Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Shadow112
Lid
23 april 2011, 23:15 uur | Bericht #225445
Droog, droog, droog.

Het verloop van de zomer. Dat is een goeie. Om een of andere reden heb ik het idee dat ondanks alle voorgaande indicaties en het zonne "minimum" we toch een warme en droge zomer krijgen met weinig onweer, maar wel heftige passage's van o.a meerdere kf.

Dit is puur op gevoel en de ontwikkelingen van de laatste maanden m.b.t drukgebieden en windrichtingen.

Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
jewaitit
Lid
23 april 2011, 23:54 uur | Bericht #225455
Citaat van Shadow112, zaterdag 23 april 2011, 22:15 uur Droog, droog, droog.

Het verloop van de zomer. Dat is een goeie. Om een of andere reden heb ik het idee dat ondanks alle voorgaande indicaties en het zonne "minimum" we toch een warme en droge zomer krijgen met weinig onweer, maar wel heftige passage's van o.a meerdere kf.

Dit is puur op gevoel en de ontwikkelingen van de laatste maanden m.b.t drukgebieden en windrichtingen.

Zou mooi zijn! Alleen bedenk wel, we zitten nog altijd in de lage landen met veeel weersverschillen.
Voor de hele zomer lang zon&warmte, moet je toch echt naar afrika toe.

maar wie weet... de natuur is toch al bezig met ''extreem zijn'' de laatse jaren.
Waarom deze advertentie?
24 april 2011, 00:10 uur | Bericht #225468
Vorig jaar zouden we 3 hitte golven gaan krijgen. maar kwam niet uit dit jaar krijgen we er 4. en reken op een zeer warme/droge zomer met steeds oosten winden waar we de winter ook hadden aan te danken vorig jaar want in januari wilde hij niet weer toe gaan slaan. vandaar nu wel oosten winden maar word warme lucht aangevoerd hadden we dat in januari gehad was de elfsteden dicht bij gekomen.

Dus geloof in een top zomer met vroege herfst.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
24 april 2011, 01:05 uur | Bericht #225495
Mmmm, i like it, donder en bliksem hier Wel geen regen .....

| Gewijzigd: 24 april 2011, 01:06 uur, door Gilleeesss
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
24 april 2011, 01:49 uur | Bericht #225499
Citaat van Gilleess, zondag 24 april 2011, 1:05 uur Mmmm, i like it, donder en bliksem hier Wel geen regen .....

idem
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
JanKoudum
Lid
24 april 2011, 11:21 uur | Bericht #225551
Stukje op de Telegraaf:
AMSTERDAM - De Benelux zucht onder extreme Paashitte. Zaterdag werd op het vliegveld Kleine Brogel bij Brussel een maximum temperatuur gemeten van 29.5 graden, in Eindhoven werd het ruim 27 graden. Daarmee behoort onz regio tot de allerwarmste in heel Europa.

Daarmee behoort onz regio tot de allerwarmste in heel Europa. Vergeleken bijvoorbeeld met Spanje en Portugal is het momenteel bij ons twee keer zo warm als in die landen. In Madrid en Lissabon worden maxima gemeten van 15 graden.

We danken het hoogzomerse weer aan een enorm hogedrukgeied dat al het ware een blokkade vormt voor Oceaanstoringen. Tot op grote hoogten profiteren we van een aflandige zuidoostelijke stroming waarmee voortudrend warme continentale lucht naar onze regio s wordt gevoerd.

Vandaag, Paaszondag, is het zonovergoten. Het is bij een zwakke tot matige oostenwind 22 tot lokaal 27 graden.Ook op de stranden belooft het warm en druk te worden. Ook op de meren en rivieren zijn de condities ideaal om te varen of te zeilen. In binnenwateren kan al worden gezwommen, in zee is het risico in verband met de lage temperatuur van het zeewater zeer riskant.

De hoge kwikstanden komen mede omdat de zonnewarmte momenteel geen vocht hoeft te verdampen en het kwik meteen de hoogte injaagt. Vandaag is het op de kop af een week extreem warm weer. Ter vergelijking: enkele jaren geleden kampten we met Pasen op beide dagen met een sneeuwdek en was het amper boven nul.

Er hebben zich de afgelopen dagen weinig natuurbranden voorgedaan. Alleen in Drente dreigde het zaterdag even mis te lopen. Iedereen lijkt zich bewust van de gevaren van natuurbranden en de code oranje wordt volgens de brandweer tot nu toe goed nageleefd.

Aan zee moest de reddingsbrigade slechts incidenteel in actie komen om kinderen te zoeken die in de grote drukte even waren verdwenen. In Belgie vonden twee grote reddingsacties plaats in De Haan en De Panne waar in totaal vijf kinderen enkele uren zoek waren. Allen werden veilig herenigd met hun ouders.

De komende dagen blijft het fraai weer. Tweede Paasdag verloopt droog en zonnig bij 19 tot 24 graden. De dagen erna draait de wind iets naar het noordoosten tot noorden en wordt het tijdelijk iets minder heet. Met temperaturen van 16 tot 21 graden blijft het fraai lenteweer. Mogelijk ontstaan enkele wolken. Tegen het weekeinde draait de stroming weer naar het noordoosten tot oosten en wordt6 het opnieuw warmer. Koninginnedag zou met volop zon en 19 tot 24 graden zelfs weer een topdag kunnen worden.

