Vrijdag om 09:06 Ook fraai tijdens Paasdagen?
De Paasdagen komen langzaam maar zeker in zicht. Voor veel mensen een lang en vrij weekend en dus hopen we met z’n allen op mooi weer.
Vandaag een eerste voorzichtige vooruitblik richting het weer tijdens het Paasweekend.
Op de weerkaart zien we dit weekend een hogedrukgebied dat zich vanaf Duitsland richting het oosten van Europa verplaatst.
Een volgend ‘hoog’ ligt echter al klaar en neemt de regie op zaterdag en zondag snel over. Het komt in de buurt van ons land te liggen. Na het weekend trekt het systeem door naar de Baltische Staten en maakt de weg vrij voor een zachte stroming uit het zuidoosten tot zuiden. Het wordt compleet zomer!
Gaandeweg de week – de exacte timing is nog moeilijk aan te geven - zal er opnieuw een machtswisseling plaats vinden tussen twee hogedrukgebieden. Ook dit nieuwe hogedrukgebied zal het weer een tijd lang weten vol te houden ons weer gunstig te beïnvloeden. Wanneer de trend zich voortzet – en daar ziet het wel naar uit – dan zullen hogedrukgebieden ook volgend weekend de dienst uitmaken.
Dat is goed nieuws! De kans op een wisselvallige Pasen met regen is vooralsnog klein. Het maakt voor het weerbeeld echter nogal wat uit waar het hogedrukgebied precies komt te liggen. Het verschil in deze tijd van het jaar tussen een noorden – of een zuidoostenwind kan zomaar oplopen tot wel 10 graden.
Ik hou u op de hoogte van de ontwikkelingen en maandag volgt een update.
Dit weekend is het genieten van rustig weer met vooral op zondag veel zon. Ideaal weer voor een fietstocht. Tijdens de barbecue ‘s avonds de jas wel bij de hand houden.
wees een rieeel en doe gewoon....de zomer moet nog beginnen !
''toch gedaan te zijn'' is zo'n onzin.
weather without storms is no weather at all.
Citaat van smoke_soldier, zaterdag 16 april 2011, 16:35 uur wees een rieeel en doe gewoon....de zomer moet nog beginnen ! ''toch gedaan te zijn'' is zo'n onzin.
'Wees een rieeel?' Que? Doe zelf eens gewoon, je hebt vaak commentaar op de reacties van anderen. Wees eerst eens kritisch over je eigen posts voordat je kritiek levert op anderen. | Gewijzigd: 16 april 2011, 17:25 uur, door Tyshane
'Wees een rieeel?' Que? Doe zelf eens gewoon, je hebt vaak commentaar op de reacties van anderen. Wees eerst eens kritisch over je eigen posts voordat je kritiek levert op anderen.
ik ga hier niet op in.
zeg nou zelf eens.... TYSHANE !
is het een beetje tever gezocht om NU al te zeggen dat het ''gedaan is'' ?
of denk je dat zelf ook TYSHANE ?!
weather without storms is no weather at all.
@smoke_soldier: Kan je even wat minder fel reageren aub, hij zegt toch niet letterlijk dat de zomer dan gedaan is. Hij kan daarmee toch gewoon bedoelen dat de periode van 20° (voor even dan toch) gedaan zal zijn. En hij zegt zelf dan ook nog eens dat het uiterst onzeker is.
En al dat gezeur omdat iemand zegt dat het gedaan is met die bijna zomertemps Doe even normaal ....
Ps sorry marga had je bericht nog niet gelezen
grtz. Steven | Gewijzigd: 16 april 2011, 18:08 uur, door StevenOverijsel
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Zou kunnen maar hoeft niet, het kan zijn dat het afkoelt juist omdat er buien zijn geweest, dus andersom. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
nog 2 berichten
Ik zeg uitdelen bij nummer 1000! | Gewijzigd: 16 april 2011, 19:18 uur, door Tyshane
Ik zeg uitdelen bij nummer 1000!
nee nee daar gaat niks van komen
maar ben indd benieuwd naar volgende week hoop alleen dat het woensdag droog blijft
maar ben indd benieuwd naar volgende week hoop alleen dat het woensdag droog blijft
off- 999 berichten is ook leuk
alvast gefeliciteerd
ON- hier is het van begin tot eind niet helder geweest vandaag, hadden veel last van wolkenvelden
maar wat temps en wind betreft hoef ik i.i.g niet te klagen
ik zeg: op naar de 25 voor dinsdag!!
als er lang van te voren al wordt gesproken over 20+ komen er op de dag zelf vaak nog een paar graden bij
Het bleek ook te kloppen nadat ik de radar even had gecheckt
Toen die druppels vielen, ook een beest dat m'n mond binnenvloog en vast zat in m'n keel, niet echt lekker
En ik zat al zo vol van het avondeten
Op de plaatjes klikken voor bewegend beeld.
Temperatuur van maandag t/m zaterdag:
Cape en LI van donderdag t/m zaterdag:
Ja ziet er goed uit! Grappig we zaten net de zelfde kaarten te bekijken. Ik heb maar 1 highlight geplaatst maar de hele serie is vrij oke!
Inderdaad, behoorlijk warm! Zeg maar heet! | Gewijzigd: 16 april 2011, 21:18 uur, door Tyshane