Na tijdelijk wat meer hogedrukweer rond het midden van de week krijgen we donderdag te maken met een activerende storing die zich van de Noord- naar de Oostzee verplaatst. Het systeem maakt gebruik van een afvlakking van de hoogterug boven West-Europa. Het gevolg is dat met name op donderdag de kans op regen toeneemt. Vrijdag/zaterdag neemt de hogedrukinvloed weer wat toe. Het gaat om een vlak hogedrukgebied dat boven West-Europa vorm krijgt.
Ondertussen arriveert boven Noord-Europa een hogedrukgebied vanaf de Noordelijke IJszee. Het systeem staat garant voor een forse toename van de vorst in Scandinavië en Rusland maar het is zeer de vraag of de kou naar ons land komt.
Na de 16de complete ommezwaai van temperatuur.. ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar de 12:00 run...
ik denkt trouwens dat we nog wel een paar keer een Kl** run gaan krijgen en een paar keer een fantastische run.. puur op de ligging van de gebieden. Dus indien zo niet direct de koppen laten hangen !
Als het allemaal weer een beetje opschuift dan is het weer warm enz enz... eigenlijk waar ik eerder op doelde en waar hierboven ergens ook Dhr Visser op doelt. | Gewijzigd: 6 februari 2011, 14:10 uur, door Callie-P
Ja en wij op O-O wisten het allang (zoals Jan vermelde in zijn openingstopic " degenen die dag en nacht" aanwezig zijn)
ps prognose van kaarten is binnenstormen van kou 14 febr 2011 met onvervalste verscherping | Gewijzigd: 6 februari 2011, 14:14 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
mocht het doorgaan dan wisten wij het stiekem wel | Gewijzigd: 6 februari 2011, 14:09 uur, door Callie-P
Het wordt nu toch echt megaspannend wat de modellen in de komende dagen gaan laten zien!
p.s zie @sneeuwverwachting.nl voor filmpje | Gewijzigd: 6 februari 2011, 14:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
en de hoeveelheid (positieve) berichten op dit topic toeneemt.
De sfeer is van naar omgeslagen.
En over een week begin ik naar boven te kijken denk...........
Wie krijgt er gelijk.... we zullen het zien (aftellen is begonnen