Dat laagje wat het model op 132H (zaterdag 12 febr.) simuleert kon wel eens een cruciale rol gaan spelen !
Overigens zien we deze ontwikkeling ook bij de andere modellen terug, iets om goed in de gaten te houden !
Ciao Johann
Dat laagje wat het model op 132H (zaterdag 12 febr.) simuleert kon wel eens een cruciale rol gaan spelen !
Overigens zien we deze ontwikkeling ook bij de andere modellen terug, iets om goed in de gaten te houden !
Ciao Johann
True Johann - gaat die dezelfde richting als in 1979?
Vry SPANNEND
Vry SPANNEND
Uuhh nee, deze ontwikkeling lijkt in de verste verte niet op die van 14 februari 1979. (zie daarvoor de 2 kaarten van EC die ik gisteren liet zien). Het is echter zeer interessant omdat het door de vrij zuidelijke koers (zuid Engeland) als trekpaard voor de koude lucht zal gaan dienen (de arctische lucht wordt als het ware aangetapt). Aanvankelijk zagen we steeds dat de randstoringen noordelijker werden berekend met als gevolg dat de koude lucht niet verder naar het zuiden kon uitbreiden.
Ciao Johann
Ciao Johann
GFS laat hem ook zien ; trekkend over ZW-Z NL (droomscenario voor de WINTER) met een Hoog boven Scandi en Laag boven west-Rusland die een portie kou naar het zuiden laten denderen | Gewijzigd: 6 februari 2011, 17:24 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Het scandi hoog lijkt niet zo sterk als vorige keer waardoor het ons weer niet echt kan bepalen maar langs de andere kant worden de lagedrukgebieden veel zuidelijker berekend ....
Ik vind het persoonlijk nogal een rare run zo een mikmak van allemaal laagjes en hoogjes...
Het enige wat ik wel leuk vind aan de run is dat de depressie veel zuidelijker is berekend en als dat in de volgende run ook gebeurt er een bak sneeuw kan vallen maar dat UK hoog op lange termijn dat zie ik niet echt als een leuke ontwikkeling ....