Maandag nieuwe onweerskans? In de pluim tot 26 graden mogelijk!
Of houdt het Ecmwf ons weer voor de gek met deze temps! Zal GFS ff bekijken
KNMI Lange termijn :
Samenvatting meerdaagse-periode:
Vrijdag geregeld buien, vrij veel wind en fris. In het weekeinde rustiger met af en toe zon maar ook nog een een enkele bui, geleidelijk weer warmer. Dinsdag weer koeler en enkele buien.
Het is nog ver weg, maar de volgende kansen lijken zich alweer aan te bieden inderdaad.
Niet zo mooie pluim qua Tmax, zeker voor het weekend niet. Brrr!
---
Die eenheden, lol! Volgens mij zijn het graden Kelvin. Als je terugrekent met -273 graden komt het ongeveer wel uit!
---
Die eenheden, lol! Volgens mij zijn het graden Kelvin. Als je terugrekent met -273 graden komt het ongeveer wel uit!
GFS is voor hier al meer dan een week de weg kwijt, ze geven elke keer 5°C te weinig dan het in werkelijkheid is.
Niet veel soeps dus! Meestal was GFS van de warme temps of warme droomscenarios op LT, nu alleen maar koel! EC heeft vaak hogedruk op de noordzee vlakbij ons of gewoon boven NL. Met veel zon wordt het dan een stuk warmer! Tenminste op de langere termijn! | Gewijzigd: 25 mei 2011, 13:47 uur, door Poider
Wind : Geldig van donderdag 26 mei 2011 12u tot donderdag 26 mei 2011 22u : Donderdag staat er veel wind met tijdelijk een krachtige wind in het binnenland en aan zee een zeer krachtige wind. Er kunnen in de kuststreek rukwinden voorkomen tot zon 70 à75 km/h. In het binnenland verwachten we waarden tot 55 à60 km/h.
Bron: KMI
TaL
(voor wie zin heeft in warmte toch) | Gewijzigd: 25 mei 2011, 21:14 uur, door jones
Dergelijke teksten zijn het krachtigst als je ze voorziet van beeldmateriaal! Beeld willen we! Ok, ik ga zelf wel kijken...
Was zeker genieten vandaag, ook al moest er gewerkt worden. Zojuist ook nog schitterende cirrus bewolking voorbij zien komen.
hmm wat dacht je van de temp voor overmorgen Ty
Ijskoud!! | Gewijzigd: 25 mei 2011, 23:06 uur, door Shadow112
Inderdaad, vreemde ontwikkeling van de modellen. E.c gaat gfs nu gewoon volgen.