En zoals de voorspellingen er nu uitzien heb ik geen grote temp-shock te verwerken als ik overvlieg op de 20e naar Kazan (Ka3ahb) das dan weer meevallen, had ik een ruime maand terug overgestoken, had ik in de invriescel terechtgekomen (-30 brrrrrr) maar ja ik houd dus ook van winter
hoop dat het voorjaar rond de 20 een beetje op gang komt daar, lijkt me leuk de laatste ijsschotsen op de Wolga te zien verdwijnen ja nu kun je nog te voet naar de overkant | Gewijzigd: 7 april 2011, 01:27 uur, door Etten-Achterhoek
Yup, daar vrees ik ook al enige tijd voor...Lijkt me zeker niet ondenkbaar. Ach, liever nu dan dat we ergens halverwege mei overschakelen op hardnekkige NW stromingen.
hmm, denk het niet.. lifted index is namelijk ruim boven 10 (negatief = onstabiel) en de cape bedraagt 0-10 J/kg
tis ook maar een verzwakt koufrontje met onschuldige stratocumulus
maar toch, het zijn mooie wolken! | Gewijzigd: 7 april 2011, 22:30 uur, door jones
http://www.wetteronline.de/Griechenland/Korfu.htm
Wetter Online is altijd wel een makkelijke site waar je ook terug kunt blikken op het weer en afhankelijk van de aanwezige gegevens ook een klimaatgrafiek e.d. tevoorschijn kunt halen. | Gewijzigd: 8 april 2011, 13:17 uur, door Limbo
Wetter Online is altijd wel een makkelijke site waar je ook terug kunt blikken op het weer en afhankelijk van de aanwezige gegevens ook een klimaatgrafiek e.d. tevoorschijn kunt halen.
die site is er gewoon ook in het nederlands Weer
Het is zaterdagmiddag zonnig en droog. Er waait een zwakke tot matige noordoostenwind. De maxima bedragen 13 graden op de stranden en 17 tot plaatselijk 20 graden in het binnenland. Zaterdagavond schijnt de zon nog volop. Zaterdagnacht is het helder. Plaatselijk kan mist ontstaan. De minima bedragen 1 tot 7 graden.
Zondag wordt het opnieuw een stralend zonnige dag. De wind waait zwak tot matig uit het noordoosten. De maxima bedragen 17 graden aan de kust en 19 tot 22 graden in het binnenland. Maandag zijn er perioden met zon en is het droog. De maxima bedragen 16 graden aan zee en 19 tot 22 graden verder landinwaarts. Van dinsdag tot en met vrijdag is het wisselvallig met meer wind en lagere temperaturen. De maxima bedragen 10 tot 14 graden.
Bron Hln
Maar goed, inderdaad is de maand nog niet voorbij! Misschien nu even dipje na maandag, maar wie weet dan weer mooier weer?
Overigens ziet het er voor de rest van de maanden ook wel redelijk gunstig uit op die kaart. Temperaturen normaal of net iets er boven. Teken ik voor
Vandaag een schitterende dag, beetje heiig nu en ik denk dat er weinig wolken te zien zullen zijn vandaag. We gaan lekker naar het strand en daarna een gezonde barbecue, we moeten er maar weer even van genieten toch!