het hoeft geen slechte zomer te worden, maar in voorgaande jaren is dit dikwijls WEL het geval geweest helaas
maar.... mag de pret dus absoluut niet drukken met wat we nu hebben
maar.... mag de pret dus absoluut niet drukken met wat we nu hebben
even de seizoensvoorspelling van NCEP CFS erbij nemen:
zou eens tijd worden ook, maar na pasen. De klei in de dijk bij ons begint al te scheuren vanwege de droogte, nog nooit in April gezien. Het land gaat nog wel (veen/klei - dat droogt niet zo snel uit) maar wat regen mag van mij wel.
Dat het er dan niet koud van wordt juich ik alleen maar toe.
Meer on-topic: mooi weerbeeld nu en de komende weken, toch grappig dat dat bij ons zeeklimaatje zonder bergen zo nu en dan toch gebeurd (zo'n blokkade). En dat warme vochtige weer - heerlijk als het zich ontspant/ontlaadt
Als het nou gewoon eens zulk weer kan blijven tot oktober ofzo....
Als het nou gewoon eens zulk weer kan blijven tot oktober ofzo....
Dat zegt helemaal niks. Vorig jaar een slechte lente en daarna een slechte zomer (op die paar juliweken na).
Dus ik zeg: dit jaar mooie lente en mooie zomer | Gewijzigd: 20 april 2011, 23:42 uur, door Diem
hij laat wel een schitterende configuratie zien rond 3/4 tot 6 mei met cape waarden boven be en NL... van 1000/2000 en li van -5/-6
*droommodus uitgeschakeld*
kwijl...
Zeker 'kwijl' ja, potentieel prettige plaatjes! Maar wat je zegt, te ver weg, kan echt zomaar ineens weer uit de kaarten zijn. Maar goed, misschien niet. Probleem met dit soort kaartjes is dat je dan gaat verheiugen en dat het dan op een telurstelling uit kan lopen.
Maar... onweer in mei is nooit verkeerd. Remembers 25/26 mei...
Maandag 2 mei, onweer, 23graden
Dinsdag 3 mei, overwegend zonnig later buien, 25 graden
Woensdag 4mei, overwegend zonnig, 27 graden
Donderdag 5mei, overwegend zonnig (heet), 29 graden!
Kan niet zo een twee die achterhalen waar hij deze info atm vandaan haalt, (is 15dagen forecast) maar ziet er erg heet uit