Ja zal idd wel waar zijn maar dan nog is het dan hier zo'n 24 of 25 graden dan denkik
18.00 uur run is even goed als de 12.00 uur met zoals het er nu naar uit ziet heel volgende week zonnig en warm!
onweerskansen ONZEKER en nog te vroeg om duidelijkte hebben !
Dat idee had ik ook, kijk maar naar vorig jaar.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik maak me meer zorgen om de prijzen van ons voedsel. Het is hier echt overal gortdroog. Al het spul wat nu gezaaid wordt droogt uit voor het wortel kan schieten.
Maar wat is het een verademing als je dan hier vanmorgen de computer aanzet en je dit soort lentekaarten voorgeschoteld krijgt! Fantastisch, we staan aan het begin van wellicht een hele lange periode met droog, zonnig en warm weer . Zo begint je zondag toch als geen ander!
@Jan ....gezien wij op de 11e nogal van menig verschilde wil ik hier toch nog even kort op terug komen.
Jij verwachte buiigheid (KNMI overigens ook, geloof ik) óp het (grond)KF, zelfs met kans op een dynamisch trekje. Ik daarentegen had het idee dat de meest significante (onweers)buien zonder origanisatie juist (vlak) áchter het KF in de nacht en ochtend op de hoogtetrog op zouden treden. We weten inmiddels wat er plaatsgevonden heeft.
Leuk was overigens dat we op de 12 April in de ochtend opstegen ÃÂn de hoogtetrog. Cb's waren niet van de lucht en er was zelfs enige onweersactiviteit (later landinwaarts ook door dagelijkse gang). Vervolgens vlogen we het KF over....niets aan de hand. Een flink frontaal pakket, dat wel, maar geen significante tekenen van convectie, laat staan onweer.
Overigens slaan parameters zoals SRH, DLS, LLS wel vaker uit nabij frontvlakken. Al deze grootheden zijn namelijk berust op windveranderingen met de hoogte en/of winden tov trekrichting van evt convectieve cellen (al dan niet in de grenslaag, dit laatste dan vooral bij SRH). Dit zijn juist de (wind)veranderingen die men vaak bij frontvlakken terugvind, uiteraard slaat er dan het eea uit. Probleem in deze was dat onstabiliteit niet samenviel met dynamiek, gezien de buiigheid op de hoogtetrog getiggerd werd (mede door sterke KA) in een gebied waar dynamisch gezien niet veel eer te behalen viel. Ach, zo zie je maar weer. Laat 100 verschillende meteorologen een verwachting maken, en er komen hoogst waarschijnlijk 100 verschillende verwachtingen uit . Zo blijven we tenminste scherp .
Fijne dag allen, en geniet even van het zonnetje.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Raar dat ik dat niet zie in de laatste GFS-run, geeft vanaf woensdag boven 25°C en in het weekend zelfs 27°C.
Voor mijn regio dan toch | Gewijzigd: 17 april 2011, 13:31 uur, door WimBaens
Nu dus een 17graden - zwaarbewolkt