Nee, maar toch. Het is wel grappig om die CB's de lucht in te zien schieten. Alleen het is heel jaloers makend
Kijk eens op weerplaza.nl. Wat pluimen betreft is die site wel handig.
Kun je je eigen regio selecteren, en kiezen tussen de standaard weergave en expert weergave.
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachtin...;type=eps_pluim
Je vindt ze allemaal hier:
http://www.onweer-online.nl/radars/pluim-grafieken/ | Gewijzigd: 26 mei 2011, 22:59 uur, door akammd
Laatst had iemand hier een vergelijkings grafiek met voorgaande hele droge jaren en toen leek dit jaar heel erg op een ander jaar. (1976 volgens mij?)
Zei hij toen niet dat het rond donderdag weer een beetje moest gaan regenen als hij ongeveer gelijk ging aan '76?
Want dat zou wel heel grappig zijn.
Edit: Deze bedoel ik:
Citaat van JanKoudum, zondag 22 mei 2011, 0:48 uur Weet je wat me nu al een tijdje opvalt, het patroon van het neerslagtekort is bijna exact gelijk aan die van 1976, check deze grafiek maar met de verspringingen:
:D
Dat lijkt nu toch nog wel redelijk uit te komen, en zelfs die komende hittegolf Het zou toch wat zijn. | Gewijzigd: 27 mei 2011, 02:05 uur, door EdwardvG
Laatst had iemand hier een vergelijkings grafiek met voorgaande hele droge jaren en toen leek dit jaar heel erg op een ander jaar. (1976 volgens mij?)
Zei hij toen niet dat het rond donderdag weer een beetje moest gaan regenen als hij ongeveer gelijk ging aan '76?
Want dat zou wel heel grappig zijn.
Edit: Deze bedoel ik:
Dat lijkt nu toch nog wel redelijk uit te komen, en zelfs die komende hittegolf Het zou toch wat zijn.
haha, we krijgen inderdaad nu een aantal dagen van stilstand of neergang zoals dat ook in 1976 gebeurde. Vanaf volgende week donderdag zien de kansen er inderdaad goed uit met de droogte en warmte, dus blijft de grafiek in lijn met 1976. Vooral de ECMWF is erg overtuigend met de droogte vanaf eind volgende week.
(sorry verkeerde volgorde )
Super die CAPE . Ach weet je ik vertrouw die lange termijn voorspellingen niet dat hebben we de afgelopen weken ook gemerkt. | Gewijzigd: 27 mei 2011, 07:46 uur, door onno333
lees maar wat ik tussen haakjes heb gezet
wil geen pret bederven natuurlijk
als het er 10 runs verder nog in staat begin ik me pas écht te verheugen
wil geen pret bederven natuurlijk
als het er 10 runs verder nog in staat begin ik me pas écht te verheugen
Daar heb je ook gelijk in en omdat de komende weken toch een warmere periode wordt verwacht zou het toch zomaar kunnen.
Hoge CAPE, lage LI inderdaad; maar zoals al werd gezegd, niet teveel waarde aan hechten, het kan zo maar weer uit de kaarten zijn zoals we dat recent een paar keer hebben gemerkt, verder zegt cape-li niet alles en wordt vergeten de andere indices erbij te betrekken en tevens is GFS altijd erg scheutig met CAPE en dat blijkt niet reëel te zijn. Laten we eerst maar even afwachten.
Hou maar op met die warmte . Ik wil regen, regen en nog eens regen. Weg met de droogte.
Stelt helaas niet veel voor, is maar een druppel op een hete plaat. Hier in Limburg mogen we sinds vandaag geen bos meer in door de extreme droogte. We hebben hier dagenlang constante regenval nodig.