Ah ok, nou flinke temperaturen in ieder geval, echt lente-achtig. Hier is het niet zo hoog geweest, zou er van in de war raken!
Blokkades? Ijstijd?
En nu dan? met 10+?
nee gewoon een koud einde van de winter lijkt me
en bij deze kaart hoort ook een flinke portie sneeuw!
Voor hier in het Hollandsche, kom maar door met de kou en laten we hopen dat het stabiel blijft hangen, zoals dit warme weer van nu (Hier is niets aan, beetje veul wind en de laatste herfst bladeren door je tuin).
We gaan nog wel een topic 5 in (denk ik)
Ja ik gok het ook, maar denk misschien meer in weekend? omdat het dan recht voor de deurr (kan) staan!
tis een winterforum he dus als het weer lente achtig is valt hier weinig te beleven.
Winter begon sterk en eindigt ook sterk.
Er zijn ook leuke nieuwsberichten hoor
En dat het ook nog even flink koud werd met bijna -20 graden hier in Assen. Zo koud heb ik het (hier in Nederland tenminste) zelf nog niet mee gemaakt.
Dus hopelijk gaan we nog een paar dagen/weekje meemaken zoals toen
Vraagje aan Jan of Johann, weten jullie zo nog hoe de voorspellingen toen waren? Werd er rekening gehouden met zoveel sneeuw en kou?
Volgens mij heb ik een kaartje waar
De hele week zal eveneens zacht verlopen maar de winter zal tegen het einde van deze week een aanval op ons land voorbereiden. Tijdens het komend weekend vindt deze aanval plaats en is zeker niet kansloos. Sterker nog, ik denk dat we er serieus rekening mee kunnen houden dat ons nog een flink koude periode staat te wachten. Misschien wel een heus Februari wintertje. Op de weerkaart zien we dat zich gaandeweg deze week een hogedrukgebied boven Scandinavië vestigt. Het ligt nog te ver weg om ons land in de winter te zetten. Tegelijk zien we het zachte Azorenhoog vanuit zuidwest Europa dichterbij komen. Een eerste botsing tussen deze twee grootmachten levert talrijke storingen op. Een eerste passeert donderdag op het eerste deel van de dag met regen. Het is dan zacht met 8 graden. Een eerste aanval van koude lucht is afgeslagen.
Vrijdag volgt een tweede aanval. Later op de dag gaat het regenen en nog altijd is het zacht met 7 graden. In het weekend duurt de strijd voort. Ons land is het strijdtoneel. Het gevolg is dat het veelal bewolkt is met soms wat neerslag. Heel geleidelijk zal het hogedrukgebied terrein winnen en de zachte lucht weer de Oceaan opdrukken. De aangevoerde lucht wordt dan gaandeweg het weekend kouder en op zondag zou er zelfs al een winters buitje kunnen vallen. Veel warmer dan een graad of 2 wordt het niet. Na het weekend zou het Scandinavische hoog de het Azoren hoog wel eens definitief de nekslag kunnen geven. Wanneer dit gebeurt – en die kans schat ik hoger in dan 50 procent - staat ons een periode van koud winterweer te wachten met lichte tot matige vorst in de nacht en ochtend.
Piet Paulusma | Gewijzigd: 7 februari 2011, 21:16 uur, door Apeldoorn1988
het is belangrijk wat er staat het word Winter! kan niet wachten!
dit mag niet meer mis gaan | Gewijzigd: 7 februari 2011, 19:23 uur, door Apeldoorn1988
dit mag niet meer mis gaan
Het is wel zo netjes om het even te vermelden.
Kleine moeite lijkt mij.
Daarnaast is het volgens mij zelfs verplicht om een bron te vermelden als je iets jat van een ander.
Erg spannend allemaal! Het topic zal in elk geval weer bomvol stromen met mensen en daarbij zullen alle leuke, grappige, domme en irritante opmerkingen de revue weer passeren.
Alle eerste vlokjes in Nederland, van Delfzijl tot Vlissingen, zullen weer nauwlettend worden gevolgd in dit topic door honderden winterliefhebbers. Het zal weer leiden tot een mega-flood van enthousiaste vlokberichten. Vervolgens komt de flood van het aantal centimeters en de mensen die boos zijn omdat ze geen sneeuw hebben. Haha, hoe verzin je het!
Reëel bekeken is het eigenlijk maar maf gezwets over het weer, Ik bedoel de natuur bepaald toch uiteindelijk wat het zal worden. En toch blijven veel mensen (zo als ik) het fascinerend vinden allemaal om te volgen wat het gaat worden. Kiek’n wat wod! | Gewijzigd: 7 februari 2011, 19:34 uur, door zwoof
Kleine moeite lijkt mij.
Daarnaast is het volgens mij zelfs verplicht om een bron te vermelden als je iets jat van een ander.
Sterker nog, volgens het copyright mag je het niet eens overnemen. Wel een aantal zinnen met een vervolg-link naar de bron. Dit wordt het citaatrecht genoemd. Maar minstens een bronvermelding is wel zo netjes.
Als het maar mooi winters is met goeie ski condities voor als ik der kom a.s. vakantie
,,
Hier nu weer dikke kracht 8, met een dikke 9 graden