Anyway; Het is een prima foto, leuke sierlijke lichtschijnsels, maar het lijkt op de één of andere manier gewoon niet op bliksem... Ik zou die man nog maar eens aan zijn tand cq kunstgebit voelen als ik jou was!
| Gewijzigd: 28 januari 2011, 12:37 uur, door Tyshane
mijn twijfel is nu ook omgeslagen naar nep/fake
dat lantaarnverhaal van steven-overijssel kan nog wel eens waar kunnen zijn.
Ter plekke staan inderdaad lantaarnpalen.
En Tyshane zal um inderdaad is eens aan zijn (kunst)gebitje voelen.
greetz jan
Weet niet of het jullie is opgevallen..
Maar het is wel heel toevallig 3 x opdezelfde plek..
Naar mijn weten: Lightning never strikes twice?
Ik zeg dus dikke fake!
dat zei ik dus ook al
bij deze hun antwoord:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste J. Wagenvoort,
Heeft u de foto zelf gemaakt? Dan is ie gewoon echt natuurlijk!
Puur technisch bekeken zou net zo goed echt als nep kunnen zijn. Het is mogelijk om een dergelijke opname van dichtbij te maken. Het is tevens mogelijk een blikseminslag erin te fotoshoppen.
Een voorbeeld van een (andere) bliksem dichtbij (iets grotere afstand) vindt u overigens op
http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer-in-he...er_bekeken.html
Met vriendelijke groeten,
Casper Hootsen
Mediameteoroloog
Meteo Consult
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog geen duidelijkheid dus, hier kan je echt alle kanten mee op! Verder doet de link het niet... P.s. ik zou die man nog eens navragen als ik jou was...
ik denk dat de beste man je een oor wilt laten aannaaien.
Maar opzich wel vrij logisch dat het al geen echte bliksem is, gezien je geen schaduwen of verlichte delen ziet door de desbetreffende(bliksem)
stap 1 : stel je sluitertijd hoog in op de straat:
Stap 2 : Klick op de knop richt hem op een lantarenpaal en beweeg de camera en beetje !
Stap 3 : hier heb je een fake bliksem ....
Grtz Steven
Oke, vraagje, heb zelf net namelijk dit uitgeprobeerd, 10 seconde sluitertijd is me max, met flits aan en zonder geprobeerd, ISO is automatisch, op de AV stand van me Canon Powershot SX200IS. Wat doe ik fout? Want ik wil t ook eens proberen xD
Genoeg bewogen met de camera ? want mij lukte het wel
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Nee dit is dus Fake, blikseminslag van zo dichtbij is bijna altijd overbelicht, het licht is veel te fel omdat je camera ingesteld staat op bliksem van wat verder dus bijna altijd is alles overbelicht. Ook zie je bij foto2 dat de bliksem boven de grond ontstaat want er is geen verbinding met de lucht..
Paint dus.
Bovendien is het snel te zien dat het nep is, mede omdat je bij de bliksem ook hetzelfde effect ziet als wat je (als je de eerste foto vergroot bekijkt al) bij straatverlichting links op de foto. Bewogen met de camera en sluitertijd open. Maar toch leuk geprobeerd
En op de een en twee na laatste foto van Thunder-Epe worden trouwens auto's lang achtervolgd door ook een soortgelijk horizontale blikseminslag, vlak boven het wegdek (sarcastisch). | Gewijzigd: 27 juni 2011, 14:41 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21