3 februari 2011 - 20:43
Het nieuwe ensemble voor Nederland van het Amerikaanse model (GFS). Het Europese model laat de kou Nederland veroveren in de nacht op 12 februari. GFS heeft een viertal leden die dat volgen. Nog een hele rits andere leden gaat vanaf de 15e in glijvlucht omlaag. De blauwe controlerun is spectaculair. En voor we te vroeg juichen zijn er ook een stuk of vijf leden die zeer zacht blijven. Laten we zeggen 50/50 dat we echt een nieuwe winterperiode gaan beleven.
Zoek eigenlijk nog een goede kaart van EC12 300 hPA van geheel Europa met daarop oa. de jetstream en ook het hoog.
Ciao Johann
Okay...
Ik had dan weer niet in de gaten dat het om een EC kaartje ging.
Hier is het aan de grond toch weer lichtjes aan het vriezen: de auto is weer wit en het zou mij niks verbazen dat het ondanks de licht positieve maxima van dit moment plaatselijk wel eens glad zou kunnen zijn, met name op plekken waar geen zout ligt. De vorst zit vooral hier in Limburg nog goed in de grond, dus oppassen!
(zal het maar verwijderen dan) - Entschuldigung | Gewijzigd: 3 februari 2011, 22:10 uur, door jones
WP heeft het over een elfstedentocht op 26februari, ben benieuwd hoelang het zal duren vooraleer hij weer zegt dat er nooit meer eentje komt
Ja EC is mooie run als je de opper bekijkt op de nieuwe pluim kan je mooi zien dat de opper de koudste optie is (lange termijn) wat dus wil zeggen dat het allemaal nog niet zeker is al kan morgen en bij de nieuwe 15daagse een grote verschuiving richting kouder weer plaatsvinden.
EC is wel zeer constant deze periode met vaak zeer gelijkaardige runs! GFS daarentegen zwabbert toch heel wat vraag me af wie gelijk krijgt lage resolutie of hoge resolutie
Wie of wat is WP ???
Of moet het zijn WPW (inderdaad niet voor dit forum dan ) | Gewijzigd: 3 februari 2011, 22:12 uur, door Alpenweerman
Mooie run!
Oowwww wat een mooi verloop. Beter en beter, weer meer leden in de kou nu. Oper en control hebben er helemaal zin in. Waar gaat dit eindigen?
Maar goed zeker na het stukje van Johan moet ik echt even gaan wachten op de 18:00 run... dus nog even geduld...
Johan lichte al een tipje van de sluier op...