"met een patroon zoals we dat vaker zien in maart. Net als in maart..."
Moet dat niet zijn: maart -> april:
met een patroon zoals we dat vaker zien in april. Net als in maart..."
Het woordje vaker moest er tussen uit Dan klopt het
Maar eerst volgende week wintersporten en heerlijk de sneeuw in!, zo kan 't die week in nl ook nog ffkes winters zijn en na de vakantie mag het van mij wel richting de lente gaan | Gewijzigd: 13 februari 2011, 13:17 uur, door tdv
Groot gelijk Jan!
Ik ben een gezelligheidsmens, maar op deze site ga ik liever voor duidelijke info dan gezelligheid, so thumbs up!
In plaats van dat mensen in off topic discussies gaan, zie ik liever dat ze daar jou goede info gemotiveerd raken, vervolgens naar buiten gaan en kansen pakken/creeeren om met mooie foto's en videos terug te komen. I.P.V. jou info te bevuilen met zwaarmoedige teleurstellingen. BLEH
laat het maar een lekkere lente worden, met veel korte rokjes en terras-dagen in het heerlijke voorjaarszonnetje
Thats the spirit! Als er geen supercellen zijn, kijk ik net zo graag naar korte rokjes
Utrecht Rules in dat opzicht. het noorden heeft harde wind, limburg veel onweer, utrecht ROKJES, moewhaha
*Kiek daor dan, watn knoeperd moet die hebbuh*
sorry, back to topic (yep doe het zelf ook ) | Gewijzigd: 13 februari 2011, 17:23 uur, door pyro
Corbyn voospelt op basis van zijn ervaring met de zon een 'miserable spring' voor Engeland. Wat ie daarmee bedoelt is mij niet helemaal duidelijk omdat ik niet ga betalen voor zijn voorspellingen, maar het is in ieder geval tegengesteld aan Meteovista (zie hieronder). En dat is altijd leuk....
Dan natuurlijk nog Bastardi, die de laatste maanden eigenlijk volledig is gefocust op wereldwijde temperaturen en in ieder geval voorspelt dat de wereldwijde temperatuur dit jaar op of iets onder normaal zal komen in een eerste aanzet naar te lage wereldwijde temperaturen. Dit alles in samenhang met cyclische veranderingen in zeewatertemperaturen en stromingen.
Natuurlijk kun je daarmee nog niets zeggen over het effect van deze temperatuur op NL. Ongetwijfeld komt hij nog met een voorjaarsverwachting die zeker de moeite van het lezen waard zal zijn. Zijn wintervoorspelling was voor ons gedeelte van Europa tot nu toe behoorlijk briljant. Verder naar het oosten zat hij ernaast.
Dan nog Meteovista:
Lente wordt droog en zonnig
Het voorjaar van 2011 wordt zonnig en relatief droog met temperaturen rond normale waarden voor de tijd van het jaar. Dat voorspelt Meteovista/Weeronline maandag. Volgens meteoroloog Hans Roozen wordt het zachte lenteweer veroorzaakt door de relatief lage temperaturen van het water in de Noordzee en delen van de Atlantische Oceaan.
"Er wordt minder vocht aangevoerd en dus is er minder bewolking. Bovendien zien we dit voorjaar een grote kans op hoge luchtdruk boven West-Europa. Ook dat komt rustig en zonnig weer ten goedeâ€Â, aldus Roozen.
Bron: nu.nl
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hier overal krokussen,in het park bij mij in de tuin
Groet uit brunssum
Nouja, het artikel gaat nog verder... het stelt eigenlijk als je goed leest dat de lage temperaturen van de Atlantische Ocean zijn te wijten aan La Nina. Maar ik denk dat er een journalist wat dingetjes gewoon nog niet helemaal heeft gesnapt. Het lijkt me sterk dat Meteovista zelf dit zo heeft gezegd.
Hoe dan ook: ik vond hun wintervoorspelling toch ook al niet veel waard. Mochten ze al gelijk hebben gekregen, dan was hij nog zo vaag dat er geen werkelijke waarde aan hing. Nu eigenlijk weer. Een droge en zonnige lente, wat heb je eraan? Kun je niet gewoon zeggen: maart wordt te koud en regenachtig, april wordt droog, koud en zonnig en mei wordt iets te warm? Daar heb je dan wat aan. Een hele lente droog en zonnig noemen, wat is de werkelijke waarde ervan? Wat kun je ermee?
Kijk naar afgelopen winter: stel dat er een redelijk normale winter was voorspeld dan was dat over het geheel genomen redelijk uitgekomen. Maar je hebt er pas echt wat aan als iemand zegt... 'let op! December wordt ijskoud, maar maak je geen zorgen... de winter is daarna wel over zijn hoogtepunt heen'.
Daar heb je wat aan. Toch?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Klopt ik als rasechte Utrechter geef toe dat Utrech de place to be is, kwa terrasjes, Amersfoort een mooie 2e plaats zullen we maar zeggen.
on topic-
Als ik nu naar buiten kijk heb ik toch liever weer vorst.
Wat zijn normalitair eigenlijk de onweerskansen in de lente?
http://pers.meteovista.nl/Meteovistalenteverwachting2011.pdf