemaal tevreden. Vorst met een zonnetje erbij... niet te versmaden!!!!!
Mtc
Lid
8 februari 2011, 13:11 uur | Bericht #212242
@Jan: ik ben momenteel bezig met de Helmann getallen te berekenen voor de periode 1996 tot nu. Op wunderground vind ik heel wat, maar ook ontbreken daar heel wat gegevens. Ken jij een site die (gratis) historische gegevens heeft van weerstation Beauvechain (Bevekom)?
Zodra ik alles klaar heb, zet ik het op mijn servertje en post ik hier een link.
8 februari 2011, 13:16 uur | Bericht #212243
Citaat van Mtc, dinsdag 8 februari 2011, 13:11 uur @Jan: ik ben momenteel bezig met de Helmann getallen te berekenen voor de periode 1996 tot nu. Op wunderground vind ik heel wat, maar ook ontbreken daar heel wat gegevens. Ken jij een site die (gratis) historische gegevens heeft van weerstation Beauvechain (Bevekom)?
Zodra ik alles klaar heb, zet ik het op mijn servertje en post ik hier een link.

Ik zou het 1,2,3 niet weten
zwoof
Lid
8 februari 2011, 13:23 uur | Bericht #212244
PP mag dan een vreemde drol zijn, maar voor december had ie de maandverwachting helemaal goed. Januari kwam deels uit. En februari zit ie tot nu toe op een 100% score . Oant moarn!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
8 februari 2011, 13:36 uur | Bericht #212246
Citaat van zwoof, dinsdag 8 februari 2011, 13:23 uur PP mag dan een vreemde drol zijn, maar voor december had ie de maandverwachting helemaal goed. Januari kwam deels uit. En februari zit ie tot nu toe op een 100% score . Oant moarn!
Ja, ik ben het met je eens.Piet metdeblauweneus Paulusma heeft het toch ook reglematig bij het rechte eind.
8 februari 2011, 13:43 uur | Bericht #212247
@JV 8 febr 13:30

Een enigszins stroperig storingsgebied boven de Noordzee veroorzaakt donderdag en vrijdag enige tijd regen. De temperaturen blijven aanhoudend hoog (8 tot 10 graden) en de wind waait (meest matig) uit het zuidwesten tot westen. Tijdens het weekeinde komt boven Noord-Europa een ijskoud hogedrukgebied tot ontwikkeling. Het luchtdrukmaximum drukt de temperaturen regionaal naar waarden beneden -30, in Noord-Rusland rond -40 graden. Ronduit steenkoud winterweer hetgeen in deze tijd van het jaar overigens wel vaker voorkomt. De kou komt ‘kruip-en-sluip’ dichterbij maar het wordt steeds onwaarschijnlijker dat de Benelux aan de vooravond staat van een Valentijnswinter. Een omvangrijk en bij tijden zeer diep lagedrukgebied boven het noordwestelijk deel van de Atlantische Oceaan heeft net iets teveel ruimte nodig.
Een kou-inval rond midden februari is trouwens niet ongewoon. De Duitse weerdienst bericht hierover het volgende: “Ein stärkerer Wintereinbruch Mitte Februar ist bei uns nichts Ungewöhnliches und tritt im Mittel mit einer Wahrscheinlichkeit von 67 % ein. Dieser Witterungsabschnitt wird auch als Spätwinter bezeichnet”.
8 februari 2011, 13:47 uur | Bericht #212249
En nu gaat het erom spannen wie wordt de GROTE winnaar?

U ziet links op de kaart een megalaag (930HPa) en u ziet rechts op de kaart een mooi Hoog (1040 HPa) - lets shake the cards | Gewijzigd: 8 februari 2011, 13:50 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Callie-P
Moderator
8 februari 2011, 14:09 uur | Bericht #212252
hmmmm zoals het nu gaat lijkt het er idd op dat het gaat lopen zoals ik verwachte...darn..
Nou ja we wachten het af...
8 februari 2011, 14:25 uur | Bericht #212256
Citaat van Calliep, dinsdag 8 februari 2011, 14:09 uur hmmmm zoals het nu gaat lijkt het er idd op dat het gaat lopen zoals ik verwachte...darn..
Nou ja we wachten het af...

Bedankt voor het beoordelen van alle weersituaties/kaarten - goed werk
holshof
Lid
8 februari 2011, 14:33 uur | Bericht #212257
[quote name='dfromdwgn' date='Feb 8 2011, 13:47' post='227921']
En nu gaat het erom spannen wie wordt de GROTE winnaar?

U ziet links op de kaart een megalaag (930HPa) en u ziet rechts op de kaart een mooi Hoog (1040 HPa) - lets shake the cards

Lijkt me duidelijk: In NO/O Nederland wordt het winter, in ZW/W Nederland herfst (Grenslaag zal boven ons land gevormd worden, met op de scheiding heerlijke herst- of winterneerslag).

(HET geeft inmiddels op zijn "onconventionele" site al een schaatsgarantie af, met zelfs een vervroegde kou-intrede en een code A, maar het kan ook zijn dat de continu aanwezige depressiedruk een rol speelt. Heerlijke 50/50, maar ja, alle mogelijke scenario's zijn benoemd, dus ................ weer een correcte verwachting (alleen even achteraf het statement verwijderen welke toch niet juist bleek).
Terug naar boven
6 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 6 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
6 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 491 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 491, lezen 25 mensen het topic "Onweerskansen Pinksterweekend".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden