Johan ik ga nog even wat specifieker worden om uit te leggen wat ik bedoel maar ik ga zo met de kinderen even uitwaaien aan zee..
Maare even terug naar ons weer.. GFS 6:00 is niet echt een verbeterpunt voor onze winter..deze run lijkt er voor te kiezen dat de lagedrukgebieden de overhand krijgen en dat wij dus steeds op de grens zitten van laag en hoog..
Als stormfanaat vind ik dat niet zo erg want er zou zomaar nog wel eens een stormpje in het verschiet kunnen zitten...
Zoals de wind hier gisteren tekeer ging dan lig ik toch wat onrustiger in bed.. zeker als ik dan ook de zee hoor bulderen..
maar goed.. winters is de 06 niet.. eerder nat en winderig.. ( behalve dan voor onze verre oosterburen ( zeg maar in de buurt van Berlijn waar de temp onder nul gaat) maar goed we wachten af
zo nu eerst zandhappen op het strand
laters:)
Hmm half januari gaf dat kaartje nog aan dat januari te koud ging verlopen.
Ik weet niet of we hier veel waarde aan moeten hechten.
Ik heb liever april t/m september te warm en oktober t/m maart te koud
Je hebt dit senario al aardig zien aankomen. Als de gebieden net iets anders kan het zomaar weer anders zijn. Spannend en leuk om te volgen!
Ik weet niet of we hier veel waarde aan moeten hechten.
Ik heb liever april t/m september te warm en oktober t/m maart te koud
Mijn keuze zou zijn van nov t/m feb ijzig koud en dan mag de rest alles zijn behalve te koud
Overigens is hier ook al eens ter sprake gekomen dat de lente te koud zou verlopen dus dan weet je meteen wat voor waarde aan dat soort voorspellingen kan worden gehecht.....
Maar de wens van mij gaat naar koud vriesweer!!
Zonnetje erbij en nog wat van dat witte goud erbij
En op een of andere manier zie ik dat vanaf de 12de ontstaan.............
Half glazenbol en half kaarten.
Dat gevoel heb ik ook steeds, ondanks de "opwarming" (tijdelijk?) in de pluim. Ik hoop toch zo dat jouw wens uitkomt, dan komt die van mij nl. ook uit. Maar met die halve kaarten en een halve glazen bol is de soep nog wel een beetje dun vrees ik.
Je kan bepaald weer verwachten en wensen. Echter het weer laat zich met name moeilijk voorspellen op LT, dat zie je ook aan de maand verwachtingskaartjes die jones plaatste. Die komen heel vaak niet uit. Er zijn zeg maar vaak te veel factoren die het verwachtingspatroon totaal kunnen ombuigen en wat dan ook vaak gebeurd. Dat zie je nu ook op een termijn van 15 dagen in de strijd om de wc en de n/o stroming. Johann en Caliep hebben er onlangs een hele mooie bijdrage voor geleverd. De natuur gaat bepalen en de modellen mogen berekenen wat het uiteindelijk gaat worden. WC gaat (vooralsnog) aan de leiding. | Gewijzigd: 5 februari 2011, 12:48 uur, door zwoof
Kijk maar eens op http://www.hmn.ru/index.php?index=51&v...=27612&hs=1
Brrr, deze artische lucht blijft ( nog ) verre van ons kikkerlandje.
@Jan,
Had je dit stukje al geplaatst of werkt de alcohol van gisteravond nog door in mijn kop,
Ik kan hem niet vinden
Had je dit stukje al geplaatst of werkt de alcohol van gisteravond nog door in mijn kop,
Ik kan hem niet vinden
Ging om dit bericht
Edit: Kan dus weg deze | Gewijzigd: 5 februari 2011, 14:31 uur, door zwoof
Thnx SniperEye en zwoof,
Blijkbaar was nog niet alles im mijn bloed opgelost.
Laat het voorjaar maar beginnen, ik hoor de vogeltjes ook weer vrolijk fluiten
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Je kan bepaald weer verwachten en wensen. Echter het weer laat zich met name moeilijk voorspellen op LT, dat zie je ook aan de maand verwachtingskaartjes die jones plaatste. Die komen heel vaak niet uit. Er zijn zeg maar vaak te veel factoren die het verwachtingspatroon totaal kunnen ombuigen en wat dan ook vaak gebeurd. Dat zie je nu ook op een termijn van 15 dagen in de strijd om de wc en de n/o stroming. Johann en Caliep hebben er onlangs een hele mooie bijdrage voor geleverd. De natuur gaat bepalen en de modellen mogen berekenen wat het uiteindelijk gaat worden. WC gaat (vooralsnog) aan de leiding.
Op die manier kijken is de soep idd ernstig dun.
Maar het zou wel een erg mooie afsluiting (van een week of 4 ) van de winter zijn.
De strijd,die eigenlijk al deze hele winter wordt gevoerd is wel een mooie strijd.
En stiekum hopen we (waarschijnlijk) allemaal dat de WC het aflegt tegen het "ëchte" winterweer.
Ok,af en toe een goeie dag voor de WC omdat het anders wel erg saai wordt
We zullen t zien en hopelijk gaan we nog even genieten van wat t weer ons brengt
Marcel.
Hogedrukopbouw Groenland-Spitsbergen-Scandinavie.
Steeds zuidelijker verlopende jetstream (frontalezone).
Wordt zo langzamerhand toch eens tijd dat de stukjes van de puzzle goed gaan vallen, potentiaal genoeg zou ik zeggen.
Ciao Johann
Mijn halve winkel staat nog vol met sleen, zout en sneeuwscheppen..
Wellicht kun je ze alvast paraat gaan maken.
Deze ontwikkeling doet me heel sterk denken aan een memorabele winterse periode in een "ver verleden" !
Ciao Johann