Laat 't maar snel weer beginnen!
Wat een mooie lente/Zomer maanden hebben we hier oo
| Gewijzigd: 14 februari 2011, 20:19 uur, door tdv
Ik voeg me toe om dit in de gaten te houden
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Je moet ook niet op de lente springen, je moet er van genieten!
Als je die nou in de shout-box had gegooid, dan had ik hem geweten! | Gewijzigd: 16 februari 2011, 21:35 uur, door Tyshane
Precies, het is een tussenfase; even bijkomen van de roerige winter en rustig voorbereiden op de zinderende zomer. Verder even voorbakken in de zon, barbecue ontroesten, spotters-plek maaien en afzetten, lenzen poetsen, bliksemafleider opdraaien, dat werk dus.
Mwa,.. mei de bloei maand, dan komen al die leuke vrouwkes weer uit hun holletjes, hele blikken tegelijk. De 1 nog mooier dan de ander, verse groene blaadjes, want ze willen allemaal DE eerste zonnestraaltjes op hun net iets te ver ontblote lichaamsdelen. Formuleer ik het zo een beetje goed?...
En een andere leuke bijkomstigheid is, dat ik in de lente verjaar....
Dat is dan ook wel handig van die kassen nu, is het altijd net even wat 'zonniger' en lekkerder dan buiten. Maar met een hittegolf moet je er niet komen denk ik...
| Gewijzigd: 16 februari 2011, 22:31 uur, door Tyshane
Wel beleven we in de lente vaak het eerste noemenswaardige onweer, vooral later in 't seizoen. Verder is het toch gewoon prachtig om de natuur te zien ontwaken?
Misschien wel saai maar in ieder geval veel en veel beter dan het winterweer wat de laatste zes weken (vanaf 1 januari) hebben gehad. Dat lijkt nergens op.
De winter in december was prima, maar daarna is het ingezakt.
Dan liever een beetje saai lenteweer er achteraan.
De winter is weliswaar nog niet voorbij en we moeten nog twee weken, maar de lente momenten zijn al voorbij gekomen.
Daarbij komt dat de natuur ook lente verschijnselen laat zien.
Ik ben niet anti-winter of pro-lente maar heb ik een gruwelijke hekel aan een kwakkelend weertype.
Ja heerlijk je ziet overal bloemetjes uit de grond komen, ook bepaalde insekten vliegen alweer rond
Van die bloemetjes wordt ik ook blij, maar die insecten, die hoeven van mij niet uit hun winterslaap te komen. Zeker die muggen niet!