@sneeuwverwachting.nl
Europese model weet het zelf niet meer. Runs wisselen elkaar af: zacht/koud/zacht/koud..
Uiteindelijk moet de knoop toch door.
Eens afwachten wat het GFS straks gaat doen. De laatste 2 runs van dat model waren in ieder geval winters.
EC loopt toch als een mak lammetje achter de feiten aan. | Gewijzigd: 7 februari 2011, 21:51 uur, door Maarten Dings
Uiteindelijk moet de knoop toch door. Eens afwachten wat het GFS straks gaat doen. De laatste 2 runs van dat model waren in ieder geval winters. EC loopt toch als een mak lammetje achter de feiten aan.
Zeker! De ogen zijn nu idd vooral gericht op nieuwe run gfs, mocht die winters zijn dan neemt het vertrouwen wel toe, redelijk consistent de laatste runs inderdaad. Het liefst zie ik dat alle modellen hetzelfde beeld geven, maar ja dat is een utopie.
Maar wat mij betreft niet voortvarend genoeg. Eigenlijk schiet het niet zo op, tis maar een vlekje in het Noorden... | Gewijzigd: 7 februari 2011, 21:56 uur, door Tyshane
Uiteindelijk moet de knoop toch door.
Eens afwachten wat het GFS straks gaat doen. De laatste 2 runs van dat model waren in ieder geval winters.
EC loopt toch als een mak lammetje achter de feiten aan.
Klopt helemaal,de 10u runs zijn zonder uitzondering koud terwijl de 22u runs steeds een zachte trend laten zien.De waarheid zal wel weer in het midden liggen.....
Tja ik wil ook dat het al zover was ... toch moeten er nog een paar "runs" worden gedaan -> maar die zullen wel vol spanning zijn (wat mij betreft)
Ben ik met je eens, spannend is het wel weer en dat is toch altijd weer de helft van de fun -> de voorpret. Probleem is wel dat de tijd een beetje gaat dringen en er meerdere mooie runs later minder mooi werden. Vandaar mijn ongeduld.
GFS ensemble is iig tot de 11e wel vrij zeker van zn zaak,daarna is een hoop onzekerheid.Met de huidige drukverdeling en verwachte veranderingen zal het een dubbeltje op zn kant worden of we hier een echte koude-inval krijgen en als we zo op het randje zitten zou dat wel weer eens voor flinke neerslag (in winterse vorm?) kunnen zorgen.Sowieso een spannend weekje
edit - de 22u pluim zal wel weer tegenvallen voor de winterliefhebbers is mijn verwachting. | Gewijzigd: 7 februari 2011, 22:06 uur, door erik