Iemand enig idee waarop ze dit baseren? De laatste run van ECMWF geeft aan dat we woensdag of donderdag regen krijgen, GFS verwacht vanaf woensdag elke dag regen en/of buien (run 00 uur). Ook Piet Paulusma en Meteo Consult (weer.nl) lijken zich weinig van de meest recente weerkaarten aan te trekken. Ook het KNMI verwacht weinig neerslag. Ik vind dit allemaal maar vreemd of ligt dit aan mij?
24 april 2011, 11:21 uur | Bericht #225552
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Ben47
Lid
24 april 2011, 12:52 uur | Bericht #225596
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=241285
'Ook op de stranden belooft het warm en druk te worden.'

Met die drukte aan zee zal het vandaag wel meevallen. Momenteel slechts 14 tot 16 graden aan het Noordzeestrand van N en Z-Holland. Zie Wijk aan zee en Hoek van Holland. | Gewijzigd: 24 april 2011, 12:53 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Emiel01
Lid
24 april 2011, 14:57 uur | Bericht #225641
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 23 april 2011, 20:27 uur Verloop..... Slechte zomer

Klopt, maar wel een paar dagen met knallend onweer in juni!
24 april 2011, 18:00 uur | Bericht #225712
Rond 09uur weer donder en bliksem gehad, en een uurtje regen.

Nu hoor ik gegrol, maar de regen en harde donder passeert ten zuiden vanme

25 graden op het moment (laf)
25 april 2011, 00:36 uur | Bericht #225847
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 23 april 2011, 20:27 uur Verloop..... Slechte zomer

ik hoop het toch niet
al zal het denk ik wel gebeuren
lander15
Lid
25 april 2011, 12:35 uur | Bericht #225909
vanaf het weekend terug warmer, met zondag misschien terug wind vanuit het NO
wel zijn er momenteel onweerskansen voor dit weekend nog goed aanwezig!
Imrich
Lid
25 april 2011, 14:11 uur | Bericht #225930
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Toch is dit niet helemaal waar en al helemaal niet als het om het weer gaat. Veel van wat we zien qua weer is ergens in het verleden ook al eens gebeurt. Zo kun je weer gebeurtenissen terug herleiden naar wat er vroeger ook al eens is gebeurt zo als af gelopen winter ook kon worden terug gerekend naar en bepaalde winter in het verleden.

Ik denk vaak terug aan bepaalde periodes zo als vroeger op school dat we begin mei in plaats van in de sport hal in het zwembad lagen. Zo probeer ik dan ook te herinneren wat er daarna gebeurde.

1 hele goeie is misschien wel 1992 om dat ik in dat jaar examen deed voor de opleiding timmerman. Het was toen in april en mei ook al mooi weer. Hoe het verder ging? Ik ben geslaagd en kreeg lang vakantie want ging en plus jaar metselen doen en dat begon pas in september. Ik had geloof 14 weken vrij waar van het gros onder warme tot zeer warme omstandigheden werd door gebracht met overigens best behoorlijk zwaar onweer.

Ik wel hier maar mee an geven dat en warme april niet perse en koude zomer hoeft te geven.
akammd
Lid
25 april 2011, 20:32 uur | Bericht #226030
Citaat van onweerliefhebber86, maandag 25 april 2011, 0:36 uur ik hoop het toch niet
al zal het denk ik wel gebeuren

Voorlopig gaat CFS uit van warm en droog:

euT2mProbMon.gif

euPrecProbMon.gif
25 april 2011, 20:49 uur | Bericht #226038
Ziet er mooi uit
25 april 2011, 21:08 uur | Bericht #226046
Citaat van Gilleess, maandag 25 april 2011, 20:49 uur Ziet er mooi uit

Vind je? Qua temperaturen misschien wel maar mei, juni en juli 50% droger dan normaal is echt niet relaxed.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
25 april 2011, 23:01 uur | Bericht #226087
1.gif 2.gif

3.gif 4.gif

5.gif 6.gif

7.gif
26 april 2011, 17:09 uur | Bericht #226210
nog nieuws???
gelukkig getrouwd op 27-05-11 en het weer was perfect!!!
koen17
Lid
26 april 2011, 17:25 uur | Bericht #226212
Citaat van daniielle22, dinsdag 26 april 2011, 17:09 uur nog nieuws???

Op de wadden is het wat betreft temperatuur een openlucht koelkast, in het zuidoosten daarentegen bijna zomer

kaartje.png
Eilander
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 april 2011, 17:54 uur | Bericht #226214
Citaat van koen17, dinsdag 26 april 2011, 17:25 uur Op de wadden is het wat betreft temperatuur een openlucht koelkast, in het zuidoosten daarentegen bijna zomer

Ja, frisjes hier, maar eergisteren waren we dan opeens een van de warmste puntjes van het Noorden hier op Terschelling. Apart...
Niettemin. Ik kan ermee leven. Dat het hier koud is wil zeggen dat de wind van zee komt en de hooikoorts dus ook meevalt.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 443 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 443, lezen 75 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 15".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden