Ofwel -10°C ofwel +10°C zo kan ik zelfs een pluim maken zonder een run te draaien :s
Die pluimen zullen wel weer volop gaan zwabberen de komende dagen ... hopen dat de koude optie erdoor komt
wssn morgen weer anders
vanochtend was ook een koudere pluim
dus wil nog niks zeggen
GFS laat het hoog boven scandinavie liggen terwijl ECMWF ervanuit gaat dat datzelfde hoog wel ontstaat maar richting het oosten opschuift.Dat is dus het verschil tussen kou en mild winters...
Hopelijk levert het wel schaats ijs, dan wel sneeuw op en geen vies gekwakkel...
als het aan de forum ligt, denk ik dat het wat aardig winters word. het word steeds drukker hier
als het aan de forum ligt, denk ik dat het wat aardig winters word. het word steeds drukker hier
ja je hebt gelijk . dit is toch een wintertopic site ,en licht er wat op de loer om ijs of sneeuwpret te brengen worden de jongens/mannen /meiden/dames , heet wat het gaat worden . het is tenslotte nog maar begin februari en kunnen er nog heel wat vorstdagen gaan komen .
Maar zoals je al zegt; "de voorpret de helft van de fun" Die kan niemand ter wereld ons meer afpakken. De werkelijkheid is maar al te vaak anders. Morgen weer een paar koude kaarten en een ijskoude pluim en de koude koorts breekt 'gewoon' weer los hier.
Soms lijkt het net een voetbalwedstrijd die je wel eens via teletekst volgt. Tijdens de wedstrijd komen er dan van die plusjes bij, wie er heeft gescoord. Dit is net zo iets, de ene keer staat warm voor in de pluim en de andere keer koud. Lijkt saai, maar op één of andere manier toch best spannend. Je gaat gewoon juichen als je favoriet weer even voor staat. Ongeacht de uitslag, heb je dan plezier beleeft aan de wedstrijd.
3 mooie runs achter elkaar GFS lijkt vertrokken ...
Synoptische ontwikkeling:
Het hoog in de bovenlucht boven de Middellandse Zee verdwijnt deze week
langzaam van de kaart. Hierdoor gaat de strakke zonale stroming steeds
meer meanderen. Een zwakke 500 hPa trog passeert donderdag onze regio,
met een afsnoering van een laag boven Denemarken die vervolgens verder
zuidoostwaarts trekt. Daarna bouwt er een rug op boven onze omgeving die
langzaam oostwaarts trekt, waardoor de frontale systemen ons net
niet/wel kunnen bereiken. Aan de westkant van deze rug snoert zich in
het weekend boven de zuidelijke Noordzee een koude put af die richting
de Alpen trekt. Volgende week trekt de rug verder door naar Oost-Europa
en wordt de stroming langzaam maar zeker cyclonaal. Op de oceaan zien we
dan een groot lagedrukgebied liggen ten zuidwesten van IJsland.
Randstoringen trekken dan over het westen van Europa. Aan de grond zien
we de hoge druk boven Europa zich oostwaarts terugtrekken.
Tegelijkertijd ontstaat er een nieuw hoog boven Scandinavië dat
vervolgens naar de Balkan trekt. Aan het einde van de periode zien we
vooral lagedruk boven het westen van Europa.
Volgens mij ziet hij ook iets maar is het nog te vroeg om een definitieve uitspraak te doen.