wat ik me afvroeg, is dat dan niet schadelijk ofzo voor de natuur (bv bomen/bloemen) die nu ne t weer bladeren beginnen te krijgen?
wat ik me afvroeg, is dat dan niet schadelijk ofzo voor de natuur (bv bomen/bloemen) die nu ne t weer bladeren beginnen te krijgen?
Ligt eraan hoever de natuur al in bloei staat, vriestemperaturen zijn vrij normaal voor de tijd van het jaar.
Ik zou het niet erg vinden, dan sterven heel wat vervelende wespen
Als 't gaat vriezen is dat alleen maar schadelijk voor de bloesems in de fruitbomen en de groenten en zomerbloemen die veel mensen al hebben buiten staan.
Voor gewone bomen en vaste planten is dit niet schadelijk.
Voor gewone bomen en vaste planten is dit niet schadelijk.
Hier in de buurt zou vrieskou zeer schadelijk zijn voor de aardappeloogst, de planten staan nu hoog boven de grond, vorst zou killing zijn! Ook wordt het eens tijd voor een goede bak met regen, de komende weken valt er cumulatief hooguit 4 mm en we hebben hier al weken bijna niets gehad. Het ozu de natuur goed doen iig. | Gewijzigd: 27 april 2011, 13:33 uur, door santona
Volgens mij heeft due Jan te lang in de zon gezeten,.. ik zie alleen maar meer koelheid op ons afkomen. Maar wie weet
Gemiddelde T-max hoort nu zo rond de 15 graden te zijn, dus daar zitten we nog altijd boven!
Ik ben overigens wel benieuwd welk model hij hanteert want ik zie het in ieder geval in de pluimen niet terug. Of hij heeft het over de extremen in de pluim, er zijn wel wat leden die de 25 aantikken, maar het gros zit eronder. We zullen zien. Het is eigenlijk veel wachten he met die weer-hobby?!
HOpelijk donder en bliksem erbij, want zie toch wel wat Onweer op de kaarten in de benelux of errond(dichtbij dan)
| Gewijzigd: 28 april 2011, 17:48 uur, door Gilleeesss
http://www.meteobelgie.be/verwachtingen/onweerskans.html | Gewijzigd: 28 april 2011, 21:44 uur, door thunder and lightning
"Synoptische ontwikkeling
Tot ongeveer het komende weekeinde hebben we met een geblokkeerd stromingspatroon te maken. Een persistente hoogterug op 500 hPa tussen 10 WL en 10 OL. Aan de grond zien we over de gehele periode hogedrukgebieden ter hoogte van Scandinavië, de noordelijke Noordzee en de Noorse Zee, terwijl nabij het Iberisch schiereiland voornamelijk lagedruk overheerst. Rond het einde van de week verplaatst het omega-patroon zich zodanig noordwaarts dat wij onder invloed van de zuidwestelijke stroming aan de zuidwestflank komen. Modelbeoordeling en onzekerheden In het algemeen is de Uitvoer grootschalig gezien consistent tot ongeveer het einde van de komende week. Het geblokkeerde patroon verdwijnt rond het weekeinde in het grootste deel van de Leden en gaat over in een rug-trog patroon waarbij wij ons meestal aan de oostflank van een trog of hoogtelaag op de Oceaan bevinden zodat de stroming zuidwestelijk is. De kans op neerslag neemt dan duidelijk toe en is iedere dag ongeveer 40%
Samenvatting meerdaagse-periode:
Perioden met zon en overwegend droog. Over het algemeen een matige tot vrij krachtige oostelijke wind.
Samenvatting EPS-periode:
Temperatuur rond of boven normale waarden voor de tijd van het jaar, iedere dag ongeveer 40% kans op neerslag."
Knmi