Hij ziet er nogal Tornado Alley achtig uit. Maar ik geloof het best als dat niet zo is.
Het GFS gaat in de 12z run voor donderdag voor temperaturen over het algemeen tussen de 21 en 26 graden. De dauwpunten zijn ook lekker hoog, tussen de 17 en 20 graden. Aan het begin van de middag nemen de cape waardes snel toe, oplopend tot 1500 j/kg in het uiterste zuidoosten van Nederland. In het zuid oosten is de LI ook het gunstigst ongeveer -5 en in de rest van het land rond de -3 en -4 (Bij de kust nog iets lager). Wat betreft de KO-index ligt die tussen de 0 in het noordwesten tot -12 in het zuidoosten. De soaring-index is 60 lokaal 75. In de 12z run zien we tussen 15z en 18z een neerslag's band boven Nederland liggen.
| Gewijzigd: 22 mei 2011, 19:26 uur, door Ramon Oost
Jip toch die verekte alley.
Maar in 2009 en 2010 kwamen er hier toch ook een paar voorbij.
Hopen op aankomende donderdag.
20jaar geleden mijn eerste rolwolk gezien.
Ook in mei in de ochtend kwam dat ding aanzetten dat moet in 1993 ofzo geweest zijn sindsdien verslaafd..
er zijn zoveel factoren...
aardige dynamiek ook woensdag/donderdag?
Idd, maar ook jet alleen zegt helemaal niets. Wat betreft de dynamische kant kan je pas op openbare sites zien als het 78 uur van te voren is, alleen ik (en misschien andere) ben in het bezit van kaarten die tot 180 uur gaan wat betreft de dynamiek. Dus alle updates die nu worden geschreven verwijs ik naar het land der fabelen. Als ik zometeen thuis ben dan ga ik eens kijken naar de kaarten. Momenteel geen inlog bij de hand. Mocht het interessant zijn dan plaats ik eventueel wel een update!
even offtopic,.. heb zojuist een cursus voor mijn verjaardag gekregen bij Meteo op 10 sept a.s. lolzzzz,...Wilde al met O-O gaan maar had ff geen tijd, nu gaat het wel gebeuren
He een vraagje. Ga je eigenlijk alleen uit van de kaarten?
Ik bedoel dit overigens niet verkeerd hoor.
Tuurlijk als je de kaarten kunt lezen heb je zoiezo een streepje voor.
Maar doe je ook ooit een uitspraak aan de hand van voortekenen die de natuur {lucht bv}
zelf afgeeft? Of is dat te gewaagd voor iemand met uw status???
Ik bedoel dit overigens niet verkeerd hoor.
Tuurlijk als je de kaarten kunt lezen heb je zoiezo een streepje voor.
Maar doe je ook ooit een uitspraak aan de hand van voortekenen die de natuur {lucht bv}
zelf afgeeft? Of is dat te gewaagd voor iemand met uw status???
LOL, uw status Ben gewoon een mens zoals ieder ander, ik maak ook fouten. Maar ik ga alleen maar uit van kaarten die op dat moment beschikbaar zijn. Meestal GFS en EC, maar de laatste tijd neig ik ook meer naar WRF. De gemiddelde updates die ik schrijf liggen rond de 1.5 uur a 2 uur
Hier ten oosten van jou regende het tegen 01:30 en heb 1,6mm gekregen.. nu vrij fris 12,6gr en een matige wind.
Jaaaah!! Zometeen het water op om te surfen! Maar de wind is inderdaad een stuk harder dan voorspeld!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Inderdaad vandaag aardig wat wind.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/