Voor mijn regio dan toch
Zijn maximale temperaturen he;) en bovendien maar in een stukje van NL. Noorden rond de 22-23 graden max.
Ja dat is de pech om in het noorden van Nederland te wonen, hier mogen we altijd op het warmste weer hopen.
Pech hebben ze vaak int zuiden. vooral smog met warm weer dan is het hier allemaal veel schoner. laat het dan hier niet zo heet worden. liever dat dan bijna te stikken.
Vandaag was het prachtig buitenweer alleen later vanmiddag draaide de wind iets naar oostelijke richting en voelde wat frisser.
Helaas komt er op korte en langere termijn geen einde aan de extreme droogte. vooral in de groei fase van gewassen e.d .
Het zal nog afwachten worden, maar ik denk niet dat we het van de dynamiek moeten hebben. Daarom schat ik de kans als minimaal.
Wilfred
Eerder lijkt er ook nog wel een kansje op onweer te zijn als ik de kaarten zo eens bekijk, dynamisch is het 10x niets
Dan gaat het denk ik alleen maar een enkele warmte onweer worden.
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Vandaag was het prachtig buitenweer alleen later vanmiddag draaide de wind iets naar oostelijke richting en voelde wat frisser.
Helaas komt er op korte en langere termijn geen einde aan de extreme droogte. vooral in de groei fase van gewassen e.d .
Ik heb niet zo'n last van de hitte, we gaan in juli zelfs naar Turkije voor het warme weer. Maar over de smog heb je gelijk, jammer genoeg door de vele Duitse steenkoolcentrales en de hopen industrie. Die rommel mogen ze van mij daar laten
Al een zalig weertje momenteel, volgende dagen nog een stukje beter. Ja alleen jammer voor de plantjes, elke lente hetzelfde liedje.
Hierbij ook de verwachtingen van het KMI voor de Kempen: | Gewijzigd: 18 april 2011, 12:11 uur, door WimBaens
Die paasvuren komen er heus wel, alleen niet gepland. Het is namelijk hier echt gort en gortdroog.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